Εκπαιδευτικοί: Απόσυρση του νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια
Απόσυρση του νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια και εξασφάλιση των απαραίτητων υγειονομικά όρων λειτουργίας των σχολικών μονάδων διεκδικεί το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών εναντιώνεται στο νέο Νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα Πανεπιστήμια, στηρίζει το σημερινό Συλλαλητήριο και καλεί τους εκπαιδευτικούς να είναι σε κινηματική εγρήγορση για όλες τις νομοθετικές προθέσεις της Κυβέρνησης που μεθοδικά σαρώσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα και προωθούν την ιδιωτική εκπαίδευση με αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και Πανεπιστημίου.

Δεν πέρασε ούτε μία εβδομάδα από το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των δομών της ειδικής αγωγής και ήδη μετράμε τις πρώτες δεκάδες τμήματα και σχολικές μονάδες που κλείνουν από περιστατικά κρουσμάτων covid-19. Η ανεύθυνη και επικίνδυνη τακτική που ακολούθησε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επανεκκινήσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τον ίδιο τρόπο που τα άνοιξε τον Σεπτέμβριο, με απίστευτες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, όπως ότι οι μαθητές κάθονται ένας σε κάθε θρανίο και ζικ ζακ, χωρίς μείωση μαθητών στα τμήματα, με 100% πληρότητα στα μέσα μεταφοράς, με ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας και ελλείψεις σε υγειονομικό υλικό, χωρίς πρόβλεψη δωρεάν κι επαναλαμβανόμενων τεστ, πριν την έναρξη των σχολείων, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δείχνει σχέδιο πλήρους εγκατάλειψης και ανοχύρωτου υγειονομικά δημόσιου σχολείου.

Είναι σαφής και τεκμηριωμένη επιστημονικά η θέση μας ότι το καλύτερο για την εκπαίδευση των μαθητών μας είναι τα σχολεία να παραμένουν ανοιχτά, πάντα με οδηγό τις προτάσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων και τις αντίστοιχες έρευνες που διεξάγονται, κατά κύριο λόγο, στο εξωτερικό για τη διασπορά του κορονοϊού σε σχολεία και μικρές ηλικίες. Σ’ αυτή τη δραματική κατάσταση που διαμορφώνεται, με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, σε πολλές περιοχές της χώρας το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών δε θα αφήσει απροστάτευτους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς καταθέτοντας από την πρώτη στιγμή πρόταση στο ΔΣ της ΔΟΕ, την οποία η πλειοψηφία (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΠΑΜΕ) δεν υιοθετεί, για να αξιοποιήσει μαζί με τις κινηματικές διαδικασίες και όλα τα νομικά εργαλεία που έχει στα χέρια του ο κλάδος. Ακόμα αναμένουμε τα στοιχεία που η επιτροπή των λοιμωξιολόγων έλαβε υπόψη, για να δώσει το πράσινο φως με αυτές τις συνθήκες να ανοίξουν τα σχολεία. Με την υγεία τόσων εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων κανένας δεν έχει δικαίωμα να παίζει και εφόσον προκύψουν ευθύνες και παραλείψεις αυτές θα πρέπει αποδοθούν.

Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει ακάθεκτα το νομοθετικό της έργο που σαρώνει εργασιακά δικαιώματα, επιδιώκει να επιβάλει την αστυνομοκρατία στα πανεπιστήμια και προωθεί ρυθμίσεις που ωθούν τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, απαξιώνοντας ταυτόχρονα το δημόσιο σχολείο και δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε από κοινού από την Υπουργό Παιδείας και τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και στο οποίο προβλέπεται:

  • Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Τμήματα ως ποσοστό του μέσου όρου της επίδοσης των μαθητών σε κάθε κατεύθυνση, με σκοπό να μειώσει των αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που θα οδηγήσει στη συρρίκνωση ή/και κλείσιμο δεκάδων τμημάτων, κυρίως στην περιφέρεια.
  • Την κατάθεση διπλού μηχανογραφικού για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ, για πρώτη φορά. Η διάταξη στοχεύει στο να ωθήσει χιλιάδες μαθητές έξω από τα Δημόσια ΙΕΚ, προς την ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση (κολλέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ).
  • Τη σύσταση Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ) με 1.000 οργανικές θέσεις κατώτερων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ και ειδικών φρουρών με δικαίωμα προανάκρισης. Αφήνει μάλιστα  το ζήτημα της οπλοφορίας τους, στη διακριτική ευχέρεια των Υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη.
  • Την εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας (κάμερες, συστήματα ανίχνευσης κτλ)
  • Τη συγκρότηση «Πειθαρχικών Συμβουλίων Φοιτητών», με την ταυτόχρονη συγκρότηση «πειθαρχικού δικαίου» στον χώρο των Πανεπιστημίων. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για πειθαρχικά παραπτώματα και πειθαρχικές ποινές, που θα μπορεί να επιβάλλει το «Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών». Τα παραπτώματα θα αφορούν από το αδιάβλητο των εξετάσεων, την κάθε είδους ρύπανση (και ηχορύπανση), τη χρήση χώρων χωρίς άδεια (από φοιτητές) μέχρι και την εκούσια παρεμπόδιση της λειτουργίας των συλλογικών οργάνων, σε μια προσπάθεια να βάλουν ταφόπλακα στις διεκδικήσεις εργαζομένων και φοιτητών.
  • Τη λήψη μέτρων ελεγχόμενης πρόσβασης στους χώρους των πανεπιστημίων.

Για να καταστήσει μάλιστα συνένοχους και τους εργαζόμενους των ιδρυμάτων ιδρύει αυτοτελή οργανική δομή, τη Μονάδα Ασφάλειας και Προστασίας, η οποία θα στελεχωθεί από προσωπικό των ΑΕΙ και αν δεν επαρκεί, από συμβασιούχους.

Η Κυβέρνηση αντί να προχωρήσει στην ενίσχυση του Δημόσιου σχολείου και Πανεπιστημίου με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, αντί να στηρίξει την εκπαιδευτική και ερευνητική διαδικασία αλλά και να φροντίσει για την υγεία των μελών της εκπαιδευτικής και πανεπιστημιακής κοινότητας, δαπανά κρατικό χρήμα προκειμένου να μεταβάλλει τα Πανεπιστήμια σε χώρους αστυνομοκρατίας και αυταρχισμού, όπου θα περιορίζονται ακόμη και οι ακαδημαϊκές ελευθερίες.

Η Κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, εκμεταλλεύεται την πανδημία και τις συνθήκες περιορισμού των συνταγματικών ελευθεριών, προκειμένου να στραφεί ενάντια στους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να αποσύρει τώρα το απαράδεκτο νομοσχέδιο και να ασχοληθεί με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και οι πανεπιστημιακές σχολές που οξύνθηκαν λόγω της πανδημίας.

Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το  νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις προσωπικού, για να καλυφθούν οι ανάγκες φύλαξης των εγκαταστάσεων και των υποδομών στις σχολές.
  • Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές αίθουσες.
  • Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι μετάθεση αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
  • Να προταχθεί ο μαζικός εθελοντικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.
  • Άμεση δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων που αφορούν την εικόνα της διασποράς του ιού στις σχολικές μονάδες από την επιτροπή των λοιμωξιολόγων και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Σε περίπτωση αδράνειας, καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προχωρήσει σε αξιοποίηση όλων των νομικών ενεργειών για απόδοση τυχόν ευθυνών, ως προς την έκθεση σε κίνδυνο της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών στηρίζει το αυριανό Συλλαλητήριο και καλεί τους συναδέλφους να είναι σε κινηματική εγρήγορση για όλες τις νομοθετικές προθέσεις της Κυβέρνησης που μεθοδικά σαρώσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα και προωθούν την ιδιωτική εκπαίδευση με αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου.

Τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της Κυβέρνησης ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!!!

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;