ΕΡΕΥΝΑ: Η σχέση των Ελλήνων με τη νηστεία
Τι δυσκολεύει τη νηστεία.

Δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή, όπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18 Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές).
Συνολικά όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει ποσοστό 17%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.
Εκτιμάται με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ ότι το 5% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 900 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

nisteia_kai_diatrofi_24242019.jpg

Αν και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του την συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ’ ότι συνήθως, συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές. Συγκεκριμένα σε σχέση με τις απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι ερωτηθέντες για τη νηστεία είναι ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73% ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει.
Σε σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό 85%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 76% και στα γλυκά σε ποσοστό 62%.

Αντίθετα στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και 52% αντίστοιχα με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.
Όσον αφορά στην αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών με 77% και στην εξοικονόμηση χρημάτων με 67% και ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος και το αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το σημείο πώλησης το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σουπερμάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος από το 12%.

σχετικά άρθρα

Καταγγελία για την παραβίαση του αστυνομικού ασύλου και την καταστολή των φοιτητικών αγώνων
Καταγγελία για την παραβίαση του αστυνομικού ασύλου και την καταστολή των φοιτητικών αγώνων
Ψήφισμα για την παραβίαση του πανεπιστημιακού ασύλου στην ΑΣΟΕΕ από αστυνομικές δυνάμεις
Καταγγελία για την παραβίαση του αστυνομικού ασύλου και την καταστολή των φοιτητικών αγώνων
Σαουδική Αραβία: «Εξτρεμισμός» η αθεΐα, ο αθεϊσμός, ο φεμινισμός
Σαουδική Αραβία: «Εξτρεμισμός» η αθεΐα, ο αθεϊσμός, ο φεμινισμός
Ένα διαφημιστικό βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η κρατική υπηρεσία ασφαλείας της Σαουδικής Αραβίας κατατάσσει τον φεμινισμό, την ομοφυλοφιλία και...
Σαουδική Αραβία: «Εξτρεμισμός» η αθεΐα, ο αθεϊσμός, ο φεμινισμός
ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ ο Ι. Αντωνίου
ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ ο Ι. Αντωνίου
«Δυστυχώς λοιπόν, είναι σε εμάς γνωστή η πορεία του κ. Αντωνίου και τον διαβεβαιώνουμε ότι η ΟΛΜΕ θα αγωνιστεί ενάντια στην επιβολή των απόψεων και...
ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ ο Ι. Αντωνίου