Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Τι διαπίστωσαν Βρετανοί επιστήμονες - Έρευνα σε δείγμα 46.000 ανθρώπων

Η κατανάλωση υγιεινών τροφών και η αποφυγή λιπών και γλυκών, καθώς και η μείωση του βάρους με δίαιτα και -ακόμη καλύτερα- με σωματική άσκηση, μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τζόζεφ Φερθ του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχοσωματικής ιατρικής "Psychosomatic Medicine", αξιολόγησαν τα στοιχεία όλων των έως τώρα κλινικών δοκιμών (συνολικά 16) σχετικά με την επίδραση της διατροφής στην ψυχική υγεία.

Η μετα-ανάλυση, που αφορούσε συνολικά σχεδόν 46.000 ανθρώπους, επιβεβαίωσε ότι κάθε είδους βελτίωση της διατροφής επιδρά θετικά στην κατάθλιψη, ακόμη και σε άτομα που δεν έχουν τυπικά διαγνωστεί ως καταθλιπτικά.

«Αυτά είναι πράγματι καλά νέα», σχολίασε ο δρ Φερθ και επεσήμανε ότι δεν χρειάζονται άκρως εξειδικευμένες δίαιτες για να δει βελτίωση των συμπτωμάτων του ένας ασθενής με κατάθλιψη. Αρκεί να τρώει συστηματικά όσο πιο υγιεινά μπορεί, αυξάνοντας την κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και φυτικών ινών και μειώνοντας το πρόχειρο φαγητό, τα σνακ και τη ζάχαρη.

Όταν μάλιστα, όπως είπε ο δρ Μπρέντον Σταμπς του Βασιλικού Κολλεγίου (King's) του Λονδίνου, η υγιεινή διατροφή συνδυάζεται με τακτική σωματική άσκηση, τότε υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στα συμπτώματα της κατάθλιψης. Τα οφέλη φαίνεται να είναι μεγαλύτερα για τις γυναίκες από ό,τι για τους άνδρες.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους ερευνητές, η υγιεινή διατροφή δεν φαίνεται να έχει κάποια εξίσου θετική επίδραση στο άγχος.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://journals.lww.com/psychosomaticmedicine/Abstract/publishahead/The_effects_of_dietary_improvement_on_symptoms_of.98656.aspx

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αμφιθέατρο
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
«Καθώς το Δημόσιο Πανεπιστήμιο εγκαταλείπεται, οι βασικές επιστήμες η Φυσική, τα Μαθηματικά, αλλά και οι ανθρωπιστικές επιστήμες απαξιώνονται,...
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
αυτο
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους
Το δράμα πίσω από την αυτοκτονία του ζευγαριού και του 9χρονου γιου τους
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους
kafsonas
Φαινόμενο Ελ Νίνιο 2026: Γιατί οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ακραίο καύσωνα και ξηρασία
Οι δυσοίωνες κλιματικές προβλέψεις και ο κίνδυνος για την παγκόσμια οικονομία
Φαινόμενο Ελ Νίνιο 2026: Γιατί οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ακραίο καύσωνα και ξηρασία