Γονείς για ολοήμερα σχολεία: «Ας το λέμε με το σωστό του όρο… παιδοφύλαξη»
Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για το ολοήμερο σχολείο, σύμφωνα με τους γονείς του Δήμου Αμαρουσίου

Για «παιδοφύλαξη» κάνει λόγο η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Αμαρουσίου κι όχι για ολοήμερο σχολείο που εξυπηρετεί τις ανάγκες του μαθητή.

Όπως υποστηρίζει, η λογική του ολοήμερου σχολείου θα μπορούσε θεωρητικά να βοηθήσει τη σύγχρονη οικογένεια αν αυτή η παράταση ωραρίου λειτουργίας περιλάμβανε και τις προϋποθέσεις για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. «Και αυτές οι προϋποθέσεις ΔΕΝ πληρούνται ούτε στο ελάχιστο» υπογραμμίζει.

Οι γονείς προβληματίζονται για το τι συνέπειες θα έχει στην ψυχοσύνθεση των μικρών παιδιών η παρατεταμένη παραμονή τους μέσα στις σχολικές αίθουσες, για ποιες προϋποθέσεις και ποιες υποδομές μπορεί ένα τέτοιο ολοήμερο σχολείο να εξυπηρετήσει πρώτα απ’ όλα τους μαθητές και με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των σχολείων εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος στο Δήμο Αμαρουσίου και γιατί αποκλείστηκε το Ειδικό Σχολείο.

«Το Υπουργείο Παιδείας και οι συντάκτες του νόμου γνωρίζουν πολύ καλά πως ένα τέτοιο εγχείρημα για να γίνει σωστά, χρειάζεται σχολεία με υποδομές και προσωπικό, κάτι που ως φαίνεται δε σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν» καταλήγουν οι γονείς.

Η ανακοίνωση των γονέων

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Αμαρουσίου:

“ Νύχτα μπαίνουν, νύχτα βγαίνουν….. Παιδοφύλαξη  - Έκδοση 2022”

Ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων  οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) οι οποίες θα…. συμβάλουν πιλοτικά στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας και …. θα  εφαρμόσουν κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο, «αναβαθμισμένο» πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5:30 μ.μ. (αντί 4 μ.μ. που ίσχυε μέχρι σήμερα).

Ανάμεσά τους τρία Νηπιαγωγεία (3ο , 12ο & 16ο ) και 8 Δημοτικά (1ο, 3ο, 7ο 8ο, 9ο 11ο, 15ο & 16ο) του Δήμου μας.

Εύλογα, μας δημιουργούνται πολλά και ποικίλα ερωτήματα…

Είμαστε άραγε τόσο περήφανοι  για το μοντέλο ζωής που υπηρετούμε, για τον ελάχιστο προσωπικό χρόνο που διαθέτουμε, για το διαρκές τρέξιμο να προλάβουμε κάτι, που θέλουμε να εκπαιδεύσουμε νέους ανθρώπους και αυριανούς πολίτες να το εφαρμόζουν από την παιδική τους ηλικία και να το αναπαράγουν στις επόμενες γενιές;

Σε ποια παιδαγωγική θεωρία στηρίζεται η αντικατάσταση του ρολού της οικογένειας και η επαφή των παιδιών με τους γονείς τους από το σχολείο;

Τι συνέπειες θα έχει στην ψυχοσύνθεση των μικρών παιδιών η παρατεταμένη παραμονή τους μέσα στις σχολικές αίθουσες;

Με ποιες προϋποθέσεις και ποιες υποδομές μπορεί ένα τέτοιο ολοήμερο σχολείο να εξυπηρετήσει πρώτα απ’ όλα τους μαθητές; 

Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των σχολείων εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος στο Δήμο μας και γιατί αποκλείστηκε το Ειδικό Σχολείο;

Φυσικά ο καθένας από εμάς γνωρίζει πως η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, δεν λύνεται με βαρύγδουπες εξαγγελίες μηδενικού δημοσιονομικού κόστους.  Αυτό που λείπει σε εμάς τους γονείς και ειδικά στους νέους γονείς, είναι η εξασφάλιση σταθερής και μόνιμης εργασίας με αξιοπρεπείς μισθούς για να  μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των παιδιών μας. Είναι η θεσμοθετημένη προστασία της μητρότητας και της πατρότητας  για να μπορούμε να βρισκόμαστε διπλά στα παιδιά μας όταν και όποτε αυτά μας χρειάζονται.

Αλλά πέραν αυτού, η λογική του ολοήμερου σχολείου θα μπορούσε θεωρητικά να βοηθήσει τη σύγχρονη οικογένεια που βάλλεται πολλαπλά, από την ανεργία, την απίστευτη ακρίβεια και την παντελή έλλειψη κοινωνικού πλαισίου στήριξης, αν αυτή η παράταση ωραρίου λειτουργίας περιλάμβανε και τις προϋποθέσεις για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Και αυτές οι προϋποθέσεις ΔΕΝ πληρούνται ούτε στο ελάχιστο.

Το Υπουργείο Παιδείας και οι συντάκτες του νόμου γνωρίζουν πολύ καλά πως ένα τέτοιο εγχείρημα για να γίνει σωστά, χρειάζεται σχολεία με υποδομές και προσωπικό, κάτι που ως φαίνεται δε σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν.

Ας επανδρώσουν λοιπόν τα σχολεία μας με τραπεζαρίες και χώρους ανάπαυσης για τους  μαθητές του Νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του Δημοτικού,

Ας προχωρήσουν στην πρόσληψη όλων των ειδικοτήτων ώστε να καλύπτονται τα κενά στη λειτουργία του σχολικού ωραρίου,

Ας εξασφαλίσουν την καθαριότητα των σχολικών μονάδων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου

Ας θεσμοθετήσουν τη θέση του τραπεζοκόμου για την παροχή γευμάτων σε όλα τα σχολεία

Και μετά μπορούμε να μιλάμε για ένα ολοήμερο σχολείο που εξυπηρετεί τις ανάγκες του μαθητή…

Μέχρι τότε ας το λέμε με το σωστό του όρο … παιδοφύλαξη…

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kalavryta_tassos.jpg
Καλάβρυτα: 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Ναζί εκτελούν 1.100 Έλληνες - Μια ασύλληπτη ναζιστική θηριωδία
81 χρόνια από την σφαγή στα Καλάβρυτα - Ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 13...
Καλάβρυτα: 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Ναζί εκτελούν 1.100 Έλληνες - Μια ασύλληπτη ναζιστική θηριωδία