Thumbnail
Η προσφιλής συνήθεια να κάνουμε καφέ στη δουλειά ίσως τελικά να μην είναι και τόσο υγιεινή

Πολλοί είναι οι εργαζόμενοι που συνηθίζουν να φτιάχνουν καφέ στην κουζίνα της δουλειάς τους, εντούτοις έρευνα έδειξε ότι δεν αποτελεί και την καλύτερη επιλογή...

Μέσα από όσα ερευνήθηκαν, φάνηκε πως το έως και το 90% από τα φλιτζάνια και τις κούπες του καφέ στις κοινόχρηστες κουζίνες των γραφείων είναι επικαλυμμένα με μικρόβια, ενώ το 20% αυτών των ποτηριών έχει μέχρι και υπολείμματα από… περιττώματα!

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάζει η Βρετανική Sun και επικαλείται τον καθηγητή περιβαλλοντικής μικροβιολογίας του πανεπιστημίου της Αριζόνα, δρ. Charles Gerba, ο οποίος πραγματοποίησε την μελέτη το 1997, στις κοινόχρηστες κουζίνες των γραφείων σπάνια αλλάζουν τα επίσης κοινόχρηστα σφουγγάρια και πετσέτες, που είναι και η βασική αιτία στην εξάπλωση βακτηρίων στα ποτήρια του καφέ.

Η έρευνα

«Βρήκαμε κολοβακτηρίδια στο 20% των φλιτζανιών καφέ πριν και στο 100% των φλιτζανιών καφέ μετά το σκούπισμα με ένα πανί ή με το σφουγγάρι πιάτων» γράφει ο δρ. Gerba και συνεχίζει:

«Δεν βρέθηκε E. coli στις κούπες του καφέ πριν από το σκούπισμα. Ωστόσο, το 20% των ίδιων ποτηριών ήταν θετικό για το Ε. Coli μετά το σκούπισμα (…). Το προβληματικό επίπεδο συνθηκών υγιεινής σε χώρους κουζίνας ή/και χώρους προετοιμασίας καφέ είναι ανησυχητικό. Η παρουσία δυνητικών παθογόνων παραγόντων σε αυτό το περιβάλλον απαιτεί την θέσπιση κατάλληλων υγειονομικών προδιαγραφών.»

Ο δρ. Gerba συμβουλεύει είτε να παίρνετε την δική σας κούπα κάθε μέρα που επιστρέφετε στο σπίτι σας, είτε να προμηθευτείτε όλοι οι συνάδελφοι μαζί ένα κοινόχρηστο πλυντήριο πιάτων.

Η μελέτη, με τίτλο «Μικροβιακή έρευνα στις κούπες του καφέ στο γραφείο και η αποτελεσματικότητα ενός πλυντηρίου ποτηριών για την μείωση των βακτηρίων», δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο επιστημονικό περιοδικό «Dairy, Food and Environmental Sanitation».

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα