Thumbnail
ΣΑΤΕΑ:  Καλούμε το υπουργείο να δεσμευθεί και να ανακοινώσει άμεσα την πλήρη κάλυψη με μόνιμους διορισμούς όλων των κενών θέσεων στην ΕΑΕ

Tην πλήρη κάλυψη με μόνιμους διορισμούς όλων των κενών θέσεων που υπάρχουν στην ΕΑΕ, ζητά ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ)

Ο σύλλογος σημειώνει ότι υπάρχουν ακόμα συνάδελφοι στην ΕΑΕ, οι οποίοι παραμένουν αναπληρωτές έχοντας προϋπηρεσία πάνω από 10 χρόνια, στηρίζοντας τη λειτουργία των δομών της ΕΑΕ ανά την Ελλάδα.

"Ο χώρος της ΕΑΕ πρέπει να χαίρει της ίδιας μέριμνας με τη Γενική Αγωγή και να μην αντιμετωπίζεται ως «ο φτωχός συγγενής»", τονίζει ο ΣΑΤΕΑ

Ολη η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

Σε ραδιοφωνική συνέντευξη που έδωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως στις 24/05/2022 μεταξύ άλλων σε ερώτηση που αφορούσε τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) δήλωσε : «Θα υπάρχουν πιθανότατα και εκεί κάποιοι διορισμοί, αλλά να θυμίσω ότι η πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην Ειδική Αγωγή. Εκεί έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην ιστορία της χώρας μέσω ΑΣΕΠ, 4.500, αλλά και εκεί ισχύει ότι σας είπα σχετικά με τους αναπληρωτές».

 Ενώ η ίδια η υπουργός παραδέχεται πως στον χώρο της ΕΑΕ ισχύει ακόμη ο θεσμός του αναπληρωτή με «στρεβλό» τρόπο, όπως η ίδια παραδέχεται και ενώ δεν έχουν διεξαχθεί μόνιμοι διορισμοί στην ΕΑΕ την προηγούμενη χρονιά, η Υπουργός πιθανολογεί για την ύπαρξη μόνιμων διορισμών. Αντιθέτως, σε προηγούμενη συνέντευξη στις 23/3/2022 τόνισε ότι «σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, δηλαδή τη διαδικασία νέων διορισμών για να καλύψουμε ανάγκες και να κάνει ο αναπληρωτής αυτό που λέει η λέξη, να αναπληρώνει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης κι όχι να αναπληρώνει για 5-10 έτη». Αξίζει να αναφερθεί, ότι υπάρχουν ακόμα συνάδελφοι στην ΕΑΕ, οι οποίοι παραμένουν αναπληρωτές έχοντας προϋπηρεσία πάνω από 10 χρόνια, στηρίζοντας τη λειτουργία των δομών της ΕΑΕ ανά την Ελλάδα.

 Ο χώρος της ΕΑΕ πρέπει να χαίρει της ίδιας μέριμνας με τη Γενική Αγωγή και να μην αντιμετωπίζεται ως «ο φτωχός συγγενής» της. Στο πνεύμα αυτό η Υπουργός στις 14/7/2019 δήλωσε: «Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ήταν και παραμένει προτεραιότητα στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα για την Παιδεία. Οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει και το σχετικό κονδύλι έχει δεσμευθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2019. Ανεξάρτητα από τις επιφυλάξεις που είχαμε σε θέματα διαδικασίας και όρων της προκήρυξης, υπάρχουν σημαντικά κενά στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, και αυτά πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο δυνατόν προς όφελος των μαθητών.» *(Πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/interviews/1033850/niki-kerameos-stin-k-allazoyn-ola-sta-aei-katargeitai-to-asylo/). Τα κενά -είτε λειτουργικά είτε οργανικά- συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις εκ μέρους του Υπουργείου αναγάγουν τελικά την ενίσχυση της ΕΑΕ σε δευτερευούσης σημασίας για το κυβερνητικό πρόγραμμα. Οι 1813 εκπαιδευτικοί ΠΕ60-61/70-71 (Υπ. Απόφαση 99052/Ε1/2021 – ΦΕΚ Β 3715/12.08.2021) που διορίστηκαν δεν καλύπτουν συνολικά τα πάγια κενά της ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  Πολλά κενά υπάρχουν και στη Δευτεροβάθμια αλλά και σε συναδέλφους ΕΕΠ και ΕΒΠ.

 Μέσω της ΕΑΕ επιτυγχάνεται η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση όλων των μαθητών. Παράλληλα μέσω του συμπεριληπτικού κλίματος που μπορεί να δημιουργηθεί στα Γενικά Σχολεία μπορούν να επωφεληθούν όλοι οι μαθητές της σχολικής κοινότητας και να αναπτύξουν σημαντικές για την προσωπική τους εξέλιξη δεξιότητες. Για το λόγο αυτό διεκδικούμε την κάλυψη όλων των οργανικών κενών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και την ανακοίνωση και κάλυψη των υπό ίδρυση Τμημάτων Ένταξης. Η πιθανολογία της Υπουργού για μόνιμους διορισμούς όχι μόνο δεν βοηθά την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά εντείνει τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Καλούμε λοιπόν το υπουργείο να δεσμευθεί και να ανακοινώσει άμεσα την πλήρη κάλυψη με μόνιμους διορισμούς όλων των κενών θέσεων που υπάρχουν στην ΕΑΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης