University of Nicosia
Πέραν των 100 χιλιάδων επισκέψεων η δημοσίευση στο PLOS ONE σχετικά με την ανεπάρκεια της ακρίβειας της Πρόβλεψης (Forecasting) της Νοημοσύνης των Μηχανών (ΝΜ)

Μεγάλο ενδιαφέρον σημειώνει στην επιστημονική κοινότητα η τελευταία δημοσίευση στο περιοδικό PLOS ONE το άρθρο του Καθηγητή Σπύρου Μακριδάκη, του Δρ Ευάγγελου Σπηλιώτη και του Καθηγητή Βασίλειου Ασημακόπουλου, “Statistical and Machine Learning Forecasting Methods: Concerns and ways forward”.

Τα ερευνητικά ευρήματα που παρουσιάζονται μέσα από το άρθρο αλλάζουν τα μέχρι τώρα δεδομένα στον τομέα της Πρόβλεψης (Forecasting). Το άρθρο, με πέραν των 100 χιλιάδων επισκέψεων στον εξής σύνδεσμο, υποστηρίζει ότι, παρά τις μεγάλες προσδοκίες που υπήρξαν τις τελευταίες δεκαετίες για την επάρκεια των Προβλέψεων που βασίζονται στη Νοημοσύνη των Μηχανών (ΝΜ), εν τέλει, οι παραδοσιακές στατιστικές μέθοδοι παραμένουν πιο ακριβείς.

Οι μέθοδοι ΝΜ έχουν παρουσιαστεί στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία ως εναλλακτικές των στατιστικών για την πρόβλεψη χρονοσειρών (time series). Ωστόσο, τα στοιχεία είναι ανεπαρκείς αναφορικά με τη σχετική απόδοσή τους από πλευράς ακρίβειας και υπολογιστικών απαιτήσεων. Σκοπός του άρθρου ήταν να αξιολογήσει αυτή την απόδοση σε πολλαπλούς ορίζοντες Πρόβλεψης αξιοποιώντας ένα υποσύνολο 1045 μηνιαίων χρονοσειρών, από αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στον σχετικό Διαγωνισμό Πρόβλεψης “M3” (ή Μακριδάκης 3). Αφού συγκρίθηκε η ακρίβεια των δημοφιλών μεθόδων ΝΜ με εκείνη των οκτώ παραδοσιακών στατιστικών, διαπιστώθηκε ότι οι παραδοσιακές κυριαρχούν τόσο σε μετρήσεις ακρίβειας όσο και σε όλους τους ορίζοντες Πρόβλεψης που εξετάστηκαν. Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι οι υπολογιστικές απαιτήσεις τους είναι σημαντικά μεγαλύτερες από εκείνες των παραδοσιακών στατιστικών μεθόδων.

Τα αποτελέσματα του περσινού 4ου παγκόσμιου Διαγωνισμού Πρόβλεψης “M4”, ο οποίος διοργανώθηκε από το Institute For the Future (IFF) του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, με τη στήριξη της Μονάδας Προβλέψεων & Στρατηγικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών, και στον οποίο συμμετείχαν 248 συνολικά ομάδες από 48 χώρες, ενισχύουν τα ευρήματα του συγκεκριμένου άρθρου, αφού η ακρίβεια των μεθόδων ΝΜ ήταν πολύ κατώτερη των στατιστικών.

Ο Διευθυντής του IFF του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Καθηγητής Σπύρος Μακριδάκης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του άρθρου, ανέφερε πως «τα εμπειρικά ευρήματα της έρευνάς μας υπογραμμίζουν την ανάγκη αντικειμενικών και αμερόληπτων τρόπων δοκιμής της απόδοσης των μεθόδων πρόβλεψης, που μπορούν να επιτευχθούν μέσω μεγάλων και ανοιχτών διαγωνισμών, τα οποία να επιτρέπουν ουσιαστικές συγκρίσεις και σαφή συμπεράσματα».

Η «διαμάχη» για τη μέθοδο με την ακριβέστερη Πρόβλεψη θα συνεχιστεί στο επερχόμενο “M5”, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το 2020, αξιοποιώντας δεδομένα από δύο παγκόσμιους κολοσσούς (την Nestle και την Walmart), με σκοπό να αναδείξει τις πιο ακριβείς μεθόδους χρησιμοποιώντας επεξηγηματικές μεταβλητές όπως η διαφήμιση, οι τιμές και ο καιρός. Οι πρωτοποριακοί Διαγωνισμοί «Μ», που αποτελούν πρωτοβουλία του Καθηγητή Μακριδάκη (το όνομα του οποίου και φέρουν), άρχισαν πριν από τέσσερις δεκαετίες και έχουν συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ακρίβειας των προβλέψεων και στην ενημέρωση των επαγγελματιών σχετικά με την πλέον κατάλληλη μέθοδο πρόβλεψης για τις ειδικές τους επιχειρησιακές ανάγκες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητές
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
Η αλήθεια είναι σκληρή: κάθε ώρα που ένας δάσκαλος ή καθηγητής περνά στην τάξη, είτε για «απασχόληση» είτε για αντικατάσταση, είναι διδακτικό έργο....
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
tameio.jpg
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς
Συντάξεις: Έως 312 ευρώ πάνω το 2026 και έως 696 ευρώ το 2027 [Αναλυτικοί πίνακες]
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς