Thumbnail
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους κατοίκους των νησιών και ιδίως των μικρών και απομακρυσμένων, μέσω της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών σε νησιωτικές περιοχές, στον τομέα της Κατάρτισης και της Διά Βίου Μάθησης, με έμφαση στη Νεολαία

Υπογράφηκε σήμερα στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά, Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των Γενικών Γραμματειών: α) Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, β) Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, γ) Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ), που αποτελεί την κεντρική πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης που στοχεύει στην ολιστική βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει το Δημόσιο προς τους πολίτες.

Στόχος του Μνημονίου είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους κατοίκους των νησιών και ιδίως των μικρών και απομακρυσμένων, μέσω της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών σε νησιωτικές περιοχές, στον τομέα της Κατάρτισης και της Διά Βίου Μάθησης, με έμφαση στη Νεολαία.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας συνυπογράφηκε από τους Γενικούς Γραμματείς κ. Λεωνίδα Χριστόπουλο, κ. Γιώργο Βούτσινο και κα. Χριστιάνα Καλογήρου και, ειδικότερα, στοχεύει:

· Στον εντοπισμό των δράσεων εκείνων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση ενηλίκων και τη σύνδεση ή επανασύνδεση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

·         Στην ενίσχυση της ικανότητας προσαρμογής στις διαρκώς μεταβαλλόμενες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες.

·         Στην ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσβασης στην κατάρτιση και κατ’ επέκταση στην αγορά εργασίας.

·         Στη συμμετοχή στην «κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας».

·         Στην ανάπτυξη της ικανότητας του ενεργού πολίτη.

·         Στην καλλιέργεια θετικής στάσης ως προς τη μάθηση.

·         Στην ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων.

·         Στη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

·         Στην αναβάθμιση των συνθηκών εκπαίδευσης, εργασίας και κοινωνικής κατάστασης, της Νεολαίας και των μελών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Σε κοινή τους δήλωση οι τρεις Γενικοί Γραμματείας ανέφεραν: «Σε έναν κόσμο που αλλάζει, εξελίσσεται και δικτυώνεται με πρωτοφανείς ρυθμούς, εθνική προτεραιότητα αποτελεί η μέριμνα για τους νησιώτες μας, ειδικά των απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών.

Με τη χρήση νέων τεχνολογιών και με διαδικασίες προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτών μας, στοχεύουμε στη δημιουργία της Ψηφιακής Νησιωτικότητας στον τομέα της Κατάρτισης και της Διά Βίου Μάθησης».

Ακολουθούν οι προβλεπόμενες δράσεις- έργα:

· Μελέτη χαρτογράφησης για τον εντοπισμό των διαδικασιών εκείνων που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων  της νησιωτικής Ελλάδας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του μηχανισμού διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας για την πρόταση και επιλογή ειδικοτήτων αρχικής ή και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης.

· Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή (π.χ. Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο, Διαδικτυακά εργαλεία και υπηρεσίες στην καθημερινή ζωή, Ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Δημιουργία Ιστοσελίδας, Ηλεκτρονική εφημερίδα, Χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας κ.ά.) προσαρμοσμένες στις ανάγκες των νησιωτικών περιοχών.

· Διερεύνηση εναλλακτικών εργαλείων εκμάθησης σε πεδία όπως ο  τουρισμός (π.χ. Οικοτουρισμός, Αγροτουρισμός) και ξένων γλωσσών που χρησιμεύουν για τον τουρισμό όπως Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Ρωσικά, Κινεζικά, Τουρκικά κ.ά., ανάλογα με τον τουρισμό κάθε περιοχής).

· Διερεύνηση εναλλακτικών εργαλείων ενίσχυσης βασικών γνώσεων οργάνωσης της καθημερινής ζωής (π.χ. Περιβάλλον και καθημερινή ζωή, Οικολογικές λύσεις για το σπίτι, Πρακτικές συμβουλές (υγιεινής) διατροφής, Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες, Υπολογίζοντας τις δαπάνες του νοικοκυριού, Σύγχρονες Τραπεζικές Συναλλαγές  κ.ά.).

· Εντοπισμός παροχής εναλλακτικών τρόπων απόκτησης δεξιοτήτων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας (π.χ. Επιχειρηματικότητα και Τουριστική – Πολιτιστική Ανάπτυξη, Αγροτική Επιχειρηματικότητα – Marketing Αγροτικών Προϊόντων, Βιολογικά Προϊόντα: Παραγωγή – Πιστοποίηση – Διάθεση, Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα – e-επιχειρείν, Πράσινη Επιχειρηματικότητα, Δημιουργία ατομικής επιχείρησης – Πηγές χρηματοδότησης για νησιωτικές περιοχές ).

· Διερεύνηση εναλλακτικών τρόπων εκπαίδευσης των εκπαιδευτών και των στελεχών, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των νησιωτικών περιοχών, όπως εκπαίδευση εκπαιδευτών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και ενηλίκων, επιμόρφωση στελεχών διοίκησης, επιμόρφωση στελεχών παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, επιμόρφωση εκπαιδευτών και στελεχών για Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες, επιμόρφωση εκπαιδευτών ΙΕΚ και ΣΔΕ, Επιμόρφωση εκπαιδευτών και στελεχών στη διαδικτυακή μάθηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σεβιτανιδειος
Εκπαιδευτικοί Σιβιτανιδείου Σχολής: Καταγγελία για έλλειψη φύλαξης και αδιαφορία της διοίκησης
Νέο περιστατικό βίας στη Σιβιτανίδειο: Εξωσχολικός επιτέθηκε σε διευθύντρια και εκπαιδευτικό – Καταγγελία για έλλειψη φύλαξης και αδιαφορία της...
Εκπαιδευτικοί Σιβιτανιδείου Σχολής: Καταγγελία για έλλειψη φύλαξης και αδιαφορία της διοίκησης
Διονύσης Σαββόπουλος - Μίκης Θεοδωράκης
Μίκης Θεοδωράκης: Το άγνωστο τραγούδι που έγραψε για τον βασανισμένο από τη χούντα, Διονύση Σαββόπουλο
Το άγνωστο τραγούδι που έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης για τον βασανισμένο από τη χούντα, Διονύση Σαββόπουλο
Μίκης Θεοδωράκης: Το άγνωστο τραγούδι που έγραψε για τον βασανισμένο από τη χούντα, Διονύση Σαββόπουλο
lawyer_dikigoroi.jpg
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Δικαιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί του 2020 - Δικαστική απόφαση επιβάλλει μονιμοποίηση
Νίκη για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς: Δικαστική απόφαση επιβάλλει μονιμοποίηση στη Θεσσαλονίκη
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Δικαιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί του 2020 - Δικαστική απόφαση επιβάλλει μονιμοποίηση
τεχνητή νοημοσύνη
Σημαντική πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν …έρχεται να πάρει θέση ενός κάποιου τεχνικού συμπληρώματος στην εκπαίδευση. Αντίθετα φέρνει θεμελιακές αναθεωρήσεις στον...
Σημαντική πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη