Warning message

Unable to retrieve https://www.youtube.com/watch?v=vmcrzxS2OkA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yNrReWZMvxJmYpTuULZ-jD7xSQTf3de1WkxMlZAaxWFaMTtzxsYkKvJM at this time, please check again later.
Κ.Αρσένης: Η Κεραμέως δεν υπογράφει τις εγκυκλίους για την ιδιωτική εκπαίδευση...γιατί θα πέσουν στο ΣτΕ
Όπως κατήγγειλε ο βουλευτής του ΜΕΡΑ25, η υπουργός Παιδείας δεν υπογράφει τις εφαρμοστικές εγκυκλίους για τον Ν.4713/2020 που αποδόμησε το προστατευτικό εργασιακό πλαίσιο για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς διότι έρχεται σε σαφή αντίθεση με σχετική απόφαση του ΣτΕ

Η υπουργός Παιδείας αρνείται να υπογράψει ακόμη και ερμηνευτικες εγκυκλίους για να μη πέσει ο νόμος στο ΣτΕ τόνισε από τη Βουλή ο βουλευτής του ΜΕΡΑ25 Κρίτων Αρσένης.

Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς την Νίκη Κεραμέως σχετικά το μπαράζ απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία μετά την ψήφιση του νόμου Ν.4713/2020, ο βουλευτής του ΜΕΡΑ25 σημείωσε τα εξής:

  • Η υπουργός Παιδείας δεν υπογράφει τις εφαρμοστικές εγκυκλίους για τον Ν.4713/2020, που αποδόμησε το προστατευτικό εργασιακό πλαίσιο για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
     
  • Σε σαφή αντίθεση ο νόμος με την απόφαση 622/2010 του Γ’ τμήματος του ΣτΕ, που ορίζει ότι η ασφάλεια των θέσεων εργασίας είναι κρίσιμη για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης είτε δημόσιας, είτε ιδιωτικής
     
  • Για όσο ισχύσει ο νόμος, οι εργοδότες στα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν να απολύουν εκπαιδευτικούς χωρίς να επικαλεσθούν κάποιο λόγο ή να ακολουθηθεί κάποια διαδικασία

«Στο Περιστέρι, στα εκπαιδευτήρια Τσιαμούλη απολύθηκαν σε μια ημέρα 12 εκπαιδευτικοί. Αυτή τη στιγμή, οι απολυμένοι ίσως ξεπερνούν τους 150 στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι απολύσεις είναι καθαρά εκδικητικές απέναντι σε ανθρώπους που έχουν ζητήσει τον σεβασμό των ωραρίων εργασίας τους, που έχουν ζητήσει να πληρώνονται τις υπερωρίες τους, να μην εργάζονται σε διακοπές και αργίες» σημείωσε ο Κρίτων Αρσένης, βουλευτής Δυτικής Αθήνας του Μέρα25, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή.

Και πρόσθεσε: «Το Σύνταγμα προστατεύει τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών και στον ιδιωτικό τομέα, διότι πολύ απλά παρέχουν δημόσιο αγαθό. Μπορεί τα εκπαιδευτήρια να είναι ιδιωτικά, αλλά το αγαθό που παρέχεται είναι δημόσιο. Διότι εάν ένας μαθητής αντιγράψει και τον πιάσει ο καθηγητής και αυτό δεν αρέσει στη διοίκηση, εάν ένας μαθητής πάρει χαμηλότερο βαθμό από αυτόν που επιθυμεί η διοίκηση, διαμορφώνεται ένα σύστημα, στο οποίο έχουμε αρίστους στα δημόσια σχολεία να ανταγωνίζονται αρίστους στα “χαρτιά” των ιδιωτικών σχολείων. Πρόκειται για ένα πλαίσιο πολύ μακριά από την αριστεία που επικαλείστε. Και επειδή είναι τόσο κατάφωρα αντισυνταγματικό, οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι δεν υπογράφετε διοικητικές πράξεις, για παράδειγμα τις δύο εφαρμοστικές εγκυκλίους που είναι έτοιμες, ώστε να μην υπάρξει πράξη της διοίκησης, η οποία θα προσβληθεί στο ΣτΕ».

«Εάν υπάρχει ο,τιδήποτε μεμπτό σε αυτό ακριβώς που επικαλείστε, εάν υπάρχει οποιαδήποτε τεκμηρίωση στο συμβάν, φυσικά και ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός θα δικαιωθεί» απάντησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η οποία αρνήθηκε να απαντήσει στις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις του Βουλευτή για άρνηση υπογραφής εφαρμοστικών εγκυκλίων. Σημειώνεται ότι για να προσφύγει κάποιος στο ΣτΕ εναντίον νόμου πρέπει να υπάρξουν πράξεις της διοίκησης τις οποίες να προσβάλει.

«Ο νόμος έχει πραγματικά σκοπό να «κάψει» τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Να βρίσκονται σε τέτοιο καθεστώς ανασφάλειας, ώστε να υπακούουν πειθήνια στους διευθυντές. Το ιδιωτικό σχολείο μετατρέπεται σε ιδιωτική επιχείρηση. Δώσατε το προνόμιο της απογευματινής εργασίας, αλλά κυρίως συνιστά προνόμιο για τους σχολάρχες. Και εξηγώ: Ήδη έχουμε 15 καταγγελίες εκπαιδευτικών με πολλά χρόνια διδασκαλίας, άρα αυξημένους μισθούς, από τους οποίους ζητήθηκε να παραιτηθούν από το πλήρες ωράριο των 20 ωρών και να περάσουν σε ωράριο 11 ωρών, ώστε νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί με πολύ χαμηλότερο μισθό να καλύψουν τις ώρες τους» σημείωσε ο Κ. Αρσένης.

Απαντώντας στο επιχείρημα της υπουργού ότι η κατάργηση της δοκιμαστικής διετίας, αφαιρεί από τον σχολάρχη τη δυνατότητα να προχωρήσει σε άμεση απόλυση, κάτι που γινόταν κατ’ εξακολούθηση στο παρελθόν, ο Κ.Αρσένης διευκρίνισε: «Σύμφωνα με το μέχρι τις 29 Ιουλίου ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, η καταγγελία σύμβασης εκπαιδευτικού επιτρεπόταν μόνον σε αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος ή κατάργηση τμημάτων και τάξεων. Σε καμία άλλη περίπτωση». Και αναφέρθηκε στην απόφαση του ΣτΕ του 2010, στην οποία ορίζεται ότι «η ασφάλεια των θέσεων εργασίας είναι αποφασιστική για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης, που είναι ενιαία, είτε δημόσια, είτε ιδιωτική». Και κατέληξε: «Γι αυτό και θα πέσει αυτός ο νόμος στο ΣτΕ και γι αυτό είναι κρίσιμο το αναπάντητο από εσάς ερώτημα σχετικά με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους».  

https://www.youtube.com/watch?v=vmcrzxS2OkA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yNrReWZMvxJmYpTuULZ-jD7xSQTf3de1WkxMlZAaxWFaMTtzxsYkKvJM

 

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Σέρρες-κορονοϊός: Σε καραντίνα φοιτητές και διδάσκοντες Τμήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου
Σέρρες-κορονοϊός: Σε καραντίνα φοιτητές και διδάσκοντες Τμήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου
Θετική στον κορονοϊό διαγνώστηκε φοιτήτρια του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Αναστολή λειτουργίας 7 τμημάτων εργαστηρίου
Σέρρες-κορονοϊός: Σε καραντίνα φοιτητές και διδάσκοντες Τμήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου