Να καλυφθούν όλα τα κενά και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης με τη Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών ζητούν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης, απαιτώντας παράλληλα από το «νόθο» ΠΥΣΔΕ να σταματήσουν να παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα.
«Όλες οι τοποθετήσεις με διαφάνεια – αιτήσεις – μόρια», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Ακόμα, τονίζεται: «Οι ΕΛΜΕ οφείλουν να συνεχίσουν να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης και του "ΠΥΣΔΕ" στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Να αγωνίζονται για να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις».
Αναλυτικά η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Δυτικής Θεσσαλονίκης:
Να καλυφθούν όλα τα κενά και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης με τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών
Η Διεύθυνση και το νόθο ΠΥΣΔΕ να σταματήσουν να παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα
Όλες οι τοποθετήσεις με διαφάνεια – αιτήσεις – μόρια
Ενώ η υπουργός παιδείας συνεχίζει να πλειοδοτεί στον άκρατο αυταρχισμό για να επιβάλλει την πολυπόθητη αξιολόγηση και στέλνει στα δικαστήρια τη ΔΟΕ που κήρυξε απεργία αποχή από τις νέες μορφές προώθησης της αξιολόγησης (μέντορες – συντονιστές), χιλιάδες είναι τα κενά σε όλη την χώρα και οι χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές. Την ίδια στιγμή η Διεύθυνση στις παραστάσεις των ΕΛΜΕ (1/9, 15/9) αρνήθηκε να αποδεχτεί τα πάγια αιτήματα του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας που δημιουργούν ισότιμους όρους για όλους τους συναδέλφους σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών.
Αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία με τα κενά γα τις προσλήψεις των αναπληρωτών που η ίδια ζήτησε από το Υπουργείο να καλυφθούν στην Β΄ φάση, προφανώς γιατί τα στοιχεία θα επιβεβαιώσουν τις μεγάλες ελλείψεις με τα κενά σε διδακτικό προσωπικό. Αρνήθηκε να αποδεχτεί όσα νέα κενά θα προστίθενται σε κάθε κατηγορία τοποθετήσεων να είναι αιτιολογημένα από πού προέκυψαν (άδεια, ασθένεια, επί πλέον τμήμα, από το σχολείο, από τη διεύθυνση) για να μην προκύπτουν υπόνοιες ότι σκόπιμα δεν υπήρχαν στην προηγούμενη κατηγορία τοποθετήσεων. Προσχηματική αποδείχτηκε η στάση της για όσες προτάσεις των ΕΛΜΕ (οι διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών και αιτήσεις, οι προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών και αιτήσεις) είπε ότι θα τις σκεφτεί, αφού δεν τις υλοποίησε. Αποδέχθηκε οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να είναι προσωρινές για να μην ισχύσει το αλαλούμ του Υπουργείου οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να προηγούνται των μονίμων. Διατήρησε τη σειρά των τοποθετήσεων όλων των κατηγοριών, όπως έχει επιβάλλει το Υπουργείο τα τελευταία χρόνια και προηγούνται οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων από αυτές των αποσπασμένων, παραβιάζοντας μια διαδικασία που ίσχυε στις τοποθετήσεις στο παρελθόν και κατοχύρωνε την αρχαιότητα στις τοποθετήσεις.
Να σταματήσουν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας και να καλυφθούν όλα τα κενά
Τα κενά γενικής παιδείας που ανακοίνωσε η Διεύθυνση στη ιστοσελίδα της και με βάση τα οποία γίνονται οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών όλων των κατηγοριών, μονίμων και αναπληρωτών (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές), δεν πρόκειται να καλυφθούν ούτε με το τέλος του τοποθετήσεων όλων των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις αντίστοιχες κατηγορίες και αναμένουν την τελική τοποθέτησή τους (χρονοδιάγραμμα ΔΔΕ, 11/10). Αυτό επιβεβαιώνουν τα στοιχεία: τα κενά που ανακοίνωσε η Διεύθυνση και το νόθο ΠΥΣΔΕ σε όλες τις ειδικότητες είναι 568 και αν τοποθετηθούν όλες οι κατηγορίες εκπαιδευτικών (ήδη τοποθετήθηκαν 107 νεοδιόριστοι - σε διάθεση - μεταταγμένοι, στη συνέχεια θα τοποθετηθούν 162 αποσπασμένοι και μετά 169 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην Α΄ φάση προσλήψεων, σύνολο 438), θα συνεχίσουν στα σχολεία να υπάρχουν ακόμη 130 κενά που δεν θα έχουν καλυφθεί!
Τα κενά ειδικής αγωγής επίσης δεν έχουν καλυφθεί όλα. Στην παράλληλη στήριξη προσλήφθηκαν φέτος 65 αναπληρωτές, ενώ πέρσι οι προσλήψεις ήταν 88 και χωρίς να είχαν καλυφθεί όλα τα κενά. Τους 65 αναπληρωτές τους έχουν κάνει λάστιχο! Τους στέλνουν σε περισσότερα σχολεία για να καλύψουν σε κάθε μαθητή και από λίγες ώρες και όχι το σύνολο των ωρών που προβλέπεται ότι πρέπει να καλυφθούν. Η πολιτική των περικοπών λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Σχολεία τα κενά που ανακοίνωσε και ανάρτησε η Διεύθυνση στην ιστοσελίδα της συνολικά είναι 60 (30 Τ.Ε. και 30 Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), ενώ έχουν καλυφθεί μόνο τα 34 (7 νεοδιόριστοι και σε διάθεση εκπαιδευτικοί, 8 αποσπασμένοι από Γενική Παιδεία, 19 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην Α΄ φάση). Συνεχίζουν στα σχολεία να υπάρχουν ακόμη 49 κενά (23 Παράλληλη / 26 Τ.Ε. – Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) που δεν έχουν καλυφθεί!
Τα κενά είναι περισσότερα γιατί δεν καλύφτηκαν τα κενά στις εκπαιδευτικές δομές. Πέρσι προσλήφθηκαν 29 αναπληρωτές στις προσφυγικές δομές (Τ.Υ.-ΖΕΠ, ΔΥΕΠ), 45 στην Ενισχυτική διδασκαλία, 27 για τα ΕΠΑΛ/ΜΝΑΕ και ακόμη ωρομίσθιοι για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων.
Σχετικά με τις διαδικασίες των τοποθετήσεων όλων των κατηγοριών
• Υπεράριθμοι: Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» αυθαίρετα καθόρισαν 111 υπεράριθμους χωρίς να ρωτηθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι με αποτέλεσμα μόνο 28 έκαναν αίτηση και 26 μετακινήθηκαν για φέτος σε άλλο σχολείο από αυτό της οργανικής τους θέσης.
• Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων : Οι προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων (αρχικά 112) και αποσπασμένων (162) έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Αρκετοί συνάδελφοι είναι σε σχολεία που δεν θα έχουν ωράριο, άλλοι που βρέθηκαν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ τα μόριά τους αντιστοιχούν σε κοντινότερα σχολεία και επίσης πολλοί θα βρεθούν στο δίλημμα, μετά από ένα μήνα μαθημάτων, αν θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον προγραμματισμό τους, όταν θα τοποθετηθούν για όλη την χρονιά.
• Νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι: Η Διεύθυνση μπροστά στο αλαλούμ που κινδύνευε να οδηγηθεί με τις τοποθετήσεις, γιατί προηγήθηκαν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών από αυτές των μονίμων, αναγκάστηκε να αποδεχθεί την πρόταση που καταθέσαμε να θεωρηθούν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών προσωρινές και τα κενά να δοθούν για τις τοποθετήσεις των μονίμων. Με τη διαδικασία αυτή τοποθετήθηκαν ήδη 107 συνάδελφοι (νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι). Η διαδικασία των ενστάσεων που καθόρισε η Διεύθυνση να γίνουν μέσα στο Σαββατοκύριακο (24 - 25/9) αποτελεί άλλη μια παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων.
• Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: Η Διεύθυνση και το νόθο ΠΥΣΔΕ τελικά δεν αποδέχθηκαν το αίτημα των ΕΛΜΕ να δημοσιοποιήσουν όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα πλεονάσματα ειδικοτήτων με τις επί πλέον ώρες σε κάθε σχολείο και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν μετά από αίτηση που θα καλεστούν να καταθέσουν όλοι όσοι δεν συμπληρώνουν ωράριο. Είναι ο μόνος τρόπος που δημιουργεί ίσους όρους στην κατηγορία αυτή των τοποθετήσεων για όλους και δημιουργεί όρους για στοιχειώδη έλεγχο στις τοποθετήσεις αυτές των συναδέλφων που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις εκατοντάδες. Προχώρησαν σε 82 διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς αιτήσεις από όλους τους συναδέλφους. Αιτήσεις έκαναν όσοι μόνοι τους έμαθαν για κενά που υπάρχουν και γνωρίζοντας το βαρύ παρελθόν στις αδιαφανείς τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου, επέλεξαν για να μην αδικηθούν να κάνουν αιτήσεις.
• Αναπληρωτές: Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών έγιναν στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση και μόνο όσες ήταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα στην Α΄ φάση, ενώ τους ανακοινώθηκαν ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά. Στις ειδικότητες γενικής παιδείας τους δόθηκαν συνολικά μόνο 169 κενά όταν το σύνολο των κενών ήταν 599. Στις ειδικότητες ειδικής αγωγής (Τμήματα Ένταξης – ΣΜΕΑΕ – Παράλληλη) τους δόθηκαν μόνο 84 κενά όταν τα κενά ήταν 148, ενώ επιβάρυναν ακόμη περισσότερο την κατάσταση για τους μαθητές που προβλέπεται να έχουν ειδική στήριξη και για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής. Μείωσαν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί και έστειλαν πολλούς συναδέλφους σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών, αντί κάλυψης όλων των ωρών και όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη την ειδική στήριξη, αλλά και καλύτερης διαχείρισης των κενών. Την ίδια στιγμή η Διεύθυνση με τις προσωρινές τοποθετήσεις των νεοδιόριστων και αποσπασμένων που τους έστειλε στα σχολεία στα τυφλά, δημιούργησε νέο αλαλούμ σε ορισμένα σχολεία με κάποιους από τους μόνιμους και αναπληρωτές ίδιων ειδικοτήτων να περισσεύουν. Η Διεύθυνση αρνήθηκε να ξαναγίνουν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής με δημοσιοποίηση όλων των κενών και με βάση τις αιτήσεις που θα κάνουν. Η ίδια κάνει μετακινήσεις οι οποίες γίνονται χωρίς κριτήρια, ενώ στη Β΄ φάση των τοποθετήσεων νέες αδικίες θα δημιουργηθούν γιατί θα δοθούν κενά που θα μπορούσαν να διεκδικηθούν από τους αναπληρωτές της Α΄ φάσης και δεν τους ανακοινώθηκαν. Οι νέες τοποθετήσεις των αναπληρωτών γενικής παιδείας που θα ακολουθήσουν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων, θα πρέπει να γίνουν, όπως δεσμεύτηκε η Διεύθυνση, με κοινοποίηση όλων των κενών και για όλες τις ειδικότητες. Ακόμη σκάνδαλο αποτελεί η απόφαση του ΥΠΑΙΘ (16/9) για 563 αναπληρωτές που είχαν προσληφθεί πανελλαδικά με πιστώσεις του ΠΔΕ και του Τακτικού Προϋπολογισμού να καλούνται να αφήσουν τις διδακτικές ώρες για τις οποίες είχαν προσληφθεί και επαναπροσλαμβάνονται με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ αποκλειστικά και μόνο στα Γυμνάσια για να καλύψουν τις ώρες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων!
Διοίκηση, νόθο ΠΥΣΔΕ και ΔΑΚΕ πρωταγωνιστές των αυθαιρεσιών στις τοποθετήσεις
Για την επιβαρυμένη κατάσταση σχετικά με τις τοποθετήσεις που γίνονται και παραβιάζονται κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες οι κατηγορίες των τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές) δεν είναι μόνο ευθύνη της Διοίκησης, αλλά και του «ΠΥΣΔΕ» γιατί τα μέλη του καθορίζουν τα κενά και κάνουν τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Τι να περιμένει κανείς από ένα ΠΥΣΔΕ που είναι νόθο και με δοτά μέλη και διορισμένα. Από τα 4 τακτικά μέλη του «ΠΥΣΔΕ» τα τρία είναι από συμμετέχοντες στα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ, η ίδια κατάσταση επικρατεί και με τα αναπληρωματικά μέλη! Κανείς τους δεν αισθάνθηκε την ευθιξία να παραιτηθεί, όπως επανειλημμένα τους κάλεσε η ΕΛΜΕ, ενώ σε δύο ανασυγκροτήσεις που έκαναν στο ΠΥΣΔΕ (1/8 και 2/9 η αντικατάσταση ενός τακτικού και ενός αναπληρωματικού μέλους ήταν και πάλι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ!
Απαιτούμε – διεκδικούμε
• Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών πριν την έναρξη των μαθημάτων και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
• Όλες οι τοποθετήσεις (νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας (δημοσιοποίηση όλων των κενών - αίτηση – μόρια – δικαίωμα ενστάσεων).
• Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.
• Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να δοθεί το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης με αίτηση των συναδέλφων πριν τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
• Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
• Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
• Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
• Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών (ΕΒΠ και ΕΕΠ).
• Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
• Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο τους.
• Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια.
• Να παρθούν μέτρα προστασίας στα σχολεία (15 μαθητές – καθαριότητα – Δωρεάν τεστ, κ.ά).
Οι ΕΛΜΕ οφείλουν να συνεχίσουν να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης και του «ΠΥΣΔΕ» στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Να αγωνίζονται για να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.),
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη