Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», από την πρώτη χρονιά εφαρμογής της υποχρεωτικής Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε κάποιους δήμους της χώρας, είχε αναδείξει δημόσια την έλλειψη κατάλληλων χώρων στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προκειμένου να υλοποιήσει την απόφαση αυτή. Και ενώ στο Πέραμα εφαρμόστηκε η υποχρεωτική Δίχρονη, γιατί το πρόβλημα της εύρεσης χώρων το έλυσε η ίδια η ζωή, αφού, λόγω υπογεννητικότητας, δεν απαιτούνταν νέες αίθουσες, αντίθετα στο Κερατσίνι το πρόβλημα νέων αιθουσών ήταν διογκωμένο.
Την κύρια ευθύνη είχε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που με νόμο καθιέρωσε τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση χωρίς ταυτόχρονα όμως να διαθέσει ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την απρόσκοπτη εφαρμογή της. Ο ίδιος ο νόμος προέβλεπε μηδενική δαπάνη καθιστώντας υπεύθυνους για την υλοποίησή της αποκλειστικά τους δήμους. Την ίδια πολιτική ακολούθησε και η ΝΔ, που διατηρώντας στο ακέραιο τον νόμο, συνέχισε την υποχρηματοδότηση της Δίχρονης, με αποτέλεσμα αρκετοί μεγάλοι δήμοι να μην έχουν ακόμα και σήμερα ενταχθεί στην υποχρεωτικότητα, λόγω αδυναμίας εύρεσης χώρων.
Και η πλειοψηφία των Δήμων όμως από την πλευρά τους έχει ευθύνη, αφού ζητά μέσω της ΚΕΔΕ, αυξημένες αρμοδιότητες και υπηρεσίες στη λογική της ανταποδοτικότητας.
Ταυτόχρονα, όμως, αντιμετωπίζοντας ως κόστος τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση και μη θέλοντας να συγκρουστούν με την κεντρική διοίκηση οι Δήμοι προσπάθησαν να υλοποιήσουν όπως όπως αυτή την πολιτική.
Στην πλειοψηφία τους τα νηπιαγωγεία του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ποτέ δεν υλοποίησαν στην πράξη το αίτημα: «22 μαθητές στο τμήμα», αφού κάτι τέτοιο απαιτούσε επιπλέον χώρους και προσωπικό. Αντίθετα, ίσχυε και με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με κυβέρνηση ΝΔ το θέσφατο: «25 μαθητές στο τμήμα». Πρόκειται για έναν νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που έμεινε στα χαρτιά, γιατί δε συνοδεύτηκε από αντίστοιχη χρηματοδότηση.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι και η κατάσταση που επικρατεί στο παράρτημα του 17ου Νηπιαγωγείου στο «Προσήλιον».
«Το κόσμημα» όπως αποκαλεί το «Προσήλιον» ο δήμαρχος σε συναντήσεις με τον σύλλογό μας και όχι μόνο φαίνεται ότι ταλαιπωρεί τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, αφού από την έναρξη κιόλας της φετινής χρονιάς παρουσιάζει μια σειρά από προβλήματα. Δικαιωνόμαστε ως Σύλλογος που υποστηρίζαμε ανέκαθεν ότι με πρόχειρες λύσεις δεν υλοποιείται ουσιαστικά η Δίχρονη αλλά υπονομεύεται. Πόσο μάλλον τώρα που λόγω κορωνοϊού απαιτούνται αυξημένα μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα:
Το νηπιαγωγείο στο «Προσήλιον» φιλοξενεί δύο τμήματα των 19 νηπίων στο βασικό πρωινό και ένα τμήμα 10 νηπίων στο ολοήμερο. Ο διαχωρισμός των αιθουσών έχει γίνει με γυψοσανίδα και είναι άνισος. Η μία αίθουσα του πρωινού είναι πολύ μικρή και αερίζεται μόλις με δύο παράθυρα με ανάκληση, ενώ για να προαυλιστεί το ολοήμερο περνάει μέσα από την αίθουσα του πρωινού τμήματος παρουσία ακόμα των μαθητών και της εκπαιδευτικού, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει συγχρωτισμός και ανάμειξη τμημάτων.
Η καθαρίστρια στο νηπιαγωγείο είναι μερικής απασχόλησης ( 3ωρη) και εργάζεται από τις 10 π.μ. έως τη 1μ.μ. πράγμα που σημαίνει ότι δεν καλύπτει όλο το ωράριο λειτουργίας του νηπιαγωγείου από τις 7.45 π.μ. έως τις 4μ.μ.
Δεν υπάρχει τηλέφωνο και ίντερνετ με αποτέλεσμα να δυσκολεύει πολύ η επικοινωνία των νηπιαγωγών του παραρτήματος με την προϊσταμένη του 17ου Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκουν λειτουργικά , αλλά και με τους γονείς των μαθητών. Η επικοινωνία πραγματοποιείται αποκλειστικά από τα κινητά των νηπιαγωγών γεγονός απαράδεκτο. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το νηπιαγωγείο στο «Κρώσφηλντ» από πέρυσι.
Δεν υπάρχουν υπολογιστής, φωτοτυπικό και εκτυπωτής. Οι νηπιαγωγοί αναγκάζονται να βγάζουν φωτοτυπίες σε γειτονικό βιβλιοπωλείο. Ενώ μέχρι προχθές δεν υπήρχαν φαρμακείο, φανελοπίνακες, πλαστικοποίηση, ράφια, συρταριέρα (απαιτείται ακόμα μία), παιδαγωγικό υλικό, γραφική ύλη, τραπεζάκια, καρεκλάκια κτλ. Όλες οι παραπάνω ελλείψεις στάθηκαν εμπόδιο στην απρόσκοπτη εκτέλεση του παιδαγωγικού ρόλου των νηπιαγωγών. Αποτέλεσμα μάλιστα όλων αυτών των ελλείψεων είναι να μειωθεί και ο αριθμός των μαθητών στο Ολοήμερο στον οριακό αριθμό 10 με κίνδυνο να ανασταλεί η λειτουργία του.
Δεν υπάρχουν διαχωριστικά στις δύο τουαλέτες ανάμεσα στις λεκάνες των μαθητών με αποτέλεσμα να μην προστατεύονται οι μαθητές λόγω κορωνοϊού, αλλά και να είναι ορατός ο ένας μαθητής στον άλλον ( δεν υπάρχει δυνατότητα αμιγών τουαλετών κοριτσιών και αγοριών, γιατί θα γίνει ανάμειξη αναγκαστικά από τα δύο τμήματα που λόγω κορωνοϊού δεν ενδείκνυται).
Απαιτείται ενίσχυση της περίφραξης του προαύλιου χώρου και λείανση των κάγκελων για αποφυγή ατυχήματος.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος για να προαυλιστούν κατεβαίνουν σκάλες χωρίς κουπαστή, χωρίς ταινία αντιολισθητική.
Πολύ κοντά στη σκάλα σε εξωτερικό χώρο υπάρχει μία μάντρα (ακάλυπτος χώρος), χωρίς φωτισμό, που αποτελεί εστία μόλυνσης, καθώς περιέχει σκουριασμένα σίδερα, ενώ έχει μετατραπεί και σε χώρο χρήσης ναρκωτικών. Η καθαρίστρια βρίσκει πολλές φορές πεταμένες σύριγγες.
Από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του σχολείου υπήρχε διαρροή νερού στην αυλή του σχολείου από την οποία γίνεται η προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών. Έγιναν εργασίες με κομπρεσέρ που προκάλεσαν φοβερή ηχορύπανση και αναστάτωση στα παιδιά. Έχουν ανοιχθεί δυο μεγάλες τρύπες και έχουν τοποθετηθεί διαχωριστικά με δίχτυ στην αυλή, για να εντοπιστεί από πού υπάρχει διαρροή. Σύμφωνα με αναφορές γονέων η διαρροή υπήρχε από το καλοκαίρι και όφειλε ο δήμος να έχει μεριμνήσει πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Λόγω της διαρροής υπάρχει φουσκωμένο τοιχίο της αυλής που εφάπτεται με σκαλοπάτια διέλευσης πεζών για να προσέλθουν στο σχολείο.
Κάτω από τις αίθουσες του νηπιαγωγείου υπάρχει υπόγειο-αποθήκη που αποτελεί εστία μόλυνσης, καθώς υπάρχει εγκαταλειμμένος εξοπλισμός πρώην καφετέριας. Η αίθουσα αυτή έχει είσοδο και στον αύλειο χώρο και για αυτό πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα ο εξοπλισμός.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου απαιτεί να παρθούν τώρα όλα τα μέτρα σε καθαριότητα, υλικοτεχνική υποδομή, εξοπλισμό, αποκατάσταση βλαβών, προκειμένου να υπάρξει απρόσκοπτη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
ΜΑΖΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΟΡΟΥΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!!!
ΤΟ Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη