"Ανώμαλα θερμά" καλοκαίρια με "ακραίες θερμοκρασίες" την περίοδο 2018-2022!
Τι προβλέπει ευρωπαϊκή έρευνα επιστημόνων

Αν το φετινό καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα ζεστό, το ίδιο θα είναι μάλλον και τα επόμενα, καθώς όλη η περίοδος 2018-22 θα είναι «ανώμαλα θερμή» με πολύ αυξημένη πιθανότητα ακραίων θερμοκρασιών, όπως προβλέπουν Ευρωπαίοι επιστήμονες.

Ερευνητές από τη Γαλλία (Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών-CNRS), την Ολλανδία (Βασιλικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο) και τη Βρετανία (Πανεπιστήμιο Σαουθάμπτον), με επικεφαλής τον Φλοριάν Σεβελέκ του γαλλικού Πανεπιστημίου της Βρέστης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", ανέπτυξαν ένα νέο στατιστικό μοντέλο πρόβλεψης για τις μέσες παγκόσμιες θερμοκρασίες στην επιφάνεια της ξηράς και της θάλασσας.

Το νέο μοντέλο PROCAST λαμβάνει υπόψη του διάφορους παράγοντες όπως εκτιμήσεις για τις μελλοντικές εκπομπές των «αερίων του θερμοκηπίου» και τις μελλοντικές συγκεντρώσεις αερολυμάτων στην ατμόσφαιρα, με βάση διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά «σενάρια», καθώς επίσης τις πολύ πιο απρόβλεπτες και χαοτικές φυσικές διακυμάνσεις του «θερμομέτρου» της Γης.

Οι ερευνητές προβλέπουν έως το 2022 -ίσως και ακόμη παραπέρα- ότι η σταδιακή άνοδος της θερμοκρασίας θα έχει ως συνέπεια την αυξημένη (έως 400%) πιθανότητα ακραία υψηλών θερμοκρασιών σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Αντίθετα, την ίδια περίοδο, μειωμένη εκτιμάται ότι θα είναι η πιθανότητα των ακραία χαμηλών θερμοκρασιών.

Μάλιστα, το νέο μοντέλο δεν απαιτεί την χρήση υπερυπολογιστή (όπως συνήθως συμβαίνει), αλλά μπορεί να «τρέξει» ακόμη και σε έναν φορητό υπολογιστή.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://www.nature.com/articles/s41467-018-05442-8