μολύβι
Ενημερωτικό για το ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας των αιρετών Α. Φατούρου και Α. Πέττα

Όπως είναι γνωστό στους παροικούντες, σχεδόν τα μισά Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ της Δυτικής Αθήνας βρίσκονται σε κατάληψη. Και μάλιστα όχι για “τετράγωνη τυρόπιτα”, αλλά με πολύ σοβαρά και απολύτως ρεαλιστικά αιτήματα [ολιγομελή τμήματα, διορισμοί πρόσθετου προσωπικού εκπαιδευτικού και καθαριότητας, διανομή περισσοτέρων δωρεάν μασκών, δωρεάν τεστ σε κάθε πιθανό κρούσμα, να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων κλπ]. Γι΄ αυτό και το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί παρά να σταθεί δίπλα στους μαθητές μας και να διεκδικήσει μαζί τους τα αυτονόητα.

Έλα όμως που δήμαρχος της περιοχής όχι μόνο δεν τα θεωρεί αυτονόητα, αλλά έστειλε και έγγραφο στα σχολεία του δήμου του με το οποίο καθιστά υπεύθυνους τους διευθυντές για ό,τι ήθελε προκύψει, απειλώντας με αστυνομία και εισαγγελείς! Και σαν να μην έφθανε αυτό η ομάδα Δίας επισκέφθηκε Γυμνάσιο και Λύκειο του ιδίου δήμου, ζήτησαν ταυτότητες από τους διευθυντές, τους ρώτησαν αν οι ίδιοι συμφωνούν με την κατάληψη[!] και με ειρωνικό τρόπο τους απηύθυναν την καταπληκτική ατάκα “δηλαδή εσείς τώρα διαπραγματεύεστε με τους καταληψίες;”! [ονόματα, έγγραφα, κλπ, στη διάθεση όποιου τα χρειαστεί].

  • Προς γνώση και συμμόρφωση...

Θα ήταν διδακτικό να θυμίσουμε σε δημάρχους, επαγγελματίες “αγανακτισμένους”, προϊσταμένους όλων των βαθμίδων και στην ίδια την ηγεσία του υπουργείου [λέμε τώρα...] παιδείας, ότι όποτε οργανωμένα ή μη τόλμησαν να ασκήσουν απειλή βίας ή πολύ περισσότερο ωμή βία εναντίον των μαθητών, της νεολαίας και του εκπαιδευτικού κινήματος, προκλήθηκε μεγάλη αναταραχή, που έληξε με νίκη των “από κάτω” και μεγάλη ήττα των κυβερνώντων [έπεσαν πολλά κεφάλια υπουργών σε όλες τις αντίστοιχες φάσεις].Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό κίνημα όχι μόνο δεν θα ανεχθεί αυταρχισμό εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά θα καταγγείλει με όλες του τις δυνάμεις και με κάθε δυνατό τρόπο αυτούς που θα το τολμήσουν! Τους προειδοποιούμε...

  • Τι πρέπει να γίνει; Τα πράγματα είναι απλά, απλούστατα. Επειδή δεν είναι ότι δεν μπορούν, αλλά ότι δεν θέλουν, καλούμε το Διευθυντή δευτεροβάθμιας Γ΄Αθήνας να θελήσει! Να σπάσει ΑΜΕΣΩΣ τα πολυπληθή τμήματα σε όλα τα σχολεία ευθύνης του, να ζητήσει πρόσθετο εκπαιδευτικό προσωπικό, και να πιέσει τα υπουργεία παιδείας και εσωτερικών για επί πλέον κονδύλια για την καθαρότητα των σχολείων. Κάθε καθυστέρηση επιδεινώνει τα προβλήματα, και μάλιστα σε μια χτυπημένη περιοχή από τη φτώχεια, την ανεργία, την εξαθλίωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ

Ήδη από την Παρασκευή 18/9 [β΄ φάση αναπληρωτών] φάνηκε ότι το υπουργείο αδιαφορεί για την κανονική λειτουργία των σχολείων. Από τα 103 κενά που είχαν δηλωθεί έστειλε μόλις 48 αναπληρωτές. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 103 είναι εντελώς ενδεικτικό, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η φάση των υπηρεσιακών μεταβολών, δεν έχουν υπολογιστεί τα πρόσθετα τμήματα των ΕΠΑΛ, οι άδειες ειδικού σκοπού κλπ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δυτικής Αθήνας --Σχετικά με το ωράριο των καθηγητών και τις παραβιάσεις του

Καλούμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων και να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται. Ειδικά φέτος, σε καθεστώς πανδημίας, που οι δυσκολίες έχουν μεγεθυνθεί, είναι απολύτως αναγκαίο να μην επιτρέψουμε καμία αυθαιρεσία. Οι ΕΛΜΕ, τα σωματεία μας, καλύπτουν συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος τους και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:

  1. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 23 ώρες, είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το N. 4152/2013 (αίτημά μας βέβαια παραμένει η επαναφορά του στην προ του 2013 κατάσταση)
  2. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι κατ΄ εξακολούθηση) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή απ’ όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δε θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
  3. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να προσβάλουν τη συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό) και να μην την εφαρμόσουν. Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιονδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο (έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων). Επιτήρηση μαθητών προβλέπεται μόνο στο διάλειμμα και στην εφημερία μας. Όλες τις άλλες ώρες το σχολείο βρίσκεται σε διδακτικό έργο!
  4. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εφ΄ όσον συμπληρώσουμε το διδακτικό μας ωράριο, να απασχολούμαστε σε «γραμματειακή υποστήριξη» ή σε αναπλήρωση των διευθυντών και υποδιευθυντών. Απαιτούμε την κάλυψη τέτοιων αναγκών από μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους ή συναδέλφους που δεν καλύπτουν το ωράριό τους. Όσοι εκπαιδευτικοί απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη σχολικών μονάδων και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης [βάσει της παρ. 6 του άρ. 25 του Ν.4203/2013] η συμπλήρωση ωραρίου αφορά τις ώρες του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και μόνο. Οποιαδήποτε αυθαίρετη επέκταση του ωραρίου για γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ο εκπαιδευτικός έχει συμπληρώσει το υποχρεωτικό του ωράριο, από τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων υπηρεσιών εκπαίδευσης, είναι παράνομη.
  5. Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων. Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
  6. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται μόνο όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο.
  7. Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  8. Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Δεν μπορούν επίσης να αναθέσουν υποχρεωτική υπερωρία, χωρίς τη θέληση του συναδέλφου.
  9. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά σε καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Σε ορισμένες περιπτώσεις που καλείται ο σύλλογος να «αποφασίσει δημοκρατικά» καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων δεν το επιτρέπουμε. Επίσης, δεν αλλάζει το ημερήσιο πρόγραμμα ενός σχολείου σε περίπτωση στάσεων εργασίας ή απεργιών. Πρόκειται για αντισυναδελφική και αντισυνδικαλιστική πράξη.
  10. Καταγγέλλουμε αμέσως στην ΕΛΜΕ μας κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας!

Ευχόμαστε μια, παρ΄ όλες τις τρομερές ευθύνες που πέφτουν στις πλάτες μας, όσο το δυνατόν καλύτερη σχολική χρονιά, με υγεία για μας και τους μαθητές μας, ΜΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ. Με συνέπεια, ψυχραιμία και αγωνιστικότητα, ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ!

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ [1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, ΠΕ0401, 6974438720], ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΤΤΑΣ [1ο ΓΕΛ Καματερού, ΠΕ03, 6938853981], Αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ, τακτική και αναπληρωματικός, εκπρόσωποι των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα