Thumbnail
Το "έγκλημα" της Ιστορίας!

ΤΟ «ΕΓΚΛΗΜΑ» ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

   Εδώ και καιρό παρακολουθώ δημοσιεύματα συναδέλφων και Ενώσεων φιλολόγων (πε02) να διαμαρτύρονται με έντονο τρόπο για το θέμα της ανάθεσης του μαθήματος της ιστορίας σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων με αποκλειστικό στόχο την συμπλήρωση ωραρίου. Θεωρείται απαράδεκτο, διότι κάτι τέτοιο δεν εξασφαλίζει την συνέχεια και την αρμονία του διδακτικού έργου στο σχολείο και δεν φέρει θετικά αποτελέσματα. Τα  μαθήματα της γλώσσας και των αρχαίων ελληνικών ακολουθούν ένα πρόγραμμα γραμμικής εξέλιξης και πρέπει και επιβάλλεται να διδάσκονται μόνο από φιλόλογο. Στο γυμνάσιο τίθενται οι βάσεις του μαθητή, για να συνεχίσει στο λύκειο και οι βάσεις λαμβάνονται σε όλα τα μαθήματα, αρχαία, στη νεοελληνική γλώσσα, στην ιστορία, στην λογοτεχνική παραγωγή.  

  Αν, για παράδειγμα, η ιστορία διδάσκεται από έναν μη φιλόλογο (πράγμα που συμβαίνει ήδη), πως θα είναι δυνατόν να διορθώσει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σε μια ολιγόλεπτη δοκιμασία, όταν δεν έχει να κάνει με γνώσεις μόνο, αλλά με έκφραση! Πως θα επιλεγούν και πως θα αντιμετωπιστούν οι πηγές, όταν δεν έχει σπουδάσει το ελάχιστο από το αντικείμενο της ιστορίας! Δηλαδή μόνο για να συμπληρώσει ωράριο και να μην μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα; Απαράδεκτο!

  Τα αρχαία ελληνικά από  μετάφραση ή το πρωτότυπο χρειάζονται την συμβολή της ιστορίας, για να γίνουν κατανοητά, και πολλές φορές χρειάζονται και της αρχαιολογίας. Πως θα ανταποκριθούν οι μαθητές της Β΄ ή Γ΄ λυκείου σε ένα απόσπασμα του Θουκυδίδη ως άγνωστο κείμενο, όταν δεν γνωρίζουν πολλά για την κλασική εποχή από την ιστορία της Α΄  γυμνασίου ή του λυκείου! Όταν δεν θα κατανοούν το νόημα και τα ύφος του κειμένου!

  Αν πράγματι δοθεί το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε μη φιλόλογο, πως θα γίνει σωστό το έργο, αφού έχουμε να κάνουμε με λογοτεχνικά ρεύματα, με γλώσσα και έκφραση! Το πρόβλημα είναι εμφανές, γιατί αποδεικνύεται πως το ένα σχετίζεται με το άλλο!  Πρέπει να κατανοήσουμε πως δεν είναι όλα νόημα και τελειώσαμε! Μια τέτοια τακτική έχει ολέθρια αποτελέσματα και δημιουργεί προβλήματα σε κάθε μαθητή που μεταβαίνει από τη μια τάξη στην άλλη ή από την μια βαθμίδα στην άλλη!   

                                                       Κουτσανδρέα Κυριακή

                                                           Φιλόλογος πε02

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitropolitiko_kollegio
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Ο Παναγιώτης Κολέλης στο στόχαστρο της εργοδοσίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες
Παρεμβάσεις για τις προμήθειες των τραπεζών στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που κατέχουν τα...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες