Thumbnail
 Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν φοιτητικοί σύλλογοι έξω από το Υπουργείο Παιδείας

Όπως καταγγέλλουν στην ανακοίνωσή τους που θα διαβάσετε παρακάτω, οι φοιτητές βρήκαν στην αρχή κλειστές τις πόρτες του Υπουργείου Παιδείας, αλλά κατόπιν πίεσης η πολιτική ηγεσία όπως σημειώνουν τους άνοιξε.

 "Η κυβέρνηση στα πλαίσια της “αξιολόγησης” παζαρεύει το μέλλον μας για να επικυρώσει τελικά την κατάργηση  των συλλογικών συμβάσεων, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας με την απελευθέρωση και των μαζικών απολύσεων, τη δίωξη της συνδικαλιστικής δράσης, την κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, τη "νομιμοποιήση" της ανασφάλιστης εργασίας και “υποκατώτατο μισθό” για τους νέους εργαζόμενους. Κομμάτια δηλαδή που συμπληρώνουν το παζλ της εργασιακής περιπλάνησης χωρίς δικαιώματα για τη νεολαία, της ανακύκλωσης της ανεργίας και της μετανάστευσης." σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.

Αυτή την στιγμή οι φοιτητές πραγματοποιούν συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Γ.Παντή.

Το alfavita.gr μεταδίδει ζωντανά για τις εξελίξεις στο Υπουργείο Παιδείας. Δείτε παρακάτω φωτογραφίες και βίντεο από τις σημερινές κινητοποίησεις


(Αστυνομικοί εντός του χώρου του Υπουργείου Παιδείας)


Οι φοιτητές έξω από το Υπ.Παιδείας

 

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση

Σήμερα, μια σειρά Φοιτητικών Συλλόγων της Ελλάδας βρεθήκαμε στο Υπουργείο Παιδείας για να κινητοποιηθούμε ενάντια σε όσα από καιρό ετοιμάζονται για εμάς, χωρίς εμάς. Παρά τις κλειστές πόρτες που για άλλη μια φορά αντικρίσαμε η πίεση των αποφάσεών μας και η άρνηση του υπουργού τόσο καιρό έστω και να ακούσει τις διεκδικήσεις των φοιτητών, ανάγκασαν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να μας ανοίξει.
 
 Η κυβέρνηση στα πλαίσια της “αξιολόγησης” παζαρεύει το μέλλον μας για να επικυρώσει τελικά την κατάργηση  των συλλογικών συμβάσεων, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας με την απελευθέρωση και των μαζικών απολύσεων, τη δίωξη της συνδικαλιστικής δράσης, την κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, τη "νομιμοποιήση" της ανασφάλιστης εργασίας και “υποκατώτατο μισθό” για τους νέους εργαζόμενους. Κομμάτια δηλαδή που συμπληρώνουν το παζλ της εργασιακής περιπλάνησης χωρίς δικαιώματα για τη νεολαία, της ανακύκλωσης της ανεργίας και της μετανάστευσης.
 
 Το Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν “παραφωνεί” προς τις πολιτικές της κυβέρνησης και τις επιταγές της ΕΕ, αλλά είναι αυτό που αναλαμβάνει να προλειάνει το έδαφος για την ευκολότερη συμφιλίωση της νεολαίας με αυτές. Οι επικείμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση στοχεύουν ακριβώς στη διάλυση της προσδοκίας των μαθητών και των φοιτητών/σπουδαστών. Στοχεύουν στην εξοικείωσή μας με την ιδέα της εργασίας με δικαιώματα ως προσωπικό -πιθανότατα ακατόρθωτο- στοίχημα. 
 
Στο σχολείο, οι όσες φαινομενικά “προοδευτικές” εξαγγελόμενες ρυθμίσεις δεν αποσκοπούν σε τίποτα περισσότερο από την όλο και μεγαλύτερη πίεση στο μαθητή και σε πιο εντατικούς ρυθμούς προετοιμασίας. Ειδικά στα ΕΠΑΛ, η μαθητεία επεκτείνεται και μετατρέπεται σε όλο και βασικότερο κομμάτι της “εκπαιδευτικής διαδικασίας”. 

Το υπουργείο επιδιώκει την απόσπαση της διδακτικής επάρκειας, του επαγγελματικού δικαιώματος στη διδασκαλία, από τα πτυχία όλων των καθηγητικών σχολών, ώστε αυτή να αποκτάται σε μεταπτυχιακό επίπεδο και μόνο (με σεμινάρια, δεύτερους κύκλους κλπ). Το δικαίωμα να εργαστούμε στο αντικείμενό μας. Εμείς θέλουμε να μπορούμε όλοι να εργαστούμε με αξιοπρέπεια καθώς και ένα μαζικό δημόσιο σχολείο, κάτι που δεν επιθυμεί το Υπουργείο, αφού μετά από 7 χρόνια παύσης διορισμών, εξαγγέλει το εκ νέου πάγωμά τους μέχρι και το 2020. Για αυτό απαιτούνται συλλογικοί αγώνες από μεριάς μας, αγώνες όλων των εκπαιδευτικών διορισμένων ή μη και όχι αγώνες των εχόντων την διδακτική επάρκεια ενάντια στους μη έχοντες και αντίστροφα.

 Αντίστοιχα λειτουργεί και η καθιέρωση των κλάσεων στα μητρώα για τους νέους μηχανικούς, που προωθείται από κοινού με το ΤΕΕ. Σε κάθε τάξη του μητρώου θα αντιστοιχούν και διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα με άμεση συνέπεια τον κατακερματισμό τους σε διάφορες βαθμίδες που θα σχετίζονται με το τι εργασιακή εμπειρία έχει αποκτήσει μέχρι τότε ο μηχανικός. Καταλαβαίνουμε ότι κάτι τέτοιο αντικειμενικά είτε θα οδηγεί τους νέους μηχανικούς στην ανεργία, είτε σε εξευτελιστικούς μισθούς, ειδικά με το νεό ασφαλιστικό και το ¨μπλοκάκι¨.
 
 Η κανονικοποίηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά όλων των σχολών, δεν είναι καθόλου άσχετη με τα παραπάνω. Στα μεταπτυχιακά την ίδια στιγμή που προωθούνται ως σχεδόν υποχρεωτικά για έναν ανταγωνιστικό φάκελο προσόντων, επιβάλλονται δίδακτρα, με τις υψηλότερες “τιμές” να αφορούν αυτά ακριβώς που υπόσχονται περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης στην εργασιακή ζούγκλα. 

Συνάμα, το ισχύον καθεστώς στις πρακτικές πολλών σχολών γίνεται όλο και δυσμενέστερο. Τόσο ως προς τις συνθήκες υπό τις οποίες διεξάγεται η πρακτική άσκηση όσο κι ως προς την ανταμοιβή της που είναι εξευτελιστικά μικρή. Πρόκειται δηλαδή, για  ακόμα ένα στάδιο  εξεπαφής συμμόρφωσης του φοιτητή/σπουδαστή με τις συνθήκες του εργασιακού μεσαίωνα.

Οι παραπάνω κατευθύνσεις υλοποιούνται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε σχολή και ίδρυμα και μέσα από τις αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών στις σχολές μας (όπως Πολ. Μηχ.-Χημ. Μηχ. ΕΜΠ, Φυσικό Πάτρας). Αυτές οι αλλαγές κατακερματίζουν την προοπτική μας και εντατικοποιούν διαρκώς τους ρυθμούς σπουδών.

Με όλους τις παραπάνω αλλαγές υλοποιείται ο κεντρικός στόχος της κυβέρνησης, η συλλήβδην υποτίμηση των πτυχίων που παρέχουν οι σχολές μας και η διάλυση της επαγγελματικής και εργασιακής μας προοπτικής. Τα πτυχία μας βήμα-βήμα μετατρέπονται σε απλά πιστοποιητικά γνώσεων και η κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταφέρεται σε μεταπτυχιακό επίπεδο, σε πρακτικές, εξειδικεύσεις και σεμινάρια που θα συγκροτούν τον ατομικό φάκελο προσόντων του καθενός μας. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε πλέον πτυχία πολλαπλών ταχυτήτων που δεν τη δυνατότητα για συλλογική κατοχύρωση και άρα ατομική διαπραγμάτευση με τον εκάστοτε εργοδότη.

Απέναντι σε αυτά οι Φοιτητικοί Σύλλογοι μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες όλο το προηγούμενο διάστημα και μέσα από μια σειρά κινητοποιήσεων σε υπουργεία και φορείς διεκδικούμε:

•    Ένα ενιαίο αδιάσπαστο πτυχίο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτό, όχι σε δεύτερους κύκλους σπουδών. Μόνη προϋπόθεση για δουλειά το πτυχίο.
•    Όχι στην απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία, μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση.
•    Ούτε σκέψη για την εφαρμογή του ν/σ για τα μητρώα για τις πολυτεχνικές και τεχνικές σχολές.
•    Πρακτικές ασκήσεις με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατάργηση του θεσμού της μαθητείας.
•    Καμία σκέψη για δίδακτρα στα μεταπτυχιακά.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα
Μόνο οι άνθρωποι που έχουν εξαιρετικά καλές γνωστικές ικανότητες και μεγάλη παρατηρητικότητα θα καταφέρουν να λύσουν αυτήν την οπτική ψευδαίσθηση...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα