Έκτακτο επίδομα παιδιού 150 ευρώ: Πότε μπαίνουν τα χρήματα – Τι πρέπει να ελέγξουν οι δικαιούχοι

Κοινωνία 0

Πιο γρήγορη η απώλεια της μνήμης για όσους βλέπουν από τρεισήμισι ώρες τηλεόραση τη μέρα

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πιο γρήγορη η απώλεια της μνήμης στους ανθρώπους άνω των 50 ετών που βλέπουν περισσότερες από τρεισήμισι ώρες τηλεόραση τη μέρα

  Ποιος δεν θα ήθελε να θρονιαστεί μπροστά από την τηλεόραση του και να βλέπει με τις ώρες την αγαπημένη του σειρά στο Netflix ή σε κάποιο άλλο κανάλι; Δυστυχώς, τα ωραία πράγματα συνοδεύονται συχνά από κάποιο τίμημα. Ενώ συνήθως στο στόχαστρο των επιστημόνων είναι τα παιδιά που βλέπουν πολλή τηλεόραση, φαίνεται πως δεν λείπουν οι κίνδυνοι για τους γονείς και τους παππούδες που κάνουν κάτι ανάλογο.

   Οι άνθρωποι άνω των 50 ετών, που βλέπουν περισσότερες από τρεισήμισι ώρες τηλεόραση, εμφανίζουν ταχύτερη μείωση στις ικανότητες της μνήμης τους, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

   Οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), με επικεφαλής τη δρα Ντέιζι Φάνκορτ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Scientific Reports", μελέτησαν 3.662 άτομα άνω των 50 ετών (με μέση ηλικία 67 ετών). Διαπιστώθηκε ότι όσοι έβλεπαν καθημερινά κατά μέσο όρο πάνω από 3,5 ώρες τηλεόραση, εμφάνιζαν μετά από μια εξαετία χειρότερες μνημονικές επιδόσεις στα σχετικά τεστ.

         Έτσι, όσοι έβλεπαν λιγότερες από τρεισήμισι ώρες τη μέρα, είχαν κατά μέσο όρο 4% έως 5% χειρότερη μνήμη μετά από έξι χρόνια, ενώ η μείωση έφθανε το 8% έως 10% για όσους έβλεπαν πάνω από τρεισήμισι ώρες.

   Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η παρακολούθηση της τηλεόρασης μειώνει τον πολύτιμο χρόνο που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αφιερώνουν σε άλλες δραστηριότητες, όπως το διάβασμα, που βοηθά στη διατήρηση της μνήμης. Λιγότερο παθητικές και πιο διαδραστικές δραστηριότητες μπροστά από μία οθόνη, όπως η χρήση του διαδικτύου και το παίξιμο βιντεοπαιγνιδιών, μπορούν να αποφέρουν περισσότερα γνωσιακά οφέλη (π.χ. βελτιωμένη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων) από ό,τι το να κάθονται απλώς και να βλέπουν μια τηλεοπτική εκπομπή.

   «Παρόλο που η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει επίσης οφέλη όπως εκπαιδευτικά από την παρακολούθηση ντοκιμαντέρ ή να αποτελεί ένα τρόπο χαλάρωσης από το στρες, τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι οι ενήλικες άνω των 50 ετών καλά θα κάνουν να προσπαθούν να εξισορροπούν την παρακολούθηση τηλεόρασης, με άλλες πιο ενεργητικές δραστηριότητες», δήλωσε η δρ Φάνκορτ, σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ».

   Όπως είπε, η τηλεόραση μπορεί να αποτελεί ένα ακόμη παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση άνοιας, αν και τόνισε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Επαναφορά 13ου και 14ου Μισθού στους εκπαιδευτικούς: Η πρόταση που έχει γίνει

Αυτό είναι ίσως το πιο ερωτικό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

κοινωνία