Ασφαλής λειτουργία σχολείων: Παράσταση των εκπαιδευτικών της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στον δήμο Νεάπολης - Συκέων
Παράσταση του ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ-Θ  στον δήμο Νεάπολης - Συκέων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Την Πέμπτη 24-9-2020 αντιπροσωπεία του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ (πρόεδρος: Γιάννα Λαθήρα, Γραμματέας: Νίκος Παλάντζας, ταμίας: Δημήτρης Καπέτης, μέλος: Μαρία Ούτσιου) επισκέφθηκε το δήμαρχο του δήμου Νεάπολης -Συκεών κ. Σίμο Δανηλίδη και τον αντιδήμαρχο παιδείας κ. Βουλγαρίδη, προκειμένου να συζητήσουν τα θέματα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς εν μέσω νέας έξαρσης της πανδημίας. Στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής.

Αναφέραμε πως η ΕΛΜΕ έγκαιρα, πριν ακόμα την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς,  βρίσκεται σε κινητοποιήσεις διεκδικώντας μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων(μείωση των μαθητών στα τμήματα ως 15 μαθητές το ανώτερο, μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, κατάλληλες κτιριακές υποδομές, εύρεση\ διαμόρφωση νέων σχολικών χώρων , δωρεάν μαζικά τεστ κ.α.)Αιτήματα και διεκδικήσεις που τις  τελευταίες μέρες προβλήθηκαν και από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών των σχολείων της περιοχής μας.

Τονίσαμε το γεγονός ότι σε πολλά σχολεία είναι μεγάλος ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα, φτάνοντας ακόμη και τους 28 μαθητές στο τμήμα   και οι αίθουσες μικρές. Αναδεικνύεται σήμερα με έναν επείγοντα τρόπο η ανάγκη ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων που είναι χρόνια διεκδίκηση μας ( ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ, 3ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ).

Επιμείναμε πως  πρέπει ο δήμος σε συνεργασία με τα σχολεία να αναζητήσουν  επειγόντως επιπλέον αίθουσες\ κατάλληλοι χώροι  για να «σπάσουν» τα τμήματα στα πλαίσια του αιτήματος  μας για 15 μαθητές στην τάξη. Φάνηκε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι στις προθέσεις του δήμου, αφού θεώρησε δεδομένο ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες και χώροι. Διαπιστώσαμε όμως ότι ούτε στο άμεσο μέλλον πρόκειται να κατασκευασθούν τα διδακτήρια που διεκδικούμε (ΕΠΑΛ Συκεών 3ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ ),  αφού η πορεία ανέγερσης τους έχει βαλτώσει για διάφορους λόγους .

Διαμαρτυρηθήκαμε για την πλημμελή καθαριότητα των σχολικών κτηρίων. Στα περισσότερα ΓΥΜΝΑΣΙΑ και  ΓΕΛ του δήμου έχει διατεθεί «μισή» καθαρίστρια  στην πρωινή λειτουργία των σχολείων! που μόνο ως εμπαιγμός μπορεί να εκληφθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Ο αντιδήμαρχος παιδείας, παραδέχθηκε ότι με το διαθέσιμο  προσωπικό είναι αδύνατον να εφαρμοσθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, καθώς  οι προσλήψεις ήταν μόνο 69 (50 πλήρους και 19 μερικής απασχόλησης) ενώ το μόνιμο προσωπικό του δήμου είναι μόλις 14 καθαριστές\τριες. Ανέφερε πως με πρόσφατο έγγραφο του προς το υπουργείο ( 22-9) ο δήμος ζητά 99 καθαρίστ(ρι)ες πλήρους απασχόλησης και τόνισε πως η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά το υπουργείο.

Αν πρώτιστο μέλημα μας είναι  η εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου  , παράλληλα με την απαίτηση για  έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές και στους δήμους, πρέπει να αναζητηθεί ΑΜΕΣΗ λύση για την βελτίωση της κατάστασης από το δήμο.

 Γι’ αυτό επιμείναμε να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες- αποφάσεις ο δήμος, (π.χ. να μετατραπούν οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους) για να υπάρχει τουλάχιστον ένας\ μια καθαριστης\ τρια σε όλη τη διάρκεια της πρωινής λειτουργίας των σχολείων. Μας απάντησε ότι κάτι τέτοιο προσκρούει στο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας και  δεν θα περάσει από την οικονομική υπηρεσία του δήμου!

Η μονιμοποίηση των ήδη εργαζομένων  στην καθαριότητα των σχολείων και οι  επιπλέον αναγκαίες  μόνιμες προσλήψεις – πολύ περισσότερο εν μέσω πανδημίας- πρέπει να αποτελέσουν άμεσο αίτημα αγωνιστικής διεκδίκησης από το κράτος με την κινητοποίηση όλων των δημοτών και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σ’ αυτό θα κριθεί και η δημοτική αρχή, ειδάλλως θα μείνουμε σε ένα παιχνίδι αλληλομετάθεσης ευθυνών μεταξύ κυβέρνησης και δημοτικών αρχών, που  βιώνει αυτό το διάστημα η εκπαιδευτική κοινότητα .

 Επιμείναμε και στη διεκδίκηση δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και  μαθητές, που ακόμα και με κρούσματα στα σχολεία τα  αρνούνται. Ζητήσαμε τη συμβολή του δήμου με τη συνέχιση της  διεκδίκησης του για εγκατάσταση  κέντρου ελέγχου covid στον δήμο,  όπως άλλωστε είχε υποσχεθεί ο ΕΟΔΥ .

Θέσαμε επίσης το ζήτημα της δωρεάν χορήγησης επαρκούς ποσοτικά και ποιοτικά προστατευτικού υλικού για μαθητές , εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό των σχολείων (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, θερμόμετρα κλπ). Σχετικά με  τη θερμομέτρηση αναφέρθηκε πως δεν υπάρχει στην παρούσα φάση δυνατότητα να πραγματοποιηθεί από προσωπικό του δήμου, ωστόσο αν ζητηθούν  θερμόμετρα από τα σχολεία, υποσχέθηκε ότι θα διατεθούν από το δήμο.

Τέλος ζητήσαμε την επαναλειτουργία της επιτροπής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης στον δήμο μας που είχε συνεδριάσει στην προηγούμενη φάση της πανδημίας.

Χωρίς μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων η πανδημία του κορονοϊού που συνεχώς δυναμώνει, δεν θα μπορέσει να μείνει έξω από τις πύλες των σχολείων. Ήδη τα πρώτα κρούσματα έχουν  κάνουν την εμφάνισή τους.

Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος γίνονται – όχι μόνο – επίκαιρα αλλά και αναγκαία όσο ποτέ!  Και αυτά θα συνεχίσουμε μαζί με τους μαθητές και τους γονείς τους να διεκδικούμε από κυβέρνηση και δημοτικές αρχές.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;