Επιμορφωτική συνάντηση: «Πώς ο γλωσσικός αποκλεισμός τρέπεται σε πλούτο»
Διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση από το Σύνδεσμο Φιλολόγων Κοζάνης τη Δευτέρα 12 Απριλίου

Διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Είναι άνθραξ ο θησαυρός; Πώς ο γλωσσικός αποκλεισμός τρέπεται σε γλωσσικό πλούτο» διοργανώνει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης τη Δευτέρα 12 Απριλίου.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κοζάνης, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για ουσιαστική και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, διοργανώνει ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ τη Δευτέρα 12 Απριλίου και ώρα 7.30μ.μ., με προσκεκλημένη την Καθηγήτρια Πρώτης Βαθμίδας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Μαρίνα Τζακώστα, με θέμα:

«ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΑΞ Ο ΧΡΥΣΟΣ; ΠΩΣ Ο ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΛΟΥΤΟ»

Γιατί οι γλωσσικές ποικιλίες είναι υποτιμημένες; Γιατί όταν τείνουμε να διακωμωδήσουμε πρόσωπα (και καταστάσεις) βάζουμε στο στόμα τους ντοπιολαλιές; Ποια είναι, τελικά, η σχέση της διαλέκτου με τη Νεοελληνική; Και ποια η σχέση μεταξύ «αστών» και «επαρχιωτών»; Στην παρούσα συνάντηση θα προσπαθήσουμε να λύσουμε μύθους σχετικά με την αξία των διαλέκτων και τη σημασία της χρήσης τους και της αναβίωσής τους. Θα δείξουμε ότι οι γεωγραφικές γλωσσικές διάλεκτοι είναι, αφενός, ένα σημαντικό εργαλείο καλλιέργειας της γλωσσικής μας επίγνωσης, δηλαδή της συνειδητής γνώσης που έχουμε για τη γλώσσα μας και τους πιθανούς εκφραστικούς τρόπους της και, αφετέρου, ένας τρόπος κατανόησης του «Άλλου». Τέλος, θα παρουσιάσουμε τρόπους ενσωμάτωσης των γλωσσικών ποικιλιών στη γλωσσική διδασκαλία. 

Η κ. Μαρίνα Τζακώστα είναι Καθηγήτρια Πρώτης Βαθμίδας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με γνωστικό αντικείμενο τη Γλωσσική Ανάπτυξη και Αγωγή του Παιδιού της Προσχολικής Ηλικίας. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης σε επίπεδο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό α΄ κύκλου. Έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Ινστιτούτο Γενετικής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου του Λέιντεν στην Ολλανδία με υποτροφία από το ολλανδικό κράτος. Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών της σπουδών υπήρξε επισκέπτρια ερευνήτρια στο πανεπιστήμιο Άμχερστ της Μασαχουσέτης. Εργάστηκε στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Από το 2006 ανήκει στο επιστημονικό δυναμικό του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 μελέτες σε διεθνείς επιμελημένους τόμους, επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων καθώς και βιβλία, επιμελημένους τόμους και εκπαιδευτικά υλικά. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων ως επιστημονικώς υπεύθυνη ή επιστημονική συνεργάτιδα. Το 2014 τής απονεμήθηκε υποτροφία από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Λάτση για να δημιουργήσει το Ψηφιακό Μουσείο Ελληνικής Προφορικής Ιστορίας, μια δεξαμενή διαλεκτικών δεδομένων και τοπικής ιστορίας (www.mohi.edc.uoc.gr). Υπήρξε επίσης υπότροφη επισκέπτρια ερευνήτρια στο κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πρίνστον στο Νιού Τζέρσεϊ, εκπονώντας έρευνα πάνω στις νεοελληνικές διαλέκτους (2018).  

Μετά την ομιλία θα τεθούν ερωτήσεις και θα ακολουθήσει συζήτηση.

Όσοι/ες ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε την ομιλία, ακολουθήστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Self tests: Κρούσματα σε 359 μαθητές και 254 εκπαιδευτικούς

Λύκεια - Λινού: Μοριακά τεστ στους μαθητές που βγήκαν αρνητικοί

Ευτράπελες ιστορίες από το μάθημα με webex

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

ΟΛΜΕ: Συναντίληψη με ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της κατάστασης στα σχολεία
ΟΛΜΕ: Συναντίληψη με ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της κατάστασης στα σχολεία
Συνάντηση Τσίπρα, Φίλη, Τζούφη με το ΔΣ της ΟΛΜΕ για το άνοιγμα των σχολείων και τις θέσεις της ΟΛΜΕ για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση
ΟΛΜΕ: Συναντίληψη με ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της κατάστασης στα σχολεία
Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων
Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων
"...άνοιξαν τα λύκεια με τη διεξαγωγή των self tests, μεταφέροντας για μια ακόμα φορά την ευθύνη στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς"...
Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων