groilandia
Μαστόδοντες, τάρανδοι και πολλά φυτά και ζώα υπήρχαν πριν από δύο εκατ. έτη στη Γροιλανδία

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Nature» διεθνής ερευνητική ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματα των παλαιοντολογικών μελετών που έκανε σε ιζήματα ενός φιόρδ στις βόρειες περιοχές της Γροιλανδίας και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

Οι ερευνητές εντόπισαν τα αρχαιότερα ίχνη DNA στη Γη τα οποία έχουν ηλικία δύο εκατ. ετών, τα αρχαιότερα μέχρι σήμερα δείγματα DNA έχουν ηλικία ένα εκατ. έτη. Αν η χρονολόγηση αποδειχθεί ακριβής όπως είναι ευνόητο αλλάζει σημαντικά ο χάρτης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας.

Η δεύτερη σημαντική ανακάλυψη είναι ότι το DNA που εντόπισαν οι ερευνητές είναι ότι το DNA ανήκει σε διάφορα είδη χλωρίδας και πανίδας αποκαλύπτοντας ότι στη Γροιλανδία υπήρχε πριν από δύο εκατ. έτη ένα άγνωστο μέχρι σήμερα οικοσύστημα μεγάλης βιοποικιλότητας στο οποίο ζούσαν ακόμη και μαστόδοντες οι αρχαίοι πρόγονοι του ελέφαντα που διέθεταν τεράστιους χαυλιόδοντες.

Τα μέχρι σήμερα ευρήματα για τους μαστόδοντες έδειχναν ότι τα ζώα αυτά ζούσαν αποκλειστικά σε περιοχές της Βορείου Αμερικής και όπως είναι ευνόητο η παρουσία τους στη Γροιλανδία δημιουργεί νέα δεδομένα τόσο για την ύπαρξη αυτών των ζώων όσο και γενικότερα για τα οικοσυστήματα του πλανήτη εκείνη την χρονική περίοδο. Τα ευρήματα υποδεικνύουν επίσης την παρουσία ταράνδων.

«Τα ιζήματα διατηρήθηκαν τόσο καλά γιατί παρέμειναν παγωμένα και ανακαλύφθηκαν σε περιμέτρους που μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Τα ποτάμια μετέφεραν ορυκτά και οργανική ύλη στο θαλάσσιο περιβάλλον, όπου κατατέθηκαν αυτά τα χερσαία ιζήματα. Και τότε σε κάποιο σημείο, περίπου 2 εκατομμύρια χρόνια πριν, αυτή η χερσαία μάζα που ήταν κάτω από το νερό ανυψώθηκε και έγινε μέρος της Βόρειας Γροιλανδίας», δήλωσε ο Δανός ερευνητής.

«Στην περιοχή υπήρχε ένα δασικό περιβάλλον με μαστόδοντες, τάρανδους και λαγούς και μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών φυτών. Ανακαλύψαμε 102 διαφορετικά είδη φυτών», συμπλήρωσε ο Πέντερσεν.

Μάλιστα, πριν από 2 εκατομμύρια χρόνια, η Γροιλανδία είχε θερμοκρασίες 11-17 βαθμούς υψηλότερες από σήμερα.

«Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε παρέχει μια θεμελιώδη κατανόηση του γιατί τα ορυκτά ή τα ιζήματα μπορούν να διατηρήσουν το DNA… είναι ένα κουτί της Πανδώρας που πρόκειται να ανοίξουμε» τόνισε η συντονίστρια του τμήματος γεωβιολογίας του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, Καρίνα Σαντ.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Αποκτήστε όλη την ύλη μαζι με προετοιμασία μόνο 200 ευρώ