«Ωράριο νηπιαγωγών με βάση την προϋπηρεσία και όχι την οργανικότητα»
Ωράριο νηπιαγωγών με βάση την προϋπηρεσία και όχι την οργανικότητα των νηπιαγωγείων ζητούν εκπαιδευτικοί

Να προσδιορίζεται το ωράριο των νηπιαγωγών με βάση την προϋπηρεσία και όχι την οργανικότητα των νηπιαγωγείων ζητά ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο «οι Προϊστάμενοι/-ες Ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο 25 ωρών και όλη τη διοικητική εργασία, η οποία δεν είναι δυνατό να ολοκληρωθεί στη διάρκεια του εργασιακού ωραρίου τους. Η διεκπεραίωση του διοικητικού έργου συνεπάγεται πολλές ώρες υπερωριακής απασχόλησης, τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα εντείνεται στις εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες της πανδημίας, όπου χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιτήρηση των νηπίων παράλληλα με σημαντική αύξηση του γραφειοκρατικού φόρτου εργασίας (κρούσματα-τεστ-ιχνηλάτηση-ενημέρωση γονέων κλπ.). Και όλα αυτά σε τμήματα με έως και 25 νήπια».

Παράλληλα, τονίζεται: «Ένα επιπλέον παράδοξο είναι ότι οι εκπαιδευτικοί σε ένα νηπιαγωγείο, έχουν διαφορετικό ωράριο, το οποίο καθορίζεται ανάλογα με το αν διδάσκουν σε πρωινό ή ολοήμερο».

Αντίστοιχες ανακοινώσεις εξέδωσαν και άλλα σωματεία εκπαιδευτικών.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου:

ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ

ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ  ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών τα τελευταία χρόνια αυξάνεται σταδιακά άλλοτε κατά ένα τέταρτο, και άλλοτε κατά μισή ώρα, με τελευταία την αύξηση κατά μια διδακτική ώρα. Οι νηπιαγωγοί εργάζονται σήμερα περισσότερες ώρες από όλους σχεδόν τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Δεν έχουν κενά ή διαλείμματα, είναι διαρκώς επιφορτισμένες με την επίβλεψη των παιδιών και έχουν μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο από όλους. Στις περιπτώσεις μάλιστα που ασκούν και διοικητικά καθήκοντα, το πραγματικό εργασιακό ωράριό τους ξεπερνάει κατά πολύ τις 6 ώρες.

Σήμερα το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών είναι 25 ώρες την εβδομάδα και δεν υπολογίζεται -όπως για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς- με βάση με τα χρόνια υπηρεσίας αλλά με βάση την οργανικότητα των νηπιαγωγείων που υπηρετούν. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 39&5 περ. β΄ του ν.4115/2013, το οποίο ενσωματώθηκε στον ν.1566/1985 άρθρο 12 §7:

«7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του».

Ωστόσο, η  Υπουργική Απόφαση 127187/Ε1/01-08-2016(Φ.Ε.Κ.2524/2016), που εξειδικεύει το ωράριο αυτό στην περίπτωση 3 ορίζει:

«Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των νηπιαγωγείων, ως ακολούθως:…….

3. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθμό και το χρόνο υπηρεσίας τους, ώρες 25.»
Σύμφωνα πάλι με το ν. 1566/1985 άρθρο 12 §5 και 6: «5.Προϊστάμενος του μονοθέσιου νηπιαγωγείου είναι ο νηπιαγωγός που υπηρετεί σε αυτό. Στα διθέσια και πάνω νηπιαγωγεία καθήκοντα προϊσταμένου ασκεί ο ανώτερος σε βαθμό…. 6. Οι προϊστάμενοι των νηπιαγωγείων ασκούν διδακτικά και διοικητικά καθήκοντα.» 

Από το παραπάνω νομικό πλαίσιο συνάγεται ότι οι Προϊστάμενοι/-ες Ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο 25 ωρών και όλη τη διοικητική εργασία, η οποία δεν είναι δυνατό να ολοκληρωθεί στη διάρκεια του εργασιακού ωραρίου τους. Η διεκπεραίωση του διοικητικού έργου συνεπάγεται πολλές ώρες υπερωριακής απασχόλησης, τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα εντείνεται στις εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες της πανδημίας, όπου χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιτήρηση των νηπίων παράλληλα με σημαντική αύξηση του γραφειοκρατικού φόρτου εργασίας (κρούσματα-τεστ-ιχνηλάτηση-ενημέρωση γονέων κλπ.). Και όλα αυτά σε τμήματα με έως και 25 νήπια! 

Ένα επιπλέον παράδοξο είναι ότι οι εκπαιδευτικοί σε ένα νηπιαγωγείο, έχουν διαφορετικό ωράριο, το οποίο καθορίζεται ανάλογα με το αν διδάσκουν σε πρωινό ή ολοήμερο τμήμα. 

Απαιτούμε – διεκδικούμε: 

  • Εφαρμογή του νόμου για όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σ’ αυτά, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα.
  • Ο χρόνος υποδοχής, αποχώρησης, διαλείμματος (καθημερινής εφημερίας) και σίτισης των νηπίων να συνυπολογίζεται στον διδακτικό χρόνο, καθότι οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλώς τους μαθητές, αλλά διδάσκουν βασικές δεξιότητες και στάσεις ζωής.
  • Έως ότου πραγματοποιηθεί η μείωση του ωραρίου να αναγνωρίζονται ως υπερωριακές οι ώρες επιπλέον απασχόλησης και να αποζημιώνονται ως τέτοιες.

Καλούμε το Δ. Σ. της ΔΟΕ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινηματικές και νομικές ενέργειες για την άρση της ανισότητας μεταξύ των μελών της, ως προς το δικαίωμα της εργασίας και του δίκαιου υπολογισμού του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των προϊσταμένων ολιγοθέσιων νηπιαγωγείων και  των νηπιαγωγών γενικότερα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυνατότητες της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Ξεκινά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τεχνητή νοημοσύνη - Οι δράσεις αυτές θα ξεκινήσουν τον Μάιο με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών 
Πιερρακάκης: Σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυνατότητες της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
petroyniass.jpg
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους
Μετά από μια εκπληκτική προσπάθεια που χάρισε 15.000 βαθμούς ο Ολυμπιονίκης Λευτέρης Πετρούνιας κατέκτησε για 7η φορά το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους...
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους