Thumbnail
Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος

Εγκαταλείπουν τα αμφιθέατρα, οι φοιτητές του πανεπιστημίου της Αθήνας είτε γιατί δεν μπορούν ανταποκριθούν στις σπουδές υψηλού επιπέδου του ιδρύματος είτε γιατί οι γονείς τους δεν μπορούν να τους συνδράμουν οικονομικά, ώστε να καταφέρουν να πάρουν το πτυχίου τους. Έτσι οι ενεργοί φοιτητές του ιδρύματος αποτελούν μόνο το 38% του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών στο ίδρυμα, οι οποίοι ανέρχονται σε 103.972.

Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος, η οποία παρουσιάστηκε χτες και στην οποία τονίζεται ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση σπουδών των φοιτητών αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε δύο σημαντικούς παράγοντες:

Στον μεγάλο αριθμός φοιτητών με ελάχιστα προσόντα που εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων δεν ελέγχει μια σειρά από γνωστικές, ερευνητικές και κοινωνικές δεξιότητες, απαραίτητες για την παρακολούθηση ακαδημαϊκών σπουδών αλλά απλώς τη στείρα απομνημόνευση μερικών σελίδων. Αποτέλεσμα πολλού νέοι φοιτητές να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στο υψηλό επίπεδο σπουδών να εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο.

Τα τελευταία 5 χρόνια, η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει επιδράσει αρνητικά στην προσπάθεια των φοιτητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Πολλού εξ’ αυτών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους επειδή η οικογένεια δεν μπορεί πλέον να συνδράμει, υποαπασχολούνται σε εργασίες άσχετες με τις σπουδές τους για να εξοικονομήσουν εισόδημα, επιλέγουν να μην παραστούν σε εξεταστικές λόγω του και στους διαμονής και μετακινήσεων (φοιτητές από την επαρχία). Αποτέλεσμα η περαιτέρω επιβράδυνση του ρυθμού ολοκλήρωσης σπουδών ή και η εγκατάλειψη της φοίτησης.

Στην έκθεση τονίζεται ότι από τις επιλογές των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις αποδεικνύεται ότι οι νέοι κινούνται πλέον στον να επιλέγουν σχολές οι οποίες είναι κοντά στο σπίτι τους, ώστε να μπορέσει η οικογένεια να ανταπεξέλθει στις δαπάνες τις «φοιτητικής ζωής» του παιδιού. Έτσι μπαίνει σε δεύτερη θέση το επιστημονικό αντικείμενο ή η επαγγελματική προοπτική μιας σχολής. Παράλληλα στην περίπτωση που κάποιος περάσει σε σχολή της επαρχίας γίνεται προσπάθεια να έρθει μέσω μεταγραφής σε πανεπιστήμιο της πόλης του.

Έτσι συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μεταγραφόμενων φοιτητών, οι οποίοι προστίθενται ως υπεράριθμοι και λειτουργούν  επιβαρυντικά ως προς τις δυνατότητες του ιδρύματος να ανταποκριθεί στη αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών πραγματικά πανεπιστημιακού επιπέδου. 

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μπιφτέκια
Ζουμερά μπιφτέκια όπως τα θέλει η οικογένεια – Όλα τα μυστικά για τέλειο ψήσιμο! (vid)
Μυστικά για αφράτα και νόστιμα μπιφτέκια που δεν στεγνώνουν – Το βίντεο της συνταγής που αξίζει να δοκιμάσετε
Ζουμερά μπιφτέκια όπως τα θέλει η οικογένεια – Όλα τα μυστικά για τέλειο ψήσιμο! (vid)
kallitexnika sxoleia
Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών: «ΔΕΝ ΧΩΡΑΜΕ» – Οργή γονέων για την άρνηση παραχώρησης αιθουσών
Σοβαρές αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας να αρνηθεί την παραχώρηση δύο επιπλέον αιθουσών στο...
Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών: «ΔΕΝ ΧΩΡΑΜΕ» – Οργή γονέων για την άρνηση παραχώρησης αιθουσών