Thumbnail
”Οδηγία” του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις καταλήψεις 

 

 

Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

Αρ. Πρωτ. 096

Προς

·        Σχολεία και Υπηρεσίες

της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

            Νομού Μαγνησίας

·        ΜΜΕ

Θέμα: « ”Οδηγία” του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις καταλήψεις »

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με έγγραφο - «οδηγία» του, προς τα σχολεία, υπενθυμίζει εγκύκλιο του ‘85 του τότε ΥΠΕΠΘ. Σύμφωνα με αυτή, κατά την διάρκεια της κατάληψης σχολείου οι «καταληψίες» θεωρούνται αδικαιολογήτως απόντες και ενώ όσοι μαθητές με οιονδήποτε τρόπο δηλώνουν «εμμονή στις μαθητικές τους υποχρεώσεις και δεν έλαβαν μέρος στην κατάληψη» θεωρούνται δικαιολογημένα παρόντες. Η εγκύκλιος στηρίχτηκε σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους το ‘ 85 την οποία αποδέχτηκε ο τότε υπουργός Παιδείας.

Η «οδηγία» προβλημάτισε πολλούς Διευθυντές και Συλλόγους Εκπαιδευτικών. Οι προβληματισμοί εκφράστηκαν και στην προχθεσινή συνάντηση των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του Νομού αλλά μάταια αφού δε δόθηκε καμία σαφής απάντηση από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Προτού μπούμε στη διαδικασία σχολιασμού της εγκυκλίου και με δεδομένο το ότι οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για την πολιτική ηγεσία, θέτουμε δημόσια κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις στο Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

1.     Το συγκεκριμένο έγγραφο που απέστειλε στους Διευθυντές και τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών είναι γενική κατεύθυνση και του νυν υπουργού Παιδείας, συνάδει με την ισχύουσα νομοθεσία ή αποτελεί τοπική πρωτοβουλία του Διευθυντή  Εκπαίδευσης που αποφάσισε να αποδεχθεί τη συγκεκριμένη γνωμοδότηση;

2.     Οι μεταγενέστερες νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις που αφορούν καταλήψεις σχολείων από μαθητές και που προσδιορίζουν επακριβώς διαδικασία αναπλήρωσης μαθημάτων για τις μέρες κατάληψης ισχύουν ή όχι;

3.     Έστω ότι εφαρμόζεται η εγκύκλιος και με τον α ή β τρόπο ένας μαθητής δήλωσε παρουσία σε μέρα κατάληψης. Σε περίπτωση αναπλήρωσης των μαθημάτων αυτής της μέρας ο μαθητής θα πρέπει να παρακολουθήσει τα μαθήματα της αναπλήρωσης ή όχι;

4.     Σύμφωνα με την «οδηγία», σε σχολεία που μέχρι σήμερα έχουν υπερβεί τις 8-9 μέρες κατάληψης, οι μαθητές τους έχουν υπερβεί το όριο των αδικαιολογήτων απουσιών και κατά συνέπεια η φοίτησή τους κρίνεται ανεπαρκής. Έτσι όλοι οι μαθητές πρέπει να επαναλάβουν την τάξη. Με δεδομένο ότι ο σύλλογος καθηγητών στο τέλος του έτους κρίνει τη φοίτηση, τι εισηγείστε; Επιμένετε να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος;

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας αναφορικά στην κάλυψη των απολεσθεισών ωρών από καταλήψεις:

·        Καλεί τους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των Συλλόγων Διδασκόντων να ενεργήσουν, όπως κάθε φορά, με γνώμονα το μέγιστο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό όφελος των μαθητών τους.

·        Ενημερώνει τους Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς των Σχολείων ότι η ούτως ή άλλως ανεφάρμοστη «Οδηγία» είναι ασύμβατη με τις σύγχρονες νομικές και παιδαγωγικές κατευθύνσεις, αφού η ισχύουσα νομοθεσία και κυρίως οι ορθές παιδαγωγικές πρακτικές προβλέπουν την αναπλήρωση των απολεσθεισών ωρών και όχι την «τιμωρία» των μαθητών με απουσίες.

·        Προτείνει  τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Σχολικής Κοινότητας (μαθητές και γονείς) ώστε να βρεθεί η προσφορότερη λύση, για κάθε σχολείο, με σκοπό την κάλυψη της διδακτέας ύλης χωρίς να διαταραχθεί το παιδαγωγικά κλίμα και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ δασκάλου και μαθητή.

·        Με δεδομένη την αναγκαιότητα κάθε στοιχείου της Σχολικής ζωής, είτε αυτό λέγεται μάθημα στην τάξη και το εργαστήριο είτε αυτό ονομάζεται σχολική γιορτή, διδακτική επίσκεψη ή εκπαιδευτικός περίπατος είτε αυτό ονομάζεται ανάπαυλα του Σαββάτου ή των διακοπών, προτείνει την παράταση του σχολικού έτους για όσες μέρες κρίνουν οι Εκπαιδευτικοί ότι απαιτείται.

Υ.Γ. Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι  η συγκεκριμένη εγκύκλιος και η γνωμοδότηση τέθηκε για πρώτη φορά ίσως στο σύλλογο του 1ου Κ.Ε.Τ.Ε. Λαμίας, το 1985, μετά από πολυήμερη κατάληψη 450 μαθητών. Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών την αγνόησε θεωρώντας ότι δεν υφίσταται η έννοια της απουσίας σε ένα σχολείο που δεν λειτουργεί. Την απόφαση αυτή την κοινοποίησε στις προϊστάμενες αρχές οι οποίες αφού έβγαλαν ένα αναστεναγμό ανακούφισης σφύριξαν αδιάφορα.

 

Για το ΔΣ

 

Ο Πρόεδρος

 

Σωκράτης Σαβελίδης

 

Ο Γραμματέας

 

Δημήτριος Στεργιούλας

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μωρό
Θεσσαλονίκη: Γονείς άφησαν μωρό που έκλαιγε στο μπαλκόνι και κοιμήθηκαν με κλειστές τις μπαλκονόπορτες
Οι γονείς κοιμόντουσαν με κλειστές πόρτες – Συνελήφθησαν για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο
Θεσσαλονίκη: Γονείς άφησαν μωρό που έκλαιγε στο μπαλκόνι και κοιμήθηκαν με κλειστές τις μπαλκονόπορτες
Στέφανος Παραστρατίδης
Παραστατίδης σε Ζαχαράκη: «Ανεξήγητες οι συγχωνεύσεις ΣΑΕΚ»
Παραστατίδης σε Ζαχαράκη: «Θα συνεχιστούν οι συγχωνεύσεις σχολών που οδηγούν στην αποψίλωση περιοχών από κρίσιμες δημόσιες δομές κατάρτισης;»
Παραστατίδης σε Ζαχαράκη: «Ανεξήγητες οι συγχωνεύσεις ΣΑΕΚ»
Στρατιωτικές σχολές
Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Ανοικτές οι προθεσμίες για υποψήφιους Έλληνες του εξωτερικού
Ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τις Προκαταρκτικές Εξετάσεις του ακαδημαϊκού έτους 2025–2026 – Αναλυτικές οδηγίες και ημερομηνίες υποβολής
Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Ανοικτές οι προθεσμίες για υποψήφιους Έλληνες του εξωτερικού
iep
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα
Το “The Lyceum Project 2025” ανοίγει διάλογο για την εκπαίδευση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης – Παρασκευή 20 Ιουνίου στο Ωδείο Αθηνών
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα