Thumbnail
Πελοπόννησος

Τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί επίσημα ο πρώτος αυτοκινητόδρομος με παραχώρηση, από το πακέτο των δρόμων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται την προηγούμενη δεκαετία. Ήταν το 2005 όταν ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς ανακοίνωνε την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για 5 νέους οδικούς άξονες: Τον Μορέα, την Ολυμπία, τον Ε65, την Ιόνια, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Χρειάστηκαν περίπου 2 χρόνια για να φτάσουμε την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και τα έργα να ξεκινήσουν. Σχεδόν 10 χρόνια μετά ερχόμαστε για να εγκαινιάσουμε την ολοκλήρωση του πρώτου, του Μορέα ρίχνοντας αυλαία στην κατασκευή του.

Δόθηκαν ήδη και τυπικά σε κυκλοφορία τα τελευταία 3,5 χιλιόμετρα της Περιμετρικής Καλαμάτας, με τον Μορέα να αποτελεί τον πρώτο ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο στην επικράτεια.

Ο αυτοκινητόδρομος Μορέας ήταν ο πρώτος οδικός άξονας που παρέδωσε αυτοτελή τμήματα στην κυκλοφορία, καθώς πέρα από την αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη και την προσθήκη σηράγγων σε επικίνδυνα τμήματα, παρέδωσε μέχρι το 2012 το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα ενώ τον περασμένο Απρίλιο παρέδωσε και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη.

Αλλάζει η Πελοπόννησος με την ολοκλήρωση του «Μορέα»

Τον περασμένο μήνα, με την ανεπίσημη παράδοση 9 χλμ. ξεκίνησε η λειτουργία της Περιμετρικής Καλαμάτας. Από τα συνολικά 11,5 χλμ του νέου αυτού άξονα, παραδόθηκε το τμήμα που ξεκινά από τη σύνδεση με τον Μορέα και καταλήγει στη γέφυρα Νέδοντα, εξυπηρετώντας την κίνηση από και προς την πόλη της Καλαμάτας.

Νέα τμήματα
Μετά την ολοκλήρωση του Μορέα, τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ακολουθήσουν και η Ολυμπία Οδός. Η συνολική πρόοδος κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα στο τέλος Νοεμβρίου 2016 αγγίζει το 88%, ενώ τα μεγάλα και δύσκολα από τεχνικής απόψεως έργα όπως σήραγγες, γέφυρες και lane cover βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Σήμερα, στην Κορίνθου - Πατρών είναι εγκατεστημένα έξι εργοτάξια, που ενεργούν σε συνολικά 20 εργοταξιακές ζώνες, και σ’ αυτά απασχολούνται πάνω από 3.000 εργαζόμενοι.

Από την ημέρα Έναρξης Παραχώρησης, τον Αύγουστο του 2008, μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, με το συνολικό αριθμό θανατηφόρων ατυχημάτων να παρουσιάζει σημαντική μείωση, της τάξης του -60% (13 θανατηφόρα ατυχήματα το 2016 έναντι 33 το 2008).

Η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι ένα από τα δυσκολότερα έργα που γίνονται σήμερα στη χώρα. Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη.

Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι η Ολυμπία Οδός έχασε όλο το δυτικό της τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα. Ακόμα και τώρα, 3 χρόνια μετά το τμήμα μέχρι τον Πύργο δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς