Thumbnail
"Σκληραίνει" ο ΚΟΚ

Με αφαίρεση άδειας θα «πληρώνουν» όσοι προκαλούν ατυχήματα για παράδειγμα μιλώντας σε κινητό ή πετώντας ένα τσιγάρο από το παράθυρο, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Σε συνέντευξή του «Στο Κόκκινο» σημείωσε ότι με τη νέα κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και την αναλογική με το εισόδημα προσαύξηση των μειωμένων βασικών προστίμων, κανείς δεν θα μπορεί να ζητήσει επιείκεια από τους ανθρώπους της Τροχαίας για τις παραβάσεις του.

«Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε είναι ότι τα μέτρα για την παράβαση του ΚΟΚ δεν έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα … κάποιες παραβάσεις έχουν αντικοινωνικό χαρακτήρα, κάποιες άλλες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Έτσι, γίνεται «κατηγοριοποίηση των παραβάσεων […] Θεσπίζουμε τρεις κατηγορίες παραβάσεων, χαμηλής, μέσης και υψηλής επικινδυνότητας, αλλά και μία πρόσθετη κατηγοριοποίηση, αντικοινωνικής συμπεριφοράς και πρόκλησης συχνών ατυχημάτων». «Στις δύο τελευταίες, όσες παραβάσεις ενταχθούν από τη θεσμοθετημένη επιτροπή του ΚΟΚ, δεν θα έχουν καν πρόστιμο, αλλά βαριές διοικητικές ποινές, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για δύο μήνες την πρώτη φορά, για τέσσερις μήνες την δεύτερη, ενώ στη συνέχεια θα υποχρεώνεται κάποιος να δώσει εξετάσεις ξανά για την άδεια», τόνισε ο υπουργός.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην παράνομη στάθμευση που αχρηστεύει ράμπες για ΑΜΕΑ, στη χρήση των ΛΕΑ (λωρίδων έκτακτης ανάγκης), τη χρήση κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης, την κίνηση φορτηγών και μεγάλων οχημάτων στην αριστερή λωρίδα του εθνικού οδικού δικτύου. «Για όλα αυτά θα υπάρχει αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων, ενώ τη δεύτερη φορά θα ξαναδίνει κάποιος εξετάσεις», όπως είπε.

«Τα υπόλοιπα πρόστιμα, ανάλογα με την κατηγορία αδικήματος, θα μειωθούν και θα υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα … σήμερα έχουμε υπέρογκα πρόστιμα και παρατηρούμε ότι οι τροχονόμοι μας, όταν βλέπουν κάποιον να πηγαίνει στην εργασία του για να πάρει ένα χαμηλό μεροκάματο, δεν «γράφουν» κάποιον για ένα πρόστιμο 300-500 ευρώ». «Το δεύτερο που συμβαίνει», συνέχισε ο κ. Σπίρτζης, «είναι ότι για έναν εργαζόμενο, έναν άνεργο και έναν εκατομμυριούχο, δεν είναι το ίδιο ένα οριζόντιο πρόστιμο για μία συγκεκριμένη παράβαση … έχουν άλλη σημασία για τον καθένα … θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική του «έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ» … Δεν είναι μόνο στην Ελλάδα που επιχειρείται, η Φινλανδία, η Βρετανία, η Ελβετία έχουν θεσπίσει τέτοια συστήματα, πολύ αυστηρά, για αυτούς που παρανομούν και έχουν πολύ υψηλά εισοδήματα, ώστε να παίξει το πρόστιμο τον ίδιο ακριβώς ρόλο».

«Δίκαιο μέτρο δεν είναι το οριζόντιο, αλλά αυτό που έχει τον ίδιο αντίκτυπο … Θα έχουμε μία βάση συγκεκριμένη και οριζόντια για το πρόστιμο και στη συνέχεια θα πηγαίνει στο ΥΠΟΙΚ και το taxis και θα υπάρχει μία προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα», διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης.

Σημείωσε επίσης ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχουν πολλές μεγάλες τομές στον χώρο των μεταφορών, όπου «ο παλαιοκομματισμός έχει στήσει πάρα πολλά καταστήματα που κοστίζουν πάρα πολύ στον ελληνικό λαό».

Ο κύκλος των διαβουλεύσεων με όλες τις πλευρές δεν έχει ολοκληρωθεί, τόνισε ο κ. Σπίρτζης. «Το νομοσχέδιο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, θα παρουσιαστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια για λίγες ημέρες θα γίνουν συναντήσεις με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, τους αυτοκινητιστές και τους εκπροσώπους των εταιρειών διαμεσολάβησης… εφόσον τους βρούμε», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, καθώς «υπάρχουν εταιρείες που έχουν πρόσωπα που τους εκπροσωπούν, αλλά και εταιρείες-φαντάσματα που τις ξέρει μόνο η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Κυρανάκης».

Επιχειρείται εξάλλου, η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας ώστε οι πολίτες να μην στήνονται στις ουρές και τα γκισέ για πινακίδες στα γραφεία μεταφορών των Περιφερειών, αλλά με ένα email ή ταχυδρομείο, θα τα στέλνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες στο σπίτι τους. Επίσης, δεύτερο ηλεκτρονικό σύστημα για κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα θα παρέχει έκδοση πιστοποιητικού από τον κατασκευαστή ή τον αντιπρόσωπο για σειρά στοιχείων, όπως ο αριθμός πλαισίου, ο κυβισμός, τα χιλιόμετρα που έχει κάνει, η συντήρηση από πιστοποιημένα συνεργεία κτλ.

Περαιτέρω, θεσπίζονται: κανόνες για τον ΚΟΚ και για τη σήμανση όσον αφορά τα ποδήλατα και τους ποδηλατόδρομους, κανόνες και έλεγχοι όσον αφορά τις μεταφορές επικίνδυνων υλικών, κανόνες για ειδικές κατηγορίες μεταφορών όπως τα τρενάκια, τα τουριστικά λεωφορεία κτλ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΑΡΟΥΣΑΚΗΣ
Καιρός: Η πιο χειμωνιάτικη ημέρα θα είναι η Δευτέρα η οποία θα φέρει και χιόνια ακόμη και στις αθηναϊκές βουνοκορφές.
Πότε θα «ασπρίσει» η Πάρνηθα
Καιρός: Η πιο χειμωνιάτικη ημέρα θα είναι η Δευτέρα η οποία θα φέρει και χιόνια ακόμη και στις αθηναϊκές βουνοκορφές.
theodoropoulos
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
Κατά τα άλλα, ο βαθύς γνώστης των πάντων και ανελέητος κριτής- όσων δεν συμπλέουν με την κυρίαρχη ιδεολογία- μπέρδεψε το όνομα της Αλέιδα Γκεβάρα με...
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)