Thumbnail
Λεωφορείο

Επιβάτες σε στάση λεωφορείου Προβλέπονται αποζημιώσεις προς τον επιβάτη για καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτημάτων ενώ ο συγκοινωνιακός φορέας που διαπιστώνεται ότι έχει υποπέσει σε παράπτωμα, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο | EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ

ΜΠΟΛΑΡΗ

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα

Αποζημίωση από 20 έως και 3.000 ευρώ προβλέπεται για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, των ΚΤΕΛ, των τουριστικών λεωφορείων που εκτελούν διεθνείς μεταφορές, αλλά και στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις που λειτουργούν σε ορισμένους δήμους.

Θεσπίζονται μέτρα για άτομα με αναπηρία, για παιδικά καροτσάκια, ποδήλατα και ζώα, καθορίζονται κανόνες συμπεριφοράς για οδηγούς και ελεγκτές, ενώ τα πρόστιμα για όσους ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο παραμένουν στα ίδια επίπεδα, το 60πλάσιο του προβλεπόμενου κομίστρου.

Τι προβλέπεται

Χάρτα του επιβάτη: πρόστιμα για τους συγκοινωνιακούς φορείς
Η πρώτη Χάρτα για τον επιβάτη των οδικών μεταφορών θεσμοθετήθηκε με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Χρ. Σπίρτζη και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 1181 Β). Τα σημαντικότερα μέτρα προβλέπουν:

■ Ανάρτηση των δρομολογίων στο Διαδίκτυο και στους κεντρικούς σταθμούς του κάθε μέσου, ώστε να ενημερώνονται οι επιβάτες και να υποβάλλουν ενστάσεις σε περίπτωση υπερβολικών καθυστερήσεων.

■ Δικαίωμα στα άτομα με κινητικά και άλλα προβλήματα να εξυπηρετούνται από το προσωπικό των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου. Διευκολύνσεις προβλέπονται και για τα παιδικά καρότσια. Θεσπίζεται η μεταφορά μικρών διαστάσεων χειραποσκευών, ενώ επιτρέπεται να ταξιδεύουν τα μικρά κατοικίδια αλλά μέσα σε ειδικά κουτιά.

■ Είσοδο των σπαστών ποδηλάτων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, με την προϋπόθεση ότι δεν θα εμποδίζουν την κίνηση των υπόλοιπων επιβατών. Σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ επιτρέπεται η είσοδος δύο ποδηλάτων σε κάθε συρμό και από την τελευταία πόρτα, εκτός και αν ο οδηγός ζητήσει να μην ισχύσει το μέτρο λόγω μεγάλου αριθμού επιβατών.

■ Δημιουργία ειδικών υπηρεσιών για την εξέταση των παραπόνων. Ο επιβάτης έχει δικαίωμα να καταθέσει την καταγγελία του μέσα σε τρεις μήνες από το περιστατικό. Η εκδίκαση από την πρωτοβάθμια επιτροπή γίνεται μέσα σε ένα μήνα. Υπάρχει δικαίωμα προσφυγής σε δευτεροβάθμια επιτροπή.

Προβλέπονται αποζημιώσεις προς τον επιβάτη για καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτημάτων, ενώ ο συγκοινωνιακός φορέας, ιδιωτικός ή δημόσιος, που διαπιστώνεται ότι έχει υποπέσει σε παράπτωμα, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο από 150 έως 3.000 ευρώ.

Χάρτα του επιβάτη εφαρμόζεται από χρόνια για τους επιβάτες των αεροπλάνων και των πλοίων. Η επέκτασή της στις οδικές μεταφορές αποτελεί εναρμόνιση με το κοινοτικό Δίκαιο.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

workshop
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων Δημοσίων Υπαλλήλων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση Ι της πρόσκλησης «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»