Thumbnail
Στοιχεία ουσιώδη για τη ζωή βρέθηκαν σε έναν αστεροειδή, σύμφωνα με ιαπωνική μελέτη

Αμινοξέα, βασικά στοιχεία της ζωής στη Γη, ανακαλύφθηκαν σε δείγματα ύλης που ένα ιαπωνικό ερευνητικό διαστημικό σκάφος συνέλεξε το 2019 από έναν αστεροειδή, σύμφωνα με ιαπωνική επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Αυτά τα αμινοξέα και άλλες οργανικές ύλες που προέρχονται από τον αστεροειδή Ριούγκου «θα μπορούσαν να δώσουν ενδείξεις για την προέλευση της ζωής στη Γη», σύμφωνα μ' αυτή τη μελέτη ερευνητών υπό τη διεύθυνση του πανεπιστημίου της Οκαγιάμα (δυτική Ιαπωνία).

«Η ανακάλυψη αμινοξέων ικανών να σχηματίσουν πρωτεΐνες είναι σημαντική, επειδή ο Ριούγκου δεν είχε εκτεθεί στη βιόσφαιρα της Γης, αντίθετα από τους μετεωρίτες», σύμφωνα με τη μελέτη αυτή.

Κατά συνέπεια, «ο εντοπισμός τους αποδεικνύει πως τουλάχιστον ορισμένα απ' αυτά τα στοιχειώδη δομικά υλικά της ζωής στη Γη μπορεί να έχουν σχηματισθεί σε διαστημικά περιβάλλοντα», προστίθεται από την ίδια πηγή.

Οι ερευνητές διευκρίνισαν πως εντόπισαν 23 διαφορετικούς τύπους αμινοξέων σε 5,4 γραμμάρια μαύρων δειγμάτων βράχου και σκόνης που συλλέχθηκαν πάνω στον Ριούγκου από το ιαπωνικό διαστημικό σκάφος Χαγιαμπούσα-2, η κάψουλα του οποίου επέστρεψε στη Γη στο τέλος του 2020 με το πολύτιμο φορτίο της έπειτα από μια αποστολή έξι ετών.

Ο αστεροειδής Ριούγκου («Παλάτι του δράκου» στα ιαπωνικά) βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον πλανήτη μας και έχει διάμετρο μικρότερη από 900 μέτρα.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ένα μέρος της ύλης του αστεροειδούς δημιουργήθηκε περίπου πέντε εκατομμύρια χρόνια μετά τη γέννηση του ηλιακού συστήματός μας και δεν έχει θερμανθεί πάνω από τους 100 βαθμούς Κελσίου.

Τα δείγματα από τον Ριούγκου «μας δίνουν λόγο να σκεφτούμε ότι τα αμινοξέα έφθασαν στη Γη από το διάστημα», επιβεβαιώνει ο Κενσέι Κομπαγιάσι, ένας αστροβιολόγος και επίτιμος καθηγητής του Εθνικού Πανεπιστημίου της Γιοκοχάμα, ο οποίος ερωτήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: Οι πρώτες 227 ειδικότητες και η ύλη