Thumbnail
Το σύστημα θα προσιδιάζει σε αυτό που εφαρμόστηκε μέχρι το 1999 ΤΥΠΟΣ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Του Αποστολου Λακασα

Βάρος στα μαθήματα του Λυκείου, ώστε να πάψει να αποτελεί «προθάλαμο» των ΑΕΙ, στοχεύει να δώσει το υπουργείο Παιδείας με την αλλαγή στη δομή του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Στο σχετικό νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες το υπουργείο προς ψήφιση στη Βουλή αλλάζει άρδην η μορφή του Γενικού Λυκείου, με το νέο σύστημα να προσιδιάζει σε αυτό που εφαρμόστηκε μέχρι το 1999, ενώ εντύπωση προκαλεί η κατάργηση των μετεξεταστέων στο Επαγγελματικό Λύκειο.

Στο Γενικό Λύκειο, οι μαθητές θα περνούν από προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, ο βαθμός των οποίων θα μετρά στον συνυπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετά τις απολυτήριες εξετάσεις, όσοι απόφοιτοι (πλέον) Λυκείου επιθυμούν να εισαχθούν σε ΑΕΙ θα εξετάζονται σε τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αντί των έξι έως τώρα. Σαφής είναι η ελάφρυνση των υποψηφίων στις τελικές, τέταρτες, πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ, όμως αυξάνεται το φορτίο τους στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Οι μαθητές θα εξετάζονται συνολικά σε 39 μαθήματα (14 στην Α΄ Λυκείου, 17 στη Β΄ και 8 στη Γ΄ Λυκείου). Δηλαδή, το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων φθάνει τα 43, εάν συνυπολογισθούν τα 4 των τελικών πανελληνίων. Δαπανηρή επίσης είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να ιδρυθεί Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων, που θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη και θα επιλέγει βαθμολογητές.

Ως προς τις συνέπειες του νέου συστήματος, η αύξηση των εξετάσεων αναμένεται ότι θα πριμοδοτήσει (στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης) την παραπαιδεία, καθώς θα μετρά και ο βαθμός απόλυσης. Πόσω μάλλον που οι εξετάσεις θα είναι σαφώς δυσκολότερες σε σχέση με τις έως τώρα ενδοσχολικές, καθώς το 50% των θεμάτων θα λαμβάνεται από Τράπεζα Θεμάτων και το άλλο 50% από τον διδάσκοντα του μαθήματος. Στο ίδιο πλαίσιο, τους μαθητές θα δυσκολέψουν δύο αλλαγές. Η πρώτη είναι ότι ανεβαίνει από το 9,5 στο 10 ο μέσος όρος που απαιτείται για να προαχθεί ο μαθητής στην επόμενη τάξη. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι ότι ο μαθητής, για να προαχθεί, πρέπει να έχει τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στα Νέα Ελληνικά και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Αυτά τα υψηλότερα εμπόδια σαφώς θα αυξήσουν την αποτυχία των μαθητών στην προσπάθειά τους να προαχθούν από τάξη σε τάξη και να απολυθούν. Εως τώρα σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, σταθερά τα τελευταία χρόνια ο ένας στους τρεις υποψηφίους (το 35,35% στις φετινές πανελλαδικές) συγκεντρώνει μέσο όρο κάτω από 10.

Παράλληλα, με το νέο σύστημα θα ενισχυθούν οι ανισότητες των μαθητών με κριτήριο την οικονομική θέση της οικογένειάς τους, καθώς τα παιδιά οικογενειών από τα υψηλότερα οικονομικά στρώματα θα μπορούν να απευθύνονται ευκολότερα στο φροντιστήριο έναντι των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών.

Μία αλλαγή

Τέλος, μία είναι η αλλαγή που υπάρχει στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες σε σχέση με το σχέδιο που δόθηκε προς διαβούλευση (το παρουσίασε κατ’ αποκλειστικότητα η «Κ» στο φύλλο της 4ης Αυγούστου). Η διδασκαλία της Πληροφορικής επιστρέφει και στη Β΄ (1 ώρα) και τη Γ΄ τάξη (2 ώρες) αλλά ως μάθημα Γενικής Παιδείας και όχι ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο.

Ταυτόχρονα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη νέα δομή του Επαγγελματικού Λυκείου. Οι βασικότερες αλλαγές είναι ότι στη Β΄ και Γ΄ τάξη 22 ώρες θα δίνονται σε μαθήματα ειδικότητας. Οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση των μαθητών και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες. Καθιερώνεται 4ο προαιρετικό έτος μαθητείας, που θα οδηγεί σε πτυχίο επιπέδου 4Α. Ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν αλλάζει (εξετάσεις σε 4 μαθήματα). Τέλος, καταργούνται οι επαγγελματικές σχολές.

http://news.kathimerini.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sigxoneuseis
ΕΛΜΕ: «Όχι στις αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις – Ναι στη δίκαιη κατανομή των μαθητών»
«Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να εξασφαλίζει ότι η χωροταξική κατανομή υλοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ιδίως προς όφελος των...
ΕΛΜΕ: «Όχι στις αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις – Ναι στη δίκαιη κατανομή των μαθητών»
daskala
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας: Ο θεσμικός ελέφαντας στο δωμάτιο
Καταγγελίες για μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια σε Πανεπιστήμια, φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας εκτός εποπτείας του ΚΥΣΔΕ, βασισμένες...
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας: Ο θεσμικός ελέφαντας στο δωμάτιο
αναπλ
«Να μην καταστρέψουμε αυτό που μάς θρέφει»: Ένα podcast για την αποανάπτυξη - Τι είναι, ποιοι είναι οι στόχοι, οι μέθοδοί και οι αξίες που υπερασπίζεται
Μια κριτική στο κυρίαρχο μοντέλο της ανάπτυξης και μια πρόσκληση σε έναν πιο δίκαιο, βιώσιμο τρόπο ζωής
«Να μην καταστρέψουμε αυτό που μάς θρέφει»: Ένα podcast για την αποανάπτυξη - Τι είναι, ποιοι είναι οι στόχοι, οι μέθοδοί και οι αξίες που υπερασπίζεται
souvlakia
«Φωτιά» το σουβλάκι: Εκτοξεύεται το κόστος σε όλη την Ελλάδα - Οι τιμές ανά περιοχή
Από το αγαπημένο street food… στα όρια της πολυτέλειας σε όλη την Ελλάδα – Τιμές σοκ μέχρι και 5€!
«Φωτιά» το σουβλάκι: Εκτοξεύεται το κόστος σε όλη την Ελλάδα - Οι τιμές ανά περιοχή