Thumbnail
Σε κινητοποίηση ενάντια στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης καλεί η ΕΛΜΕ Χανίων αύριο

Κινητοποίηση εκπαιδευτικών ενάντια στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης θα λάβει χώρα και στα Χανιά αύριο, Τρίτη 15/12, στις 12:00 συγκέντρωση στην πλ. Αγοράς και στις 13:30 στη ΔΔΕ. Η ΕΛΜΕ Χανίων απευθύνει σχετικό κάλεσμα και προκήρυξε διευκολυντική στάση εργασίας 11.00  π.μ. – 2.00 μ.μ.

Αντίστοιχη κινητοποίηση θα λάβει χώρα και στην Αθήνα.

Αναλυτικά το σχετικό κάλεσμα:

Τρίτη 15/12, 12:00 συγκέντρωση στην πλ. Αγοράς, 13:30 ΔΔΕ (11.00  π.μ. – 2.00 μ.μ. διευκολυντική στάση εργασίας)

Όχι στον Προϋπολογισμό λαιμητόμο για Υγεία – Παιδεία!

Η κυβέρνηση συνεχίζει το καταστροφικό της έργο στην εκπαίδευση επιβάλλοντας απουσίες, κάλυψη της ύλης, βαθμολόγηση των μαθητών με κλειστά σχολεία!

Ενώ το δεύτερο κύμα της πανδημίας όχι απλά δεν έχει υποχωρήσει, αλλά σε κάποιες περιοχές βρίσκεται σε έξαρση, η κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξουν μαγαζιά και άλλες οικονομικές δραστηριότητες, υπακούοντας στις «γνωστές» πιέσεις της αγοράς. Τα σχολεία όμως θα παραμείνουν κλειστά, τουλάχιστον έως τις 7 Γενάρη, επιβεβαιώνοντας με τραγικό τρόπο τόσο τις αρχές, τις αξίες και τις προτεραιότητες της όσο και την ορθότητα των αγώνων εκπαιδευτικών και μαθητών που ζητούσαν ολιγομελή τμήματα και αυξημένα μέτρα προστασίας στα σχολεία.

Η εκπρόσωπος της επιτροπής των ειδικών, σε απόλυτη στήριξη της κυβέρνησης, “αιτιολόγησε” ότι τα σχολεία δεν ανοίγουν λόγω της κατάστασης στις ΜΕΘ, για να μην επιβαρυνθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αλλά και για να μην αναστατωθούν οι μαθητές. Μέχρι τώρα, και σε αντιπαράθεση των θέσεων του εκπαιδευτικού κινήματος, ακούγαμε ότι τα σχολεία δεν επιβαρύνουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αν και δεν υπάρχουν στοιχεία μιας και τεστ στα σχολική κοινότητα δεν έγιναν ποτέ.

Η κυβέρνηση φέρει εγκληματικές ευθύνες για την εγκατάλειψη του συστήματος υγείας, τις τεράστιες ελλείψεις σε ΜΕΘ, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, την εγκατάλειψη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές. Η διασπορά παραμένει σε υψηλά επίπεδα, γιατί οι βασικές εστίες μετάδοσης λειτουργούν κανονικά (βιομηχανίες, επιχειρήσεις, μεταφορές). Γι’ αυτές τις δραστηριότητες δεν προβλέπονται ούτε μαζικά τεστ, ούτε μέτρα για συγχρωτισμό, ούτε ιχνηλάτηση. Με ανύπαρκτους μηχανισμούς τεστ και ιχνηλάτησης, το 3ο κύμα, το Γενάρη – Φλεβάρη οι επιστήμονες φοβούνται ότι θα είναι ακόμη σφοδρότερο. Την ίδια στιγμή που το υγειονομικό σύστημα έχει γονατίσει, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει μείωση της χρηματοδότησης για την υγεία κατά 600 εκ ευρώ, ξοδεύονται τεράστια ποσά για «αγορές του αιώνα» τόσο σε εξοπλιστικές στρατιωτικές δαπάνες όσο και σε ενίσχυση των μηχανισμών καταστολής. Παράλληλα μοιράζονται αφειδώς σκανδαλώδη ποσά στα ΜΜΕ, ώστε να χτίζουν το κυβερνητικό “image”.

Τι θα γίνει λοιπόν με τα σχολεία; Η κυβέρνηση στην κοινωνία προκρίνει τη «μαγική λύση» του lockdown, της επιτάχυνσης των αντιλαϊκών μέτρων, των απαγορεύσεων και της άγριας καταστολής. Αντίστοιχα στην εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να έχει βρει τη μαγική συνταγή: παρατεταμένο κλείσιμο  των σχολείων – ανοιγοκλείσιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων – και νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕΞΑΕ). Ξεκίνησαν με  πιέσεις για την καταχώριση των απουσιών, συνέχισαν με την απαίτηση του προχωρήματος της ύλης, χωρίς καμία ανακοίνωση περικοπής της και εμμένοντας  στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και στις 9-12 εξέδωσαν νέα εγκύκλιο για την  e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών(!) ξεπερνώντας κάθε όριο. Φαίνεται να αγνοούν επιδεικτικά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί μαθητές (αλλά και εκπαιδευτικοί) που δε διαθέτουν τα κατάλληλα τεχνολογικά μέσα και συνδέσεις για απρόσκοπτη συμμετοχή στη διαδικασία της τελεκπαίδευσης. Πώς είναι δυνατόν κάτω από τέτοιες συνθήκες να συζητάμε για «αξιολόγηση» όταν υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν κάμερα ή μικρόφωνο και η συμμετοχή τους στο μάθημα είναι σχεδόν παθητική; 

Με αυτήν την ισοπεδωτική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών συμπληρώνουν το παζλ του βασικού τους στόχου: να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία  πάση θυσία η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της: πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας. Άλλωστε, οι δραματικές περικοπές, που προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2021, και για τον τομέα της παιδείας, αποδεικνύει την πλήρη αδιαφορία του κυβερνητικού επιτελείου για τη λειτουργία των σχολείων, τώρα και στο μέλλον.

Μας εμπαίζουν όταν μας λένε ότι παρέχεται μόρφωση, ότι μπορεί να βγαίνει ύλη με το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο, ότι πρέπει να αγνοήσουμε πως υπάρχουν αποκλεισμοί και οξύνονται οι ανισότητες. Προσποιούνται ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ότι τα παιδιά βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, ότι  στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, ότι βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας, κάποια και την  αρρώστια ή το  πένθος, πολλά  τη φτώχεια και τις στερήσεις. Η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση»  συνιστά μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό, αφού ακυρώνει τη ζωντανή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του διαλόγου στο φυσικό χώρο της μάθησης που είναι το σχολείο.

Θίγουν την αξιοπρέπεια μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, να αποδεχτούμε την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως κανονική εκπαίδευση, ως απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Συγχρόνως γιατροί και παιδαγωγοί εκπέμπουν sos για τις συνέπειες στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου εκφράζουν βαθιά ανησυχία για τη μη λειτουργία των σχολείων, την εξοικείωση με την οθόνη, το πρόβλημα που ανακύπτει στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών. Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για την υγεία (σωματική και ψυχική), τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών και ατελέσφορη για τη δημόσια παιδεία. Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.

Απαιτούμε:

  • Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
  • Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
  • Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
  • Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να  καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις, να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν την τηλε-βαθμολογία και να αποφασίσει απεργία – αποχή από την απαξιωτική αυτή διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

  • Χαιρετίζουμε την απόφαση του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου Χανίων περί άρνησης της Τηλε-αξιολόγησης και δηλώνουμε ότι θα συμμετέχουμε στο κάλεσμά τους για μαζική αποχή από την τηλεκπαίδευση τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου (θα επανέλθουμε με αναλυτική ανακοίνωση και πρακτικά μέτρα υλοποίησης, όπως στάση εργασίας κλπ). Επισυνάπτουμε την απόφασή τους.
  • Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τις μαθητικές κοινότητες να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και από κοινού να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε τις τηλε-βαθμολογίες.

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας  και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά  γι΄ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με:

  • μικρά τμήματα το πολύ 15 μαθητών, έστω και με εκ περιτροπής λειτουργία
  • πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών,
  • μαζικά test,  ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων,
  • χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ.

Για να μην υπάρξει μια ακόμα Χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

Την Τρίτη 15/12, μέρα ψήφισης του αντιλαϊκού προϋπολογισμού, κλείνουμε τις οθόνες  και απαιτούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Συμμετέχουμε με όλα τα μέτρα ασφαλείας (μάσκες- αποστάσεις) στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 στην πλ. Αγοράς (υπάρχει 3ωρη στάση εργασίας 11.00  π.μ. – 2.00 μ.μ.) και στις 13:30 στη ΔΔΕ

Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει άμεσα απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών