Για την κατασκευή της νέας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) τοποθετείτε η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ένα έργο στην καταστροφική λογική της υποταγής στην δικτατορία του Ι.Χ. (που του υπόσχεται μεγαλύτερες ταχύτητες!) και της συνακόλουθης ρύπανσης (είμαστε πρωταθλήτρια πόλη στην ατμοσφαιρική ρύπανση που ευνοεί την διάδοση ασθενειών και του πρόσφατου κορονοϊού) και των αυξημένων τροχαίων εγκλημάτων».
«Ο Flyover όχι απλώς δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό, αλλά θα αναπαράγει τις αιτίες του προβλήματος. Και η ρίζα του προβλήματος για την πόλη μας είναι η μονοσήμαντη κυριαρχία του ΙΧ και η απόλυτη χρεοκοπία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Τα διπλάσια ΙΧ που θα κυκλοφορούν στον Flyover, από κάπου θα μπουν στην πόλη, κάπου πρέπει να κυκλοφορήσουν και κάπου να παρκάρουν -είναι σαφές ότι δεν υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο» επισημαίνει η ΕΛΜΕ σε ανακοίνωσή της.
Η ανακοίνωση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΌΧΙ ΣΤΟΝ FLYOVER – ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Η κυβέρνηση, μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι συστημικές αυτοδιοικητικές παρατάξεις επιδιώκουν να μας παρουσιάσουν την κατασκευή της νέας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) ως ένα έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό, θα αλλάξει την πόλη και τις ζωές μας.
Σε μια πόλη με την χειρότερη συγκοινωνία της Ευρώπης προωθείται ένα έργο στην καταστροφική λογική της υποταγής στην δικτατορία του Ι.Χ. (που του υπόσχεται μεγαλύτερες ταχύτητες!) και της συνακόλουθης ρύπανσης (είμαστε πρωταθλήτρια πόλη στην ατμοσφαιρική ρύπανση που ευνοεί την διάδοση ασθενειών και του πρόσφατου κορονοϊού) και των αυξημένων τροχαίων εγκλημάτων. Τα μεγαθήρια των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών διαγκωνίζονται για να αυξήσουν την εγγυημένη πάντα κερδοφορία τους. Πανηγυρίζουν ότι θα καταστραφούν μόνο 80 στρέμματα από το πολύπαθο δάσος του Σέιχ Σου σε σχέση με την εξωτερική περιφερειακή (το προηγούμενο -πολυδιαφημισμένο τους project) που θα το αφάνιζε πλήρως.
Αντί για έργα ανακούφισης της ρημαγμένης περιφέρειας, προκρίνουν έργα γιγάντωσης των μεγαλουπόλεων στα πλαίσια της καπιταλιστικής ανάπτυξης που τόσο καταστροφική και θανατηφόρα αποδείχθηκε και με την υγειονομική κρίση.
Ήδη μια σειρά από φορείς έχουν αρχίσει να ξεσηκώνονται. Πρωτοβουλίες κατοίκων, σύλλογοι, σωματεία εργαζομένων, περιβαλλοντικές συλλογικότητες, αυτοδιοικητικά σχήματα και ενεργοί πολίτες από όλη τη Θεσσαλονίκη λένε «όχι» στον Flyover εξαιτίας των επιπτώσεων που θα έχει στο κυκλοφοριακό, τη δημόσια υγεία, την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον. Τασσόμαστε στο πλευρό τους και διεκδικούμε τα χρήματα να δοθούν για την πραγματική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Οι λόγοι απόρριψης του Flyover:
Ο ρόλος της αυτοκίνησης στην κλιματική κρίση είναι τεράστιος. Παρόλα αυτά επιλέγεται για ακόμα μια φορά η ενίσχυση της βιομηχανίας του ΙΧ αντί για στροφή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Για την κατασκευή του θα καταστραφούν συνολικά 82.000 τ.μ. περιαστικού δάσους. Το Σέιχ Σου, που αποτελεί έναν από ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου της πόλης, θα δεχτεί ακόμα ένα ισχυρό πλήγμα, θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο, ενώ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της πόλης θα αποκοπεί από αυτό, καθώς θα καταργηθούν οι περισσότερες υπάρχουσες πύλες εισόδου προς το δάσος. Επίσης, περιορίζεται δραματικά η πρόσβαση οχημάτων πυρόσβεσης.
Θα βρίσκεται δίπλα σε κατοικημένες περιοχές, με δεκάδες σπίτια και σχολεία και τα επίπεδα θορύβου, αλλά και η επιδείνωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε, θα κάνουν την καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων αβίωτη. Εκτιμάται ότι θα διέρχονται από τον Flyover περίπου 220 χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα. Επομένως, ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων θα έρθει να προστεθεί στον υπάρχοντα εκπέμποντας ακόμα περισσότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα, τους οποίους η απόγειος αύρα, που έρχεται από το βουνό, θα τους μεταφέρει σε όλη την πόλη.
Ο Flyover όχι απλώς δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό, αλλά θα αναπαράγει τις αιτίες του προβλήματος. Και η ρίζα του προβλήματος για την πόλη μας είναι η μονοσήμαντη κυριαρχία του ΙΧ και η απόλυτη χρεοκοπία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Τα διπλάσια ΙΧ που θα κυκλοφορούν στον Flyover, από κάπου θα μπουν στην πόλη, κάπου πρέπει να κυκλοφορήσουν και κάπου να παρκάρουν -είναι σαφές ότι δεν υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο. Να προσθέσουμε, επίσης, ότι η εσωτερική περιφερειακή δεν θα αποφορτιστεί από τα βαριά οχήματα, καθώς στον Flyover δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν φορτηγά κτλ, παρά μόνο ΙΧ. Οι εργαζόμενοι που πρέπει να μετακινούνται για τη δουλειά τους θα πρέπει να διαθέτουν πολλές επί πλέον ώρες για να το κατορθώσουν.
Η πόλη ακόμα δεν έχει συνέλθει από την πολύχρονη ταλαιπωρία της κατασκευής του μετρό, το οποίο όταν λειτουργήσει δεν θα λύσει παρά ένα μικρό ποσοστό του κυκλοφορικού, και κινδυνεύει να μπει σε νέες περιπέτειες. Θα προκληθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα για πολλά χρόνια, καθώς θα λειτουργούν μόνο δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση της εσωτερικής περιφερειακής.
Ο αρχικός προϋπολογισμός είναι 373 εκ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με τη μορφή της ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή όλους και όλες εμάς. Προκειμένου λοιπόν να επιτευχθεί η κερδοφορία της αναδόχου εταιρείας είναι πιθανά τα σενάρια των καθυστερήσεων, της υποβάθμισης της ποιότητας του έργου, ακόμα και της επιβολής διοδίων.
Να προσθέσουμε ότι δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη στην πρόβλεψη του έργου, δεν υπάρχει μελέτη πυρασφάλειας και δεν βασίζεται σε κάποια συνολική κυκλοφοριακή μελέτη, που να αφορά την μετακίνηση σε όλη την πόλη. Αντίθετα, είναι ένα έργο αποσπασματικό, που εξυπηρετεί συγκεκριμένα κατασκευαστικά συμφέροντα και δεν θα λύσει το ζήτημα της μετακίνησης στην πόλη.
Τέλος, η απουσία δημοσίου διαλόγου γύρω από το ζήτημα και η αδιαφορία για τις αντιδράσεις των κατοίκων, αποτελούν ακόμα μερικούς παράγοντες που επιβεβαιώνουν ότι το συγκεκριμένο έργο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας της πόλης.
Η πόλη χρειάζεται άλλη κατεύθυνση , ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σιδηρόδρομος, προαστιακός (είναι χαρακτηριστικό ότι στην υπάρχουσα περιφερειακή δεν υπάρχει και δεν προβλέφθηκε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς) λεωφορεία, μετρό, τραμ, καραβάκια στο Θερμαϊκό, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πεζόδρομων, χώροι πρασίνου κλπ.
Πιο συγκεκριμένα, διεκδικούμε άμεση και δραστική αύξηση των απαραίτητων, αξιοπρεπών, χαμηλής ρύπανσης και δημόσιας ιδιοκτησίας λεωφορείων, που να κινούνται σε ένα πλήρες και ολοκληρωμένο δίκτυο λεωφορειολωρίδων, αποκλειστικής κυκλοφορίας για τα λεωφορεία, απλωμένο σε όλη την πόλη και με προτεραιότητα σε όλες τις διασταυρώσεις (με διπλά φανάρια και αξιοποιώντας υπάρχουσες εφαρμογές τηλεματικής) έναντι όλων των άλλων οχημάτων. Έτσι, τα λεωφορεία θα κινούνται σαν μέσα σταθερής τροχιάς, χωρίς εμπόδια και έξω από τη γενικότερη κυκλοφοριακή κίνηση. Αυτό θα εξασφαλίσει την προτεραιότητα των ΜΜΜ έναντι των ΙΧ, χωρίς κανένα διοικητικό μέτρο. Η επιλογή αυτή συμβάλλει στην άμεση αντιμετώπιση σημαντικού μέρους του κυκλοφοριακού, ενώ την ίδια στιγμή πάγια διεκδίκησή μας είναι η κατασκευή στην πόλη ενός πλήρους δικτύου τραμ, που θα μπορούσε να αναβαθμίσει ουσιαστικά τη δημόσια συγκοινωνία και να μετατρέψει τα ΜΜΜ στον πλέον ελκυστικό τρόπο μετακίνησης στην πόλη.
Απαιτείται ταυτόχρονα μείωση της ανάγκης μετακινήσεων προς το υδροκέφαλο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενάντια στη συγκεντροποίηση, με αποκεντρωμένη ανάπτυξη των υπηρεσιών (δημόσιο, τράπεζες, κέντρα υγείας, εκπαίδευση κλπ.), των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων και ενίσχυση της τοπικής αγοράς (αντί των μεγαθήριων τύπου KOSMOS που «ευδοκιμούν» στις παρυφές των περιφερειακών). Απαιτείται τοπική οικολογική διαχείριση των απορριμμάτων στις γειτονιές και στους πέριξ δήμους που (εκτός των άλλων ωφελημάτων) θα περιορίσει δραστικά τις μετακινήσεις των απορριμματοφόρων προς τις χωματερές,τις ΜΕΑ και το …ΤΙΤΑΝ.
Για να σταματήσουμε τον Flyover απαιτείται μαζικός αγώνας με σχέδιο, μαχητικότητα, διάρκεια και εμπλοκή όλων των συλλογικών φορέων (Πρωτοβουλίες Κατοίκων, Σύλλογοι, Περιβαλλοντικές Συλλογικότητες, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, Αυτοδιοικητικά Σχήματα κτλ) και των ενεργών πολιτών. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλλουμε κι εμείς.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη