Τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί επίσημα ο πρώτος αυτοκινητόδρομος με παραχώρηση, από το πακέτο των δρόμων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται την προηγούμενη δεκαετία. Ήταν το 2005 όταν ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς ανακοίνωνε την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για 5 νέους οδικούς άξονες: Τον Μορέα, την Ολυμπία, τον Ε65, την Ιόνια, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Χρειάστηκαν περίπου 2 χρόνια για να φτάσουμε την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και τα έργα να ξεκινήσουν. Σχεδόν 10 χρόνια μετά ερχόμαστε για να εγκαινιάσουμε την ολοκλήρωση του πρώτου, του Μορέα ρίχνοντας αυλαία στην κατασκευή του.
Δόθηκαν ήδη και τυπικά σε κυκλοφορία τα τελευταία 3,5 χιλιόμετρα της Περιμετρικής Καλαμάτας, με τον Μορέα να αποτελεί τον πρώτο ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο στην επικράτεια.
Ο αυτοκινητόδρομος Μορέας ήταν ο πρώτος οδικός άξονας που παρέδωσε αυτοτελή τμήματα στην κυκλοφορία, καθώς πέρα από την αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη και την προσθήκη σηράγγων σε επικίνδυνα τμήματα, παρέδωσε μέχρι το 2012 το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα ενώ τον περασμένο Απρίλιο παρέδωσε και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη.
Αλλάζει η Πελοπόννησος με την ολοκλήρωση του «Μορέα»
Τον περασμένο μήνα, με την ανεπίσημη παράδοση 9 χλμ. ξεκίνησε η λειτουργία της Περιμετρικής Καλαμάτας. Από τα συνολικά 11,5 χλμ του νέου αυτού άξονα, παραδόθηκε το τμήμα που ξεκινά από τη σύνδεση με τον Μορέα και καταλήγει στη γέφυρα Νέδοντα, εξυπηρετώντας την κίνηση από και προς την πόλη της Καλαμάτας.
Νέα τμήματα
Μετά την ολοκλήρωση του Μορέα, τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ακολουθήσουν και η Ολυμπία Οδός. Η συνολική πρόοδος κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα στο τέλος Νοεμβρίου 2016 αγγίζει το 88%, ενώ τα μεγάλα και δύσκολα από τεχνικής απόψεως έργα όπως σήραγγες, γέφυρες και lane cover βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Σήμερα, στην Κορίνθου - Πατρών είναι εγκατεστημένα έξι εργοτάξια, που ενεργούν σε συνολικά 20 εργοταξιακές ζώνες, και σ’ αυτά απασχολούνται πάνω από 3.000 εργαζόμενοι.
Από την ημέρα Έναρξης Παραχώρησης, τον Αύγουστο του 2008, μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, με το συνολικό αριθμό θανατηφόρων ατυχημάτων να παρουσιάζει σημαντική μείωση, της τάξης του -60% (13 θανατηφόρα ατυχήματα το 2016 έναντι 33 το 2008).
Η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι ένα από τα δυσκολότερα έργα που γίνονται σήμερα στη χώρα. Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη.
Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι η Ολυμπία Οδός έχασε όλο το δυτικό της τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα. Ακόμα και τώρα, 3 χρόνια μετά το τμήμα μέχρι τον Πύργο δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ