Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google

Σύμφωνα με ομάδα ερευνητών από την Ιταλία όπου επικεφαλής της είναι Έλληνας επιστήμονας, τα ζυμαρικά κακώς έχουν βγάλει την κακή φήμη ότι παχαίνουν και άδικα αποφεύγονται από όσους και όσες θέλουν να αδυνατίσουν.


Οι ερευνητές του Μεσογειακού Νευρολογικού Ινστιτούτου Neuromed, με επικεφαλής τον Γιώργο Πούνη, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nutrition & Diabetes", μελέτησαν στοιχεία από δύο μεγάλες επιδημιολογικές μελέτες που περιλάμβαναν συνολικά πάνω από 23.000 ανθρώπους και πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία.

Το συμπέρασμά τους είναι ότι η κατανάλωση ζυμαρικών δεν συνδέεται με αυξημένη παχυσαρκία. Αντίθετα, μπορεί να βοηθά στο αδυνάτισμα. Η μελέτη έδειξε ότι όσοι έτρωγαν ζυμαρικά, είχαν μικρότερο δείκτη μάζας σώματος (αναλογία βάρους/ύψους) και μικρότερη περιφέρεια μέσης.

«Αντίθετα με ό,τι πολλοί πιστεύουν, τα ζυμαρικά δεν σχετίζονται με αύξηση του σωματικού βάρους» δήλωσε ο κ.Πούνης, ο οποίος αποφοίτησε το 2008 από το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας & Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και πήρε το διδακτορικό του στη διατροφική και καρδιαγγειακή επιδημιολογία το 2014 από το ολλανδικό Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ. Από τις αρχές του 2015 είναι ερευνητής στο ιταλικό ινστιτούτο IRCCS Istituto Neurologico Mediterraneo Neuromed.

«Ο πολύς κόσμος θεωρεί τα ζυμαρικά ακατάλληλα για απώλεια βάρους. Έτσι, ορισμένοι τα κόβουν τελείως από τη διατροφή τους. Όμως η έρευνά μας δείχνει ότι αυτή δεν είναι σωστή αντίληψη» τόνισε η ερευνήτρια Λίτσια Ιακοβιέλο, επικεφαλής του Εργαστηρίου Μοριακής και Διατροφικής Επιδημιολογίας του Neuromed.


Οι ερευνητές ανέφεραν ότι όσοι ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή, μπορούν να καταναλώνουν άφοβα και ζυμαρικά, αλλά με μέτρο. Από την άλλη, επισήμαναν ότι τα ζυμαρικά δεν πρέπει να συνοδεύονται με σάλτσες που περιέχουν αλάτι, ζάχαρη ή λίπη.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ναρκω
Ρεκόρ 25ετίας στη χρήση κάνναβης και εκρηκτική αύξηση της κοκαΐνης σε νέους
Οι έφηβοι πειραματίζονται περισσότερο με ουσίες, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν για τα νέα συνθετικά ναρκωτικά και τα επικίνδυνα «κοκτέιλ» χρήσης
Ρεκόρ 25ετίας στη χρήση κάνναβης και εκρηκτική αύξηση της κοκαΐνης σε νέους
μουδρου
Γυμνάσιο Μούδρου: Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις
Συμμετοχή του Γυμνασίου Μούδρου στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις - Μοναδικό σχολείο που συμμετείχε από το Β. Αιγαίο
Γυμνάσιο Μούδρου: Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις
seismos
Δίκτυο σχολικών σεισμογράφων στην Κρήτη - Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα
Περιφέρεια Κρήτης και ΕΛΜΕΠΑ παρουσιάζουν το καινοτόμο πρόγραμμα που έφερε τους μαθητές σε άμεση επαφή με την επιστημονική έρευνα
Δίκτυο σχολικών σεισμογράφων στην Κρήτη - Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα