Thumbnail
Με τον όρο μάγος, ειδικά όταν προέρχονταν από την Ανατολή, οι αρχαίοι Έλληνες περιγράφουν μέλη κάστας ιερέων από την Περσία. 

Οι τρεις Μάγοι είναι μέρος κάθε ιστορίας των Χριστουγέννων. Αλλά στην πραγματικότητα στο κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο αναφέρονται μόνο «μάγοι από την Ανατολή».

Το κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο αφηγείται ότι μάγοι από την Ανατολή, οδηγούμενοι από τα αστέρια μετέβησαν στη Βηθλεέμ για να αναζητήσουν το νεογέννητο βασιλιά των Ιουδαίων. Τον βρήκαν σε ένα στάβλο και έδωσαν στον νεογέννητο Ιησού χρυσό, λιβάνι και μύρο.

Με τον όρο μάγος, ειδικά όταν προέρχονταν από την Ανατολή, οι αρχαίοι Έλληνες περιγράφουν μέλη κάστας ιερέων από την Περσία. Υπηρετούσαν τη θρησκεία που είχε ιδρύσει ο αρχαίος Ιρανός προφήτης Ζωροάστρης. Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος ανέφερε τους μάγους ως ένδειξη ότι ακόμη και οι εχθροί της αυτοκρατορίας αναγνώρισαν τη γέννηση του Μεσσία.

Ο Οριγένης (περίπου 185-255 μ.Χ.) μίλησε για πρώτη φορά για «τρεις μάγους». Ο Τερτυλιανός (περίπου 160-225 μΧ) αποκάλεσε τους μάγους για πρώτη φορά ως βασιλιάδες.

Από τον 6ο αιώνα, δίνονται τα ονόματα των τριών μάγων Κασπάρ, Μελχιόρ και Μπαλτάσαρ. Στην τέχνη ο Κασπάρ μεταφέρει στη φάτνη το μύρο, ο Μελχιόρ το χρυσό και ο Μπαλτάσαρ το λιβάνι

Πώς μεταφέρθηκαν τα λείψανα στο Μιλάνο και από κει στην Κολωνία;

Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία η Αγία Ελένη, μητέρα του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, μετέφερε από τους Αγίους Τόπους στην Κωνσταντινούπολη, όχι μόνο τον «Τίμιο Σταυρό», αλλά και τα οστά των τριών μάγων, τα οποία σύμφωνα με αναφορές από τον 12ο στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με άγνωστο τρόπο στο Μιλάνο.

Κατά την κατάκτηση του Μιλάνου το 1162, τα οστά των τριών μάγων βρέθηκαν στην κατοχή του αυτοκράτορα Φρειδερίκου Μπαρμπαρόσα, ο οποίος τα έδωσε στον καγκελάριο του Ραϊνάλδο φον Ντάσελ, που ήταν επίσης αρχιεπίσκοπος της Κολωνίας. Τα οστά μεταφέρθηκαν στην Κολωνία η οποία έγινε σύντομα ένα από τα σημαντικότερα κέντρα προσκυνήματος. Δεδομένου ότι ο παλιός καθεδρικός ναός ήταν μικρός για τους χιλιάδες των προσκυνητών, αποφασίστηκε το 1225 να ανεγερθεί ένα νέο κτίριο, στο οποίο θα κατασκευαζόταν και μια γιγαντιαία λειψανοθήκη. Στις αρχές του 13ου αιώνα, ο Νικόλαος του Βερντούν δημιούργησε ένα ιερό για τα οστά, το οποίο είναι ένα από τα εξαιρετικά έργα του Μεσαίωνα.

Γιατί υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την αυθεντικότητα;

Οι ιστορικοί εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες ως προς το αν τα λείψανα που λατρεύονταν στην Κολωνία είναι γνήσια. Θέτουν το ερώτημα αν όλη η ιστορία ήταν απλώς μια επιδέξια κίνηση του Μπαρμπαρόσα και του Ραϊνάλδου φον Ντάσελ για να ενισχύσουν τη θέση τους στην Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Ο ιστορικός Ραλφ Λουτζεσβαλμπ αμφιβάλει μάλιστα για την μεταφορά των οστών από το Μιλάνο, καθώς δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία.

Τι λέει σήμερα η Καθολική Εκκλησία;

Η Καθολική Εκκλησία τιμά τη γιορτή των Μάγων στις 6 Ιανουαρίου, στα Θεοφάνια επειδή η γέννηση του Θεανθρώπου αποκαλύφθηκε στον κόσμο. Οι Μάγοι είναι επίσης σεβαστοί ως άγιοι προστάτες ταξιδιωτών, προσκυνητών και εμπόρων. Ήδη από τον Μεσαίωνα σε πολλές περιοχές, τα παιδιά πήγαιναν στη διάρκεια των Θεοφανίων από σπίτι σε σπίτι δίνοντας ευχές και παίρνοντας δώρα.

Στη Γερμανία, από το 1958, η Ομοσπονδία της γερμανικής Καθολικής Νεολαίας (BDKJ) συγκρότησε τους λεγόμενους «Τραγουδιστές των Αστεριών –ομάδες νεαρών παιδιών που τραγουδούν τα κάλαντα στα Θεοφάνια και συγκεντρώνουν χρήματα για τα παιδιά του Τρίτου Κόσμου. Αναγράφουν μάλιστα στις πόρτες του σπιτιού τα αρχικά "C+M+B" (Christ Μansionem Βenedicat- Ο Χριστός ευλογεί αυτό το σπίτι), τα οποία παράλληλα είναι τα αρχικά των Κασπάρ, Μελχιόρ και Μπαλτάσαρ, υπενθυμίζοντας τα παραδοσιακά ονόματα των τριών μαγων από την Περσία. Η δράση αυτή υποστηρίζεται επίσης από όλους τους καγκελάριους από το 1984, όταν ο Χέλμουτ Κολ ξεκινούσε με αυτόν τον τρόπο την αρχή κάθε έτους στην Καγκελαρία.

Το 2017, οι «Τραγουδιστές των Αστεριών» συγκέντρωσαν περίπου 46,8 εκατομμύρια ευρώ (550.000 ευρώ περισσότερα από ό,τι το προηγούμενο έτος). Η πρωτοβουλία αυτή εντάχθηκε μάλιστα από το 2015 στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO.

Πηγή: Die Welt

(ΑΠΕ ΜΠΕ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δήλωσης συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
Μέχρι και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2025, οι υποψήφιοι και απόφοιτοι...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δήλωσης συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση