grammiko
«Οι μόνοι που έχουν όφελος και συμφέρον από την αδικία αυτή είναι οι ιδιωτικές σχολές των ίδιων ειδικοτήτων οι οποίες υποδέχονται υψηλού επιπέδου σπουδαστές που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δίδακτρα, ενώ για την εισαγωγή τους δεν απαιτείται καμία απολύτως εξέταση»

Την αντίθεσή τους  για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) στα Ειδικά Μαθήματα σχεδίου, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί  της Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολιτικών Αρχιτεκτόνων Τοπογράφων Μηχανικών - ΠΕ81 (Ε.Ε.Π.Α.Τ.Μ.), ως διδάσκοντες/διδάσκουσες και βαθμολογητές/βαθμολογήτριες του ειδικού μαθήματος Γραμμικό Σχέδιο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων του 2024, τα μέλη της Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολιτικών Αρχιτεκτόνων Τοπογράφων Μηχανικών - ΠΕ81 (Ε.Ε.Π.Α.Τ.Μ.), ως διδάσκοντες/διδάσκουσες και βαθμολογητές/βαθμολογήτριες του ειδικού μαθήματος Γραμμικό Σχέδιο, θα θέλαμε να διατυπώσουμε δημόσια την αντίθεσή μας και την έντονη ανησυχία μας για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) στα Ειδικά Μαθήματα.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ειδικά μαθήματα Σχεδίου (Γραμμικό και Ελεύθερο) έχουν αφαιρεθεί από τα ωρολόγια προγράμματα των γενικών λυκείων (στις 16/6/2020) και διδάσκονται μόνο ως απογευματινή ενισχυτική διδασκαλία με πολύ μικρή συμμετοχή μαθητών. Επομένως, χιλιάδες υποψήφιοι/ες, κάθε χρόνο, διαθέτουν τον πολύτιμο χρόνο τους και σημαντικά χρηματικά ποσά ως δίδακτρα σε ιδιωτικά φροντιστήρια σχεδίου και ως αντίτιμο αγοράς πανάκριβου εξοπλισμού και αναλώσιμων σχεδίου, προκειμένου να συμμετέχουν σε μια εξέταση που θα τους επιτρέψει να εισαχθούν στις σχολές που έχουν το σχέδιο ως προαπαιτούμενο (όλες τις Αρχιτεκτονικές Σχολές αλλά και οι σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης, Γραφικών τεχνών, Συντήρησης έργων τέχνης κ.α). Μέχρι το 2021 τα μαθήματα αυτά είχαν ως Ελάχιστη Βάση εισαγωγής το 10 (στην 20βαθμη κλίμακα), μια βάση που είχε μια λογική: στοιχειώδεις γνώσεις σχεδίου, που μπορούσαν να παρασχεθούν στο δημόσιο σχολείο, ήταν προϋπόθεση για την εισαγωγή σε σχολές στις οποίες το σχέδιο ήταν μια απαραίτητη δεξιότητα. Η βάση του 10 αντικαταστάθηκε από την ΕΒΕ, έναν βαθμό, δηλαδή, που εξαρτάται από την μέση επίδοση των υποψηφίων και τον συντελεστή που ορίζουν οι ίδιες οι σχολές.

Έτσι, από το 2021, η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής: μαθήματα που δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο και που απαιτούν σημαντικές δαπάνες από τις οικογένειες των υποψηφίων, λειτουργούν ως «κόφτες» για την εισαγωγή στις σχολές που οι υποψήφιοι έχουν επιλέξει και έχουν κοπιάσει γι’ αυτές, ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ, σε πλείστες περιπτώσεις, έχουν πιάσει την βάση των σχολών αυτών. Έχουμε δηλαδή κάθε χρόνο έναν σημαντικό αριθμό υποψηφίων που έχουν γράψει πολύ καλά στα μαθήματα, έχουν συγκεντρώσει τα απαραίτητα μόρια, και δεν βλέπουν καν στο μηχανογραφικό τους την σχολή της επιλογής τους επειδή απλώς δεν έπιασαν την ΕΒΕ στο ένα από τα δύο σχέδια.

Κατάφωρα άδικο...

Το σύστημα αυτό είναι κατάφωρα άδικο και σκληρό για τους υποψήφιους και έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις από την κοινωνία και από φορείς όπως ο ΣΑΔΑΣ (εδώεδώ και εδώ). Επιπλέον, δεν έχει και κανένα όφελος για τις ίδιες τις σχολές, οι οποίες «χάνουν» με τον τρόπο αυτό καθόλα άξιους υποφήφιους/ες. Οι μόνοι που έχουν όφελος και συμφέρον από την αδικία αυτή είναι οι ιδιωτικές σχολές των ίδιων ειδικοτήτων οι οποίες υποδέχονται υψηλού επιπέδου σπουδαστές που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δίδακτρα, ενώ για την εισαγωγή τους δεν απαιτείται καμία απολύτως εξέταση.

Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε απαραίτητο να αρθεί η αδικία εις βάρος των μαθητών και των μαθητριών μας και ζητάμε την κατάργηση της ΕΒΕ στα μαθήματα σχεδίου και την επαναφορά της βάσης του 10.

Επίσης ζητάμε την επαναφορά της διδασκαλίας των σχεδίων στην γενική παιδεία και την αναγνώριση της αξίας και της αναγκαιότητας της καλλιτεχνικής παιδείας, της αισθητικής καλλιέργειας και της παιδείας σε θέματα χώρου και αρχιτεκτονικής σε όλες τις βαθμίδες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dimosio
Πώς διαμορφώνονται οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα ανά κλιμάκιο και βαθμίδα εκπαίδευσης
Εχει κλειδώσει ο αλγόριθμος που θα υιοθετηθεί για τον καθορισμό επαρκούς νομοθετημένου μισθού και ημερομισθίου
Πώς διαμορφώνονται οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα ανά κλιμάκιο και βαθμίδα εκπαίδευσης
LITRIVI
Ιωάννα Λυτρίβη (υφυπουργός Παιδείας) στο alfavita.gr: Πλέγμα παρεμβάσεων σε 4 άξονες για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
Πειραματικές και θεματικές σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης, πρότυπα επαγγελματικά λύκεια και επαγγελματικές σχολές κατάρτισης φιλοδοξούμε...
Ιωάννα Λυτρίβη (υφυπουργός Παιδείας) στο alfavita.gr: Πλέγμα παρεμβάσεων σε 4 άξονες για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Θέλουν να απολύσουν εκπαιδευτικούς! Όλοι σήμερα στη 1 μ.μ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
 Οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά, οργανώνουν συγκέντρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στη ΔΙΔΕ Πειραιά την Τετάρτη 9/10 13:00 (στάση εργασίας...
Θέλουν να απολύσουν εκπαιδευτικούς! Όλοι σήμερα στη 1 μ.μ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά