Νηπιαγωγοί ζητούν απόσυρση του ΦΕΚ για τα ΚΔΑΠ
Άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για την ίδρυση ΚΔΑΠ μετά τη λήξη του υποχρεωτικού σχολικού προγράμματος, ζητά η Ένωση Νηπιαγωγών

Την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ που προβλέπει την ίδρυση Κ.Δ.Α.Π. μετά τη λήξη του Υποχρεωτικού Σχολικού Προγράμματος ζητά η Ένωση Νηπιαγωγών.

«Θεωρούμε ότι η εν λόγω ΚΥΑ αποτελεί έκφανση της προσπάθειας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με πρώτα “θύματα’’ το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η Ένωση Νηπιαγωγών αναφέρει επίσης:

«Ζητάμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021. Δεν παραγνωρίζουμε την κοινωνική χρησιμότητα των Κ.Δ.Α.Π., ωστόσο θεωρούμε πως αυτά θα πρέπει να λειτουργούν μετά τη λήξη του ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος του δημόσιου σχολείου, δηλαδή μετά τις 16:00.

Ζητάμε την καθιέρωση του υποχρεωτικού ολοήμερου προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και σε όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς μόνο θετικά παιδαγωγικά και κοινωνικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει».

«Τονίζουμε ότι η υποχρέωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την καθολική και χωρίς προβλήματα εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης», καταλήγει η Ένωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021) “Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)”, την οποία υπογράφουν εφτά (7) Υπουργοί, εκ των οποίων η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζωή Μακρή, προβλέπεται η ίδρυση και λειτουργία Κ.Δ.Α.Π. μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Μάλιστα ως σχολικό ωράριο νοείται το Υποχρεωτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα (13:00 για τα Νηπιαγωγεία και 13:15 για τα Δημοτικά), χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημόσιων Σχολείων.

Συνεπώς, η Κυβέρνηση, απαξιώνοντας τον θεσμό του Ολοήμερου Σχολείου, χωρίς να αναγνωρίζει ότι το Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και κατ’επέκταση οι ώρες 13:00/13:15-16:00 θα πρέπει να λογίζονται ως Σχολικό Ωράριο, προωθεί τη λειτουργία Κ.Δ.Α.Π., παράλληλα και ανταγωνιστικά, με ενασχόληση σε γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του Δημόσιου Σχολείου, όπως μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας, εικαστικά, αθλητισμό, χορό κτλ.

Επισημαίνουμε ότι φορείς ίδρυσης των Κ.Δ.Α.Π. μπορούν να είναι οι Δήμοι, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα, τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και τα φυσικά πρόσωπα. Επίσης τα Κ.Δ.Α.Π. λαμβάνουν αμοιβή για τα φιλοξενούμενα παιδιά, μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε αντίθεση με τις δωρεάν υπηρεσίες που παρέχονται στο Δημόσιο Σχολείο.

Θεωρούμε ότι η εν λόγω ΚΥΑ αποτελεί έκφανση της προσπάθειας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με πρώτα “θύματα’’ το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο. Το σύνολο των Νηπιαγωγών εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στη μετατροπή του Ολοήμερου Προγράμματος του Νηπιαγωγείου από Υποχρεωτικό σε Προαιρετικό. Σήμερα ο κλάδος των Νηπιαγωγών επιβεβαιώνεται για τις ανησυχίες που είχε εκφράσει ήδη από το 2016, καθώς ο προαιρετικός χαρακτήρας του Ολοήμερου Προγράμματος του Δημόσιου Σχολείου θα άφηνε περιθώρια για την αμφισβήτηση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού του ρόλου, την σταδιακή απαξίωσή του και την οριστική εξαφάνισή του από το σχολικό ωράριο, όπως είδαμε στη συγκεκριμένη ΚΥΑ.

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου αποτελεί ένα αμιγώς εκπαιδευτικό πρόγραμμα λειτουργώντας αντισταθμιστικά και συμβάλλοντας στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Ειδικότερα, το Νηπιαγωγείο, ως το πρώτο συστηματικό και οργανωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που υποδέχεται μαθητές από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτιστικά περιβάλλοντα, καλείται να παίξει ενισχυτικό μορφωτικό, κοινωνικοποιητικό και αντισταθμιστικό ρόλο. Το ολοήμερο Νηπιαγωγείο, με το διευρυμένο ωράριο και το πλούσιο σε παιδαγωγικά ερεθίσματα πλαίσιο, έχει τη δυνατότητα να άρει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και να εφαρμόσει κατάλληλα αναπτυξιακά προγράμματα τα οποία ενισχύουν και αναδεικνύουν τις δυνατότητες των μαθητών. Ταυτόχρονα, εξομαλύνει τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των μαθητών, αναπτύσσοντας ολόπλευρα την προσωπικότητα τους και τις κοινωνικές τους δεξιότητες σε κατάλληλα διαμορφωμένο παιδαγωγικό περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής.

Ζητάμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021. Δεν παραγνωρίζουμε την κοινωνική χρησιμότητα των Κ.Δ.Α.Π., ωστόσο θεωρούμε πως αυτά θα πρέπει να λειτουργούν μετά τη λήξη του ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος του δημόσιου σχολείου, δηλαδή μετά τις 16:00.

Ζητάμε την καθιέρωση του υποχρεωτικού ολοήμερου προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και σε όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς μόνο θετικά παιδαγωγικά και κοινωνικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει. Ως εκ τούτου ζητάμε την αύξηση της χρηματοδότησης για το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και για το Νηπιαγωγείο, καθώς και την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμες προσλήψεις.

Τονίζουμε ότι η υποχρέωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την καθολική και χωρίς προβλήματα εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Για την ΈΝΩΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Οι εκπρόσωποι :

Μαρία Σπανού

Χαρίκλεια Θεοδωράκη

Ισαβέλα Πουλιάνου

Νίκη Αεράκη

Κλεοπάτρα Μαντζουράνη

Μαρία Αγάπη Καμήλαλη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λεφτ
ΟΟΣΑ: Φρένο στην αύξηση των μισθών στην Ελλάδα η οποία βρίσκεται στον πάτο της ΕΕ
Η έκθεση έρχεται την ώρα που η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο δράσης για τη διευκόλυνση των συλλογικών συμβάσεων, με στόχο την αύξηση των αμοιβών
ΟΟΣΑ: Φρένο στην αύξηση των μισθών στην Ελλάδα η οποία βρίσκεται στον πάτο της ΕΕ
κασσελακης τζακρη
Η γκάφα της Τζάκρη για τους Φάμελλο και Χαρίτση που ήταν στον εξώστη στο Παλλάς: «Karma is a... beast»
Γκάφα από την Θεοδώρα Τζάκρη καθώς σχολίαζε την παρουσία Φάμελλου - Χαρίτση στον εξώστη του Παλλάς για την «Ιθάκη» του Αλέξη Τσίπρα
Η γκάφα της Τζάκρη για τους Φάμελλο και Χαρίτση που ήταν στον εξώστη στο Παλλάς: «Karma is a... beast»
καλορι
Έκρηξη αγανάκτησης για την έλλειψη θέρμανσης σε σχολείο της Χίου - Καυστήρας εκτός λειτουργίας από τον Μάρτιο
Ένα σχολείο στο κρύο - Η καθημερινότητα μαθητών στη Χίο
Έκρηξη αγανάκτησης για την έλλειψη θέρμανσης σε σχολείο της Χίου - Καυστήρας εκτός λειτουργίας από τον Μάρτιο
taksi
Αναβρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα της Νέας Ιωνίας για την προτεινόμενη μετατροπή Γυμνασίου σε Πειραματικό
Στα άκρα η αντιπαράθεση για το μέλλον του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
Αναβρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα της Νέας Ιωνίας για την προτεινόμενη μετατροπή Γυμνασίου σε Πειραματικό