Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών 2026: Έμειναν κενές 215 θέσεις – Ποιες ειδικότητες αφορούν οι κενές θέσεις

Επιστήμη 0

H υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ γερνάει πρόωρα τις αρτηρίες

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Η κατανάλωση πολύ αλκοόλ επί χρόνια μπορεί να γεράσει πρόωρα τις αρτηρίες ιδίως των ανδρών, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για την καρδιά τους, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο Ντάραγκ Ο’Νιλ του UniversityCollege του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό “Journal of American HeartAssociation”, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 3.900 ανθρώπους (σχεδόν τα τρία τέταρτα άνδρες), που έπιναν για 25 χρόνια.

Διαπιστώθηκε ότι η μακρόχρονη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ελαστικότητα των αρτηριών, γερνώντας τις μια ώρα αρχύτερα, πράγμα που δυσκολεύει την κυκλοφορία του αίματος. Ο κίνδυνος είναι πολύ μεγαλύτερος στους άνδρες παρά στις γυναίκες.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι μάλλον ωφέλιμη για το καρδιαγγειακό σύστημα, αλλά –όπως δείχνει και η νέα μελέτη- η πολλή κατανάλωση αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

H Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση ορίζει ως μέτρια κατανάλωση τα ένα δύο αλκοολούχα ποτά τη μέρα για τους άνδρες και το ένα για τις γυναίκες. Όσο αυξάνει η κατανάλωση, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος εξάρτησης από το αλκοόλ, υπέρτασης, παχυσαρκίας, εγκεφαλικού, ορισμένων μορφών καρκίνου, ατυχημάτων κ.α.

Ο βιολογικός μηχανισμός μέσω του οποίου το αλκοόλ επιδρά αρνητικά στην υγεία των αρτηριών παραμένει ασαφής, σύμφωνα με τους ερευνητές.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Υπουργείο Παιδείας: Διορισμός 4.789 εκπαιδευτικών μονίμων εκπαιδευτικών - Όλα τα ονόματα

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ: Στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ ο ενιαίος γραπτός ΑΣΕΠ για 30.000 θέσεις προϊσταμένων

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

επιστήμη