Επιστολή εργαζομένων σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής- Αγανάκτηση επικρατεί στο χώρο της ειδικής αγωγής καθώς δεν έχουν ληφθεί μέτρα προστασίας εν μέσω πανδημίας για μαθητές και ειδικούς εκπαιδευτικούς.
Αναλυτικά η επιστολή:
Συνέχιση λειτουργίας ειδικών σχολείων με ποια μέτρα και ποια σταθμά;
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,
Οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ειδικά νηπιαγωγεία, ειδικά δημοτικά, ΕΕΕΕΚ , ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια), ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας και στελεχώνονται από διδακτικό , επιστημονικό και υποστηρικτικό προσωπικό(Δάσκαλοι,Νηπιαγωγοί, Καθηγητές, Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Φυσιοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικό βοηθητικό προσωπικό, Λογοθεραπευτες , Σχολικοί Νοσηλευτές) , οι οποίοι παρέχουν εκπαίδευση και υποστήριξη στους μαθητές. Εν μέσω πανδημίας κρίθηκε απαραίτητη η αναστολή λειτουργίας όλων των βαθμίδων της Γενικής Εκπαίδευσης ,με σκοπό τη μείωση μετακίνησης και συνωστισμού.
Αποφασίστηκε όλες οι βαθμίδες της Ειδικής Εκπαίδευσης να παραμείνουν ανοιχτές και η εκπαίδευση να γίνεται δια ζώσης , με την τήρηση ειδικών μέτρων προστασίας.
1 .Δεν έχει ανακοινωθεί κανένα ειδικό μέτρο προστασίας για τα ειδικά σχολεία, εκτός από τη χρήση μάσκας , η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα μικρό ποσοστό μαθητών.
2. Η εκπαίδευση στις ΣΜΕΑΕ στηρίζεται στην αμεσότητα ,στην επικοινωνία και στην επαφή.
Ενδεικτικά
Υποστήριξη φυσιοθεραπευτή
- Επαφή Υποστήριξη λογοθεραπευτή
– επαφή Υποστήριξη εργοθεραπευτή
-επαφή Εκπαίδευση στα εργαστήρια γεωπονίας /χειροτεχνίας/ Αυτόνομης διαβίωσης/κεραμικής /μαγειρικής/πληροφορικής
– επαφή Φυσική Αγωγή
–επαφή Υποστήριξη ψυχολόγου-επαφή Υποστήριξη Κοινωνικού λειτουργού
-επαφή Υποστήριξη ειδικού βοηθητικού προσωπικού
- επαφή Είναι αδύνατο να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις (1,5 μ)
3. Στην περιφέρεια (π.χ. Χαλκιδική, Κιλκίς, Πέλλα) οι ΣΜΕΑΕ στελεχώνονται κατά 70% με εκπαιδευτικούς από άλλους Νομούς και κυρίως τη Θεσσαλονίκη. Έχουμε συνεχόμενη και καθημερινή μετακίνηση πληθυσμού.
4. Οι μαθητές μετακινούνται με μέσα καθημερινής μεταφοράς (κτελ, ταξί), με μεγάλη πληρότητα, χωρίς χρήση μάσκας και χωρίς τις απαραίτητες αποστάσεις προστασίας, με απόλυτο κίνδυνο μετάδοσης και διασποράς του ιού.
5. Οι γονείς μάς εκφράζουν καθημερινά τον φόβο και την ανησυχία τους. Αρκετοί γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους λόγω της ανασφάλειας που νιώθουν ,εξαιτίας της μη τήρησης των μέτρων, ενώ άλλοι ανησυχώντας για τις απουσίες (ΕΝΕΕΓΥΛ) στέλνουν τα παιδιά με καθημερινό άγχος και φόβο για την επόμενη μέρα.
6.Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν το απαραίτητο υγειονομικό υλικό και συνάδελφοι αναγκάζονται να πληρώσουν οι ίδιοι μάσκες και γάντια .
7. Τα περισσότερα ειδικά σχολεία έχουν ακατάλληλες κτιριακές υποδομές. Μικρές αίθουσες ,χωρίς αυλή ,προκάτ, λυόμενα, χωρίς τη δυνατότητα να κρατηθεί απόσταση. Ακόμα και με 3 μαθητές οι τάξεις είναι γεμάτες. Με τις άσχημες καιρικές συνθήκες που πλέον επικρατούν, σε σχολικές μονάδες χωρίς στέγαστρο ή εξωτερικό χώρο(αυλή),εντείνεται ο κίνδυνος διασποράς.
8.Μεγάλο ποσοστό των ειδικών σχολείων, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα ,έχουν τεθεί σε αναστολή λόγω κρουσμάτων και μόλις ξεκινήσουν την λειτουργία τους ,τίθενται πάλι σε αναστολή λόγω καινούργιου κρούσματος. Ειδικά σχολεία λειτουργούν με δυο και τρεις μαθητές(λόγω αγωνίας και φόβου των γονέων).
Για ποιά εύρυθμη λειτουργία μιλάτε;
για ποιά συνέχιση εκπαιδευτικού προγράμματος;
για ποια ψυχολογική σταθερότητα;
9. Και οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι ,έχουν οικογένειες ,έχουν παιδιά ,έχουν οικείους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Φοβόμαστε όταν ακούμε καθημερινά:
Ειδικά σχολεία με κρούσματα , συναδέλφους να είναι διασωληνωμένοι ,συναδέλφους να πεθαίνουν , εκατοντάδες κρούσματα και θανάτους.
Έχουμε δικαίωμα στο φόβο ,έχουμε δικαίωμα στην Υγεία ,έχουμε δικαίωμα να νιώθουμε ότι το εργασιακό περιβάλλον μας ,προσφέρει τη μέγιστη ασφάλεια στους μαθητές μας και σε εμάς. Αυτή είναι η εικόνα των ειδικών σχολείων και με το να κωφεύετε δεν λύνετε κανένα πρόβλημα.
Προτείνουμε
1.Εκ περιτροπής παρουσία μαθητών, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ,προς αποφυγή συνωστισμού στο σχολικό χώρο και στα μέσα καθημερινής μεταφοράς τους.
2. Να δικαιολογηθούν οι απουσίες των μαθητών στα ΕΝΕΕΓΥΛ, το διάστημα του lockdown.
3. Στις περιπτώσεις που το μαθητικό δυναμικό του σχολείου σε καθημερινή βάση είναι μικρό , να αναστέλλεται η λειτουργία του και να γίνεται χρήση τηλεκπαίδευσης, με απόφαση του Δ/ντη Εκπαίδευσης ,μετά από πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων.
4. Προσλήψεις εκπαιδευτικών /ΕΕΠ/ΕΒΠ για την κάλυψη συναδέλφων που αναγκαστικά είναι σε άδεια ειδικού σκοπού. ΌΧΙ μετακίνηση συναδέλφων που είναι τοποθετημένοι στην Γενική Εκπαίδευση. Μένουν ακάλυπτοι μαθητές (με ΔΑΦ, ΔΕΠΥ) από τα τμήματα ένταξης, την παράλληλη στήριξη και την υποστήριξη του ΕΒΠ
5. Κάλυψη όλων των ΣΜΕΑΕ με το απαραίτητο υγειονομικό υλικό.
6. Εβδομαδιαία τεστ covid19.
7. Άμεση απόφαση αναστολής λειτουργίας με κρούσμα. Όλο το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ έρχεται σε άμεση επαφή με όλους τους μαθητές, δεν μπορεί να περιμένουμε 3 κρούσματα για να γίνει αναστολή μονάδας, ενώ όλοι είναι στενές επαφές.
8.Αναστολή σχολικών μονάδων που βρίσκονται σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό δείκτη.
Εάν δεν μπορούν να παρθούν ειδικά μέτρα λειτουργίας ,τότε θα εξακολουθούν τα ειδικά σχολεία να είναι υγειονομικές βόμβες και με τις αποφάσεις σας, θέτετε σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικείων τους. Αν δεν παρθούν ειδικά μέτρα, επιβάλλεται η αναστολή λειτουργίας όλων των ειδικών σχολείων.
Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις !!
Εργαζόμενοι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ Ακολουθούν >1355 υπογραφές εργαζομένων σε 25 σελίδες
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη