Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για την ίδρυση ΚΔΑΠ μετά τη λήξη του υποχρεωτικού σχολικού προγράμματος, ζητά η Ένωση Νηπιαγωγών

Την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ που προβλέπει την ίδρυση Κ.Δ.Α.Π. μετά τη λήξη του Υποχρεωτικού Σχολικού Προγράμματος ζητά η Ένωση Νηπιαγωγών.

«Θεωρούμε ότι η εν λόγω ΚΥΑ αποτελεί έκφανση της προσπάθειας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με πρώτα “θύματα’’ το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η Ένωση Νηπιαγωγών αναφέρει επίσης:

«Ζητάμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021. Δεν παραγνωρίζουμε την κοινωνική χρησιμότητα των Κ.Δ.Α.Π., ωστόσο θεωρούμε πως αυτά θα πρέπει να λειτουργούν μετά τη λήξη του ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος του δημόσιου σχολείου, δηλαδή μετά τις 16:00.

Ζητάμε την καθιέρωση του υποχρεωτικού ολοήμερου προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και σε όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς μόνο θετικά παιδαγωγικά και κοινωνικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει».

«Τονίζουμε ότι η υποχρέωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την καθολική και χωρίς προβλήματα εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης», καταλήγει η Ένωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021) “Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)”, την οποία υπογράφουν εφτά (7) Υπουργοί, εκ των οποίων η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζωή Μακρή, προβλέπεται η ίδρυση και λειτουργία Κ.Δ.Α.Π. μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Μάλιστα ως σχολικό ωράριο νοείται το Υποχρεωτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα (13:00 για τα Νηπιαγωγεία και 13:15 για τα Δημοτικά), χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημόσιων Σχολείων.

Συνεπώς, η Κυβέρνηση, απαξιώνοντας τον θεσμό του Ολοήμερου Σχολείου, χωρίς να αναγνωρίζει ότι το Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και κατ’επέκταση οι ώρες 13:00/13:15-16:00 θα πρέπει να λογίζονται ως Σχολικό Ωράριο, προωθεί τη λειτουργία Κ.Δ.Α.Π., παράλληλα και ανταγωνιστικά, με ενασχόληση σε γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του Δημόσιου Σχολείου, όπως μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας, εικαστικά, αθλητισμό, χορό κτλ.

Επισημαίνουμε ότι φορείς ίδρυσης των Κ.Δ.Α.Π. μπορούν να είναι οι Δήμοι, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα, τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και τα φυσικά πρόσωπα. Επίσης τα Κ.Δ.Α.Π. λαμβάνουν αμοιβή για τα φιλοξενούμενα παιδιά, μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε αντίθεση με τις δωρεάν υπηρεσίες που παρέχονται στο Δημόσιο Σχολείο.

Θεωρούμε ότι η εν λόγω ΚΥΑ αποτελεί έκφανση της προσπάθειας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με πρώτα “θύματα’’ το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο. Το σύνολο των Νηπιαγωγών εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στη μετατροπή του Ολοήμερου Προγράμματος του Νηπιαγωγείου από Υποχρεωτικό σε Προαιρετικό. Σήμερα ο κλάδος των Νηπιαγωγών επιβεβαιώνεται για τις ανησυχίες που είχε εκφράσει ήδη από το 2016, καθώς ο προαιρετικός χαρακτήρας του Ολοήμερου Προγράμματος του Δημόσιου Σχολείου θα άφηνε περιθώρια για την αμφισβήτηση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού του ρόλου, την σταδιακή απαξίωσή του και την οριστική εξαφάνισή του από το σχολικό ωράριο, όπως είδαμε στη συγκεκριμένη ΚΥΑ.

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου αποτελεί ένα αμιγώς εκπαιδευτικό πρόγραμμα λειτουργώντας αντισταθμιστικά και συμβάλλοντας στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Ειδικότερα, το Νηπιαγωγείο, ως το πρώτο συστηματικό και οργανωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που υποδέχεται μαθητές από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτιστικά περιβάλλοντα, καλείται να παίξει ενισχυτικό μορφωτικό, κοινωνικοποιητικό και αντισταθμιστικό ρόλο. Το ολοήμερο Νηπιαγωγείο, με το διευρυμένο ωράριο και το πλούσιο σε παιδαγωγικά ερεθίσματα πλαίσιο, έχει τη δυνατότητα να άρει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και να εφαρμόσει κατάλληλα αναπτυξιακά προγράμματα τα οποία ενισχύουν και αναδεικνύουν τις δυνατότητες των μαθητών. Ταυτόχρονα, εξομαλύνει τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των μαθητών, αναπτύσσοντας ολόπλευρα την προσωπικότητα τους και τις κοινωνικές τους δεξιότητες σε κατάλληλα διαμορφωμένο παιδαγωγικό περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής.

Ζητάμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ 2332/τ.Β'/2-6-2021. Δεν παραγνωρίζουμε την κοινωνική χρησιμότητα των Κ.Δ.Α.Π., ωστόσο θεωρούμε πως αυτά θα πρέπει να λειτουργούν μετά τη λήξη του ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος του δημόσιου σχολείου, δηλαδή μετά τις 16:00.

Ζητάμε την καθιέρωση του υποχρεωτικού ολοήμερου προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και σε όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς μόνο θετικά παιδαγωγικά και κοινωνικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει. Ως εκ τούτου ζητάμε την αύξηση της χρηματοδότησης για το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και για το Νηπιαγωγείο, καθώς και την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμες προσλήψεις.

Τονίζουμε ότι η υποχρέωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την καθολική και χωρίς προβλήματα εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Για την ΈΝΩΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Οι εκπρόσωποι :

Μαρία Σπανού

Χαρίκλεια Θεοδωράκη

Ισαβέλα Πουλιάνου

Νίκη Αεράκη

Κλεοπάτρα Μαντζουράνη

Μαρία Αγάπη Καμήλαλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα αφόρητα SMS πίεσης του μετρ του Αχίλλειον στη Γεωργία Μπίτα

Νέες Προσλήψεις στο Ίδρυμα Ωνάση και στην στέγη Γραμμάτων και τεχνών

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Diane Ravitch
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: Η αντίσταση στην αξιολόγηση - εμπορευματοποίηση των σχολείων και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
υππεθε
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
Αναλυτικά η απόφαση για τη σύσταση – συγκρότηση τριμελών Επιτροπών Παραλαβής των Ψυχομετρικών Εργαλείων και της επιμόρφωσης των ψυχολόγων σε τοπικό...
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
kakokairia xioni kryo
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
Πτώση της θερμοκρασίας στα βόρεια της χώρας αυτή την ώρα και χιονοπτώσεις ακόμα και σε πεδινά τμήματα της Θράκης - Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει...
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
tsanta
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο
Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί για τα κενά στα σχολεία και τις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο