Erasmus+
Συναρπαστικό ταξίδι στη Φινλανδία για 4 εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Ρεθύμνου

Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη Φινλανδία για παρακολούθηση εργασίας (job shadowing) πραγματοποίησαν 4 εκπαιδευτικοί του 4ου ΓΕΛ Ρεθύμνου την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου (21/4/2024-28/4/2024) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με κωδικό 2023- 1-EL01-KA121-SCH-000112953 Το ταξίδι ήταν μια σημαντική ευκαιρία μάθησης για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.

Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+, με τη συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. και την επίβλεψη του ΙΚΥ, τα οποία δίνουν την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να επισκεφθούν σχολεία στο εξωτερικό μέσω του θεσμού της επιτόπιας παρακολούθησης εργασίας( job shadowing).

Σε ένα τέτοιο πρόγραμμα συμμετείχαν 4 εκπαιδευτικοί του σχολείου. Η Ευγενία Ασημακοπούλου, ο Βαγγέλης Βασσάλος, η Λεμονιά Χρυσανθίδου και η Μαρία Μουρελάτου μετέβησαν στα σχολεία Yhteiskoulu (Γυμνάσιο ) , F.E Silanpaa (Γενικό Λύκειο ), Sasky (Επαγγελματικό Λύκειο ) στο Hameenkyro της Φινλανδίας .

Συμμετείχαν σε ημερήσιο πρόγραμμα μαθημάτων, εργαστηρίων και συναντήσεων με τους Φινλανδούς συναδέλφους, τη διευθύντρια του γυμνασίου και του λυκείου και τους υπευθύνους του επαγγελματικού Λυκείου . Eνημερώθηκαν για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και για την οργάνωση και τη λειτουργία των σχολείων από τη διευθύντρια κ.Merja Heinaaho και είδαμε από κοντά την εφαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των διδακτικών μεθόδων που εφαρμόζονται στη χώρα. Παρουσίασαν πτυχές του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ,το σχολείο και συζήτησαν με τους συναδέλφους για διάφορα εκπαιδευτικά θέματα . Βρέθηκαν για μια εβδομάδα σε ένα σχολείο, το οποίο ήταν χτισμένο σε ένα δάσος, όπου δεν υπήρχε περίφραξη στο προαύλιο .Ήταν ένα επαρχιακό σχολείο εξοπλισμένο και σύγχρονο, με τάξεις μαθημάτων πλήρως εξοπλισμένες, κλειστό γυμναστήριο, Αμφιθέατρο, εστιατόριο, βιβλιοθήκη, εργαστήρια.

Εκπαιδευτικοί στο Erasmus+

Εκτός από το διδακτικό προσωπικό, το σχολείο διέθετε γραμματεία , σύμβουλο μαθητών, κοινωνική λειτουργό, ψυχίατρο, ψυχολόγο, γιατρό και νοσηλεύτρια.

Παρακολούθησαν μαθήματα Ιστορίας, Αγγλικών, Βιολογίας, Οικιακής Οικονομίας, Πρώτων βοηθειών, Φυσικής αγωγής. Ακόμα είδαν να εφαρμόζεται συστηματικά η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείου μάθησης, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας και η μάθηση μέσα από την ανάθεση εργασιών, η έρευνα, η χρήση πλατφόρμας ενημέρωσης των γονέων και η βιωματική μάθηση και η δραματοποίηση.

Διαπίστωσαν ότι οι μαθητές ενθαρρύνονται όχι να αποστηθίζουν γνώσεις αλλά να κατανοούν, να σκέφτονται και να ερευνούν μόνοι τους .Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός.

Το πιο καινοτόμο στοιχείο της λειτουργίας του σχολείου ήταν το πρόγραμμα του σχολείου, καθώς εκτός από τα υποχρεωτικά μαθήματα διδάσκονται και μαθήματα επιλογής τα οποία προσφέρουν οι διδάσκοντες κάθε χρόνο και στα οποία οι μαθητές βαθμολογούν οι ίδιοι την απόδοσή τους που σημαίνει ότι το σύστημα δε δίνει έμφαση στους βαθμούς αλλά στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Οι εκπαιδευτικοί απολαμβάνουν το σεβασμό από την κοινωνία αλλά και από τους μαθητές τους και συνεργάζονται μεταξύ τους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Την τελευταία μέρα επισκέφτηκαν το επαγγελματικό λύκειο της πόλης το ονομαζόμενο Sasky . Kαι το σχολείο αυτό διέθετε εξοπλισμένες αίθουσες , βιβλιοθήκη, Αμφιθέατρο, κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ αλλά και γυμναστήριο εξοπλισμένο με όργανα γυμναστικής και φυσικά εστιατόριο με γευστικό και υγιεινό φαγητό το οποίο παρέχεται δωρεάν στους μαθητές και τις μαθήτριες .Επιπλέον διέθετε πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια για τους κλάδους :ξυλουργική, επεξεργασίας μετάλλου, νοσηλευτικής, μηχανικών αυτοκινήτων, υδραυλικών εγκαταστάσεων.

Είχαν τη χαρά να περάσουν μια εβδομάδα σε σχολεία πεντακάθαρα όπου δεν υπήρχαν ζημιές ή φθορές, όπου επικρατούσε ησυχία και πειθαρχία, όπου το κουδούνι ήταν μια γλυκιά μελωδία, όπου οι μαθητές έμπαιναν στα μαθήματά τους εγκαίρως και τέλος όπου κυριαρχούσε ο σεβασμός προς το περιβάλλον, τον καθηγητή και τον συμμαθητή.

Απόλαυσαν τη ζεστή υποδοχή και φιλοξενία από τους οικοδεσπότες καθώς είχαν ετοιμάσει για μας μια μουσική παράσταση στο κλειστό γυμναστήριο ,και μια θεατρική παράσταση στο Αμφιθέατρο του σχολείου. Η διευθύντρια είχε οργανώσει εκδρομή σε παραδοσιακή σάουνα.

Δοκίμασαν λοιπόν το παραδοσιακό «σπορ» των φινλανδών δηλαδή παραμονή στη σάουνα για 20 λεπτά και στη συνέχεια βουτιά σε παγωμένη λίμνη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επαφή με καινοτόμες πρακτικές και η γνωριμία με την κουλτούρα και το σχολικό κλίμα των Φινλανδικών σχολείων επιβεβαίωσαν για μία ακόμη φορά την αξία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την επιμόρφωση, την επαγγελματική ανανέωση και την προσωπική ανάπτυξη των συμμετεχόντων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pirgos_dolofonia
Ηλεία: Συγκινεί η δασκάλα της 11χρονης - «Η Βασούλα είχε όνειρα, ήθελε να γίνει γιατρός»
«Όποτε είχε κάποιο πρόβλημα στα μαθηματικά και μου έστελνε στο messenger εικόνα, την έπαιρνα τηλέφωνο και μέσω τηλεφώνου την βοηθούσα»
Ηλεία: Συγκινεί η δασκάλα της 11χρονης - «Η Βασούλα είχε όνειρα, ήθελε να γίνει γιατρός»
ptyhiaki-exetastiki.jpg
ΑΠΘ: Διαμαρτυρία φοιτητών/τριων Ιατρικής για διαδοχικές εξετάσεις εν μέσω καύσωνα
«Οι φοιτητές θα εξετάζονται καθημερινά σε αποπνικτικές συνθήκες ακραίων θερμοκρασιών»
ΑΠΘ: Διαμαρτυρία φοιτητών/τριων Ιατρικής για διαδοχικές εξετάσεις εν μέσω καύσωνα