Αλλαγές ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων. Το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις που αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ σχεδιάζεται η δημιουργία ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Έθνος", τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας επεξεργάζονται το σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνεται στο δεύτερο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Οι κυριότερες αλλαγές θα είναι οι εξής:
1. Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Το μέτρο αφορά 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εκπέμπουν παραπάνω από 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και η επιβάρυνση θα είναι γύρω στα 50 ευρώ. Παράλληλα, 410.000 ιδιοκτήτες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1800 κυβικών θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις 5-10% στους συντελεστές.
2. Μείωση των τελών κυκλοφορίας σε παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (2.000 - 2.5000 κυβικά) προκειμένου να μειωθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
3. Ειδικό τέλος δακτυλίου που αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.
Το σχέδιο που βρίσκεται στα σκαριά από το οικονομικό επιτελείο, αλλά και το ειδικό "τέλος" που ετοιμάζεται αναμένεται να αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Το κόστος του θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ. Η διαδικασία εφαρμογής του είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Οι κάτοχοι οχημάτων οφείλουν να προμηθεύονται το "ειδικό σήμα" που θα εκδίδεται είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών είτε online, ενώ θα πρέπει να το τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική, ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.
Τέλος, όσο παλαιότερο είναι το όχημα τόσο μεγαλύτερο αυξάνεται το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος που θα επιτρέπει τον κάτοχο να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο. Δημοσιεύματα, πάντως, αναφέρουν ότι στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός "μονά - ζυγά", ενώ στα καινούργια οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημα δεν υπερβαίνει το περιβαλλοντικό όριο των 140 γρ./CO2 εκπομπής καυσαερίου. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς την καταβολή του ειδικού τέλους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη