Thumbnail
Τεράστια προβλήματα στα ολοήμερα

Χωρίς ούτε έναν καθηγητή ειδικότητας, όπως Πληροφορικής, Αγγλικής Γλώσσας ή Φυσικής Αγωγής και με πολλές ελλείψεις σε δασκάλους χτύπησε χθες το «πρώτο κουδούνι» στα ολοήμερα σχολεία της χώρας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), στα ολοήμερα σχολεία κενές παραμένουν όλες οι θέσεις των καθηγητών ειδικοτήτων -περί τις 3.500- και περισσότερες από 1.000 θέσεις δάσκαλων. Στην πρωτεύουσα, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στα ολοήμερα σχολεία της Δυτικής Αττικής, του Πειραιά και της Ανατολικής Αττικής, ενώ στην περιφέρεια μεγάλες είναι οι ελλείψεις στα ολοήμερα σχολεία της Ηλείας, του Ηρακλείου και της Λακωνίας.

Ολοήμερα

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από το σύνολο των 10.350 σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι 3.874 λειτουργούν ως ολοήμερα δημοτικά και οι 3.278 ως ολοήμερα νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν συνολικά 150.000 παιδιά εργαζομένων οικογενειών.

Το πρόβλημα των ελλείψεων στα ολοήμερα σχολεία παραδέχθηκε, σε δηλώσεις του, ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, ενώ εκδόθηκε εγκύκλιος με οδηγίες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.

Ειδικότερα, προς τους διευθυντές των ολοήμερων σχολείων συστήνεται να φροντίσουν ώστε «όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου εξαώρου (08:00-14:00/10:15-16:15). Σε περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του

Ολοήμερου Προγράμματος». Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις σε καθηγητές ειδικοτήτων, από το υπουργείο δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:

• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικού συγκεκριμένης ειδικότητας γίνεται αντικατάσταση του διδακτικού αντικειμένου με άλλο για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος αριθμός εκπαιδευτικών.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου, για την προετοιμασία και την ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Πληροφορικής ΠΕ 19 ή ΠΕ 20, οι 2 ώρες του διδακτικού αντικειμένου διατίθενται για άλλο διδακτικό αντικείμενο επιλογής, ενώ εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό, οι 2 ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου.
«Στα ολοήμερα σχολεία έχουμε λιγότερες παρουσίες από αυτές που θα θέλαμε. Μην περιμένετε από εμένα μεγάλα λόγια σε κακές εποχές», παραδέχθηκε ο κ. Λοβέρδος, επισημαίνοντας πάντως ότι δεν θα υπάρξει ολοήμερο που δεν θα λειτουργεί με τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό. Ήδη, με προηγούμενη εγκύκλιό του το υπουργείο είχε υποδείξει ότι οι δάσκαλοι πρέπει να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα ως εξής:
• Στο πρωινό πρόγραμμα (8 π.μ. -2 μ.μ.) ώστε να στελεχωθούν όλα τα πρωινά τμήματα.
• Στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, πλην εκείνων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Με βάση την ίδια εγκύκλιο, προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στην κάλυψη των αναγκών των μικρότερων τάξεων όσον αφορά το ολοήμερο πρόγραμμα.

Πηγή: Ημερησία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Πανελλήνιες: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2020
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ
Ο κορυφαίος υποψήφιος του 2ου Επιστημονικού Πεδίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, συγκέντρωσε 19.640 μόρια - Πώς τα κατάφερε και ποιοι είναι οι...
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ