stratos stratiotes
INTIME/ΥΠΕΘΑ/ΔΝΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Ανακοινώθηκε το σχετικό ΦΕΚ με τα αντικείμενα που θα προσφέρονται - Ποιοι έχουν δικαίωμα να εκπαιδεύονται

Κέντρα Δια Βίου Μάθησης στις Ένοπλες Δυνάμεις φέρνει κοινή υπουργική απόφαση του υπουργείου Παιδείας, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του υπουργείου Οικονομικών.

Το σχετικό ΦΕΚ δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 27 Απριλίου και αναφέρει τα αντικείμενα που προσφέρονται σε Στρατό Ξηράς, Πολεμικό Ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία αντίστοιχα.

Σκοπός των Κ.Δ.Β.Μ. των Ειδικών Δυνάμεων είναι η  «παροχή υπηρεσιών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, επανειδίκευσης, αναβάθμισης δεξιοτήτων, γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων και συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στο πλαίσιο της μη τυπικής μάθησης», σύμφωνα με τα δύο υπουργεία.

Στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν το δικαίωμα να εκπαιδεύονται:

α. Οι εν ενεργεία αξιωματικοί (μόνιμοι, μόνιμοι εξ εφέδρων, έφεδροι εξ εφέδρων, και κατ’ απονομή).

β. Οι εν ενεργεία Ανθυπασπιστές.

γ. Οι εν ενεργεία υπαξιωματικοί (μόνιμοι, μονιμοποιηθέντες εθελοντές υπαξιωματικοί και Επαγγελματίες Οπλίτες).

δ. Οι οπλίτες και οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί (Δ.Ε.Α.) των Ε.Δ.

ε. Οι πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΠΕΘΑ.

Τι αναφέρει αναλυτικά το ΦΕΚ

Την ίδρυση Κέντρων Δια Βίου Μάθησης στις Ένοπλες Δυνάμεις, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Παιδείας και Εθνικής Άμυνας, εντός των παρακάτω, κατά κλάδο, αναφερόμενων μονάδων:

α. Στον Στρατό Ξηράς (Σ.Ξ.):

1) Σχολή Μηχανικού (ΣΜΧ)

2) Κέντρο Εκπαίδευσης Τεχνικού (ΚΕΤΧ)

3) Σχολή Εκπαίδευσης Τεχνιτών Τηλεπικοινωνίας (ΣΕΤΤΗΛ)

4) Κέντρο Εκπαίδευσης Εφοδιασμού Μεταφορών (ΚΕΕΜ)

5) 441 Αποθήκη Βάσης Υγειονομικού Υλικού (441 ΑΒΥΥ)

6) Κέντρο Βιολογικών Ερευνών Στρατού (ΚΒΙΕΣ)

7) Γ’ Κτηνιατρικό Νοσοκομείο (Γ’ ΚΝΟ)

8) Κέντρο Εκπαίδευσης Νοσηλείας Κτηνιατρικού (ΚΕΝΟΚ)

9) Οδοντιατρείο Φρουράς Αθηνών (ΟΦΑ)

10) Σχολή Προγραμματιστών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΠΗΥ).

β. Στο Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.):

1) Κέντρο Εκπαίδευσης Παλάσκας (ΚΕ Παλάσκας)

2) Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών (ΣΥΚ).

γ. Στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.):

1) 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης (124 ΠΒΕ)

2) 128 Σμηναρχία Εκπαιδεύσεως Τηλεπικοινωνιών (128 ΣΕΤΗ)

3) Κέντρο Εκπαιδεύσεως Προσωπικού Αεράμυνας (ΚΕΠΑ)

4) Σχολείο Πυρασφάλειας Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΠΥΠΑ)

5) Μετεωρολογική Σχολή.

Τα Κ.Δ.Β.Μ. των Ειδικών Δυνάμεων σκοπό έχουν την παροχή υπηρεσιών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, επανειδίκευσης, αναβάθμισης δεξιοτήτων, γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων και συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στο πλαίσιο της μη τυπικής μάθησης.

Εκπαιδευόμενοι

Στα ως άνω αναφερόμενα Κ.Δ.Β.Μ. δύνανται να εκπαιδεύονται:

α. Οι εν ενεργεία αξιωματικοί (μόνιμοι, μόνιμοι εξ εφέδρων, έφεδροι εξ εφέδρων, και κατ’ απονομή).

β. Οι εν ενεργεία Ανθυπασπιστές.

γ. Οι εν ενεργεία υπαξιωματικοί (μόνιμοι, μονιμοποιηθέντες εθελοντές υπαξιωματικοί και Επαγγελματίες Οπλίτες).

δ. Οι οπλίτες και οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί (Δ.Ε.Α.) των Ε.Δ.

ε. Οι πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΠΕΘΑ.

Διοικητική στελέχωση

Τα Κ.Δ.Β.Μ. των Ε.Δ. στελεχώνονται κατ’ελάχιστον, όπως παρακάτω:

α. Διευθυντής Κατάρτισης, δύναται να είναι αξιωματικός ή μόνιμος πολιτικός υπάλληλος του ΥΠΕΘΑ, ο οποίος είναι κάτοχος πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών και διαθέτει τριετή επαγγελματική εμπειρία στον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση έργων κατάρτισης ή συμβουλευτικής ή πιστοποίησης ή εκπαίδευσης ενηλίκων. Ο Διευθυντής Κατάρτισης, αν δεν διαθέτει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον επταετή σχετική επαγγελματική εμπειρία και δεν δύναται να απασχολείται σε άλλο Κ.Δ.Β.Μ.

β. Συντονιστικός/Εκπαιδευτικός Υπεύθυνος, δύναται να είναι αξιωματικός ή μόνιμος πολιτικός υπάλληλος του ΥΠΕΘΑ, ο οποίος είναι κάτοχος πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών και διαθέτει διετή επαγγελματική εμπειρία στον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση έργων κατάρτισης ή συμβουλευτικής ή πιστοποίησης ή εκπαίδευσης ενηλίκων. Ο Συντονιστικός/Εκπαιδευτικός Υπεύθυνος, αν δεν διαθέτει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον πενταετή σχετική επαγγελματική εμπειρία.

γ. Υπεύθυνος Συμβουλευτικής και εποπτείας και οργάνωσης της πρακτικής άσκησης, για τα Κ.Δ.Β.Μ. που παρέχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής, δύναται να είναι αξιωματικός ή μόνιμος πολιτικός υπάλληλος του ΥΠΕΘΑ, ο οποίος είναι κάτοχος πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών. Σε περίπτωση που δεν διαθέτει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών, πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον τριακόσιες ώρες Συμβουλευτικής.

δ. Υπεύθυνος Γραμματειακής και Διοικητικής Υποστή- ριξης, δύναται να είναι Ανθυπασπιστής, υπαξιωματικός ή μόνιμος πολιτικός υπάλληλος του ΥΠΕΘΑ.

Εκπαιδευτικό προσωπικό

1. Οι εκπαιδευτές που διδάσκουν στα Κ.Δ.Β.Μ. των Ε.Δ. είναι μόνιμα στελέχη των Ε.Δ., τα οποία πληρούν τα κριτήρια που τίθενται στην παρ. 6 του άρθρου 53 και στο άρθρο 54 του ν. 4763/2020.

2. Οι εκπαιδευτές αποζημιώνονται με ωριαία αποζημίωση σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.840/2/8277/Σ.82/ 11 Ιαν 2018 κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας «Καθορισμός αποζημιώσεων προσωπικού που διδάσκει στις Στρατιωτικές Σχολές και τα Κέντρα Εκπαί- δευσης των Ενόπλων Δυνάμεων» (Β’ 71) και επιλέγονται κατόπιν έκδοσης σχετικής προκήρυξης για την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού από το εκάστοτε Κ.Δ.Β.Μ.

Προκήρυξη

Λεπτομέρειες σχετικά με τον αριθμό, το είδος, το περιεχόμενο και τη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα διεξάγονται ανά έτος, τον ελάχιστο αριθμό των συμμετεχόντων, τις προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα που αφορά στα προγράμματα καθορίζονται στην εκάστοτε προκήρυξη, η οποία εκδίδεται από τα Κ.Δ.Β.Μ. και εγκρίνεται από το αρμόδιο Γενικό Επιτελείο.

Υποδομές και εξοπλισμός των Κ.Δ.Β.Μ.

Οι υποδομές και ο υποχρεωτικός εξοπλισμός των Κ.Δ.Β.Μ. των Ε.Δ. καθορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 53 του ν. 4763/2020.

Αρχεία και έντυπα των Κ.Δ.Β.Μ. - Μητρώο Κ.Δ.Β.Μ.

1. Τα Κ.Δ.Β.Μ., με ευθύνη των Διευθυντών Κατάρτισης υποχρεούνται να τηρούν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 60 του ν. 4763/2020 αρχεία και έντυπα.

2. Τα Κ.Δ.Β.Μ. υποβάλλουν ετησίως και το αργότερο έως την 30η Ιουνίου εκάστου έτους στο Μητρώο Κ.Δ.Β.Μ. της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκ- παίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν.) τα ακόλουθα:

α. Τον συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούν ανά ημερολογιακό έτος, με σχετική αναφορά του αριθμού των κύκλων που προσφέρονται ανά έτος.

β. Τις μεθόδους υλοποίησης ανά εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δηλαδή εξ αποστάσεως, διά ζώσης ή μεικτή.

γ. Τη θεματική ενότητα στην οποία εντάσσεται κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

δ. Τον συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων συμμετεχόντων ανά φύλο, ηλικία και επίπεδο εκπαιδευτικής βαθμίδας. ε. Τον συνολικό αριθμό των συμμετεχόντων που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το κάθε πρόγραμμα, με αναφορά των επιμέρους στοιχείων της περ. δ’.

Δείτε εδώ το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

erastes
Ίρβιν Γιάλομ: «Ο έρωτας δεν διαρκεί, μπορούμε να τον μετατρέψουμε σε “αξιοπρεπή” αγάπη»
«Όταν κάποιος μου λέει ότι δεν έχει κανένα νόημα να ζει, προσπαθώ να εξερευνήσω τις σχέσεις του: Ποιους συναντά στην καθημερινότητά του; Τι τον...
Ίρβιν Γιάλομ: «Ο έρωτας δεν διαρκεί, μπορούμε να τον μετατρέψουμε σε “αξιοπρεπή” αγάπη»
mathimatika
Oι 6 θρυλικοί γρίφοι των μαθηματικών!
Ανάμεσα σε όλα όσα ακόμα μένουν στην σκιά του ανεξερεύνητου κόσμου των μαθηματικών, υπάρχουν 6 προβλήματα, άλυτοι γρίφοι που παραμένουν στον βυθό της...
Oι 6 θρυλικοί γρίφοι των μαθηματικών!