Εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων στέλνουν επιστολή προς τους γονείς για το άνοιγμα των σχολείων
Αγαπητέ γονέα
Σε λίγες ημέρες η σχολική χρονιά ξεκινά και εμείς, οι καθηγητές του παιδιού σου δε μπορούμε να σου κρύψουμε την ανησυχία και τον προβληματισμό μας για τα όσα διαδραματίζονται τους τελευταίους μήνες σχετικά, και με αφορμή, την αντιμετώπιση της πανδημίας του covid19. Πιο συγκεκριμένα: Παρακολουθούμε μια στάση της επίσημης Πολιτείας για το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων και του σχεδιασμού της λειτουργίας τους καθώς και της αντιμετώπισης πιθανών κρουσμάτων, που χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, πειραματισμούς και το χειρότερο, διαπνέεται από ¨το πνεύμα της αγοράς¨, αφού βάζει στο ζύγι τις ανάγκες των σχολείων και των μαθητών από τη μια και τον περιορισμό του κόστους από την άλλη, και αποφασίζει υπέρ του δεύτερου!
Τον Μάιο , και με τα ημερήσια κρούσματα να κυμαίνονται σε διψήφιο αριθμό (περί τα 20 καθημερινά) τα σχολεία άνοιξαν με μειωμένο αριθμό μαθητών και βάρδιες. Τότε το Υπουργείο επικαλούμενο «τη γνώμη των ειδικών» όριζε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στους 15 και τον απαιτούμενο χώρο για κάθε μαθητή στα 7m2, ενώ θεωρούσε τη χρήση μάσκας επιβλαβή πρακτική γενικώς, με το σκεπτικό ότι δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί σωστά και πως δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας. Τρεις μήνες μετά, ω του θαύματος, η μάσκα έχει αναχθεί σε πρώτιστο μέτρο που σώζει ζωές, ενώ παράλληλα τα παιδιά στοιβάζονται σε τμήματα των 27 ατόμων και μάλιστα με πεισματική άρνηση της Διοίκησης όπου επιχειρήθηκε αυτά να χωριστούν σε μικρότερα. Παράλληλα ο σχεδιασμός αντιμετώπισης κρούσματος είναι απλά ανεφάρμοστος: Σε περίπτωση κρούσματος θα απομονώνεται το τμήμα όπου αυτό εντοπίστηκε και το υπόλοιπο σχολείο θα λειτουργεί κανονικά. Αυτό που αγνοεί το επιτελείο του ΥΠΑΙΘ είναι πως τα τμήματα των Γυμνασίων και των Λυκείων είναι μικτά, δηλαδή στα τμήματα κατευθύνσεων και ξένων γλωσσών οι μαθητές μαζεύονται από όλα τα τμήματα μιας τάξης σε ένα υποτμήμα. Επίσης ο κάθε καθηγητής –τρια δε διδάσκει μόνο σε ένα τμήμα αλλά σε όλα τα τμήματα και ενδεχομένως σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Και σα να μη φτάνει αυτό, οι περισσότεροι καθηγητές χρειάζεται να γυρνούν σε έως πέντε σχολεία για να συμπληρώσουν το απαιτούμενο ωράριο. Άρα ο περιορισμός της μετάδοσης πάει , κυριολεκτικά, περίπατο! Είναι δε άξιο απορίας, πως καθηγητές Πανεπιστημίου αναλαμβάνουν να αποτελέσουν το επιστημονικό άλλοθι σε αυτούς τους καθαρά πολιτικούς και οικονομίστικους σχεδιασμούς , διατυπώνοντας τη μια μωρολογία μετά την άλλη και προσπαθώντας να υποστηρίξουν τα ανυπόστατα καταστρατηγώντας όχι μόνο τα επιστημονικά δεδομένα αλλά και αυτήν ακόμα την κοινή λογική.
Από την πρώτη στιγμή οι εκπαιδευτικοί διεκδικήσαμε το αυτονόητο: Τμήματα με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές-τριες ώστε να υπάρχει φυσική απόσταση μεταξύ τους. Αυτό αυτομάτως συνεπάγεται διορισμούς προσωπικού ώστε να στελεχωθούν τα σχολεία και να περιοριστούν οι μετακινήσεις , άρα και η πιθανή διασπορά. Και βέβαια χρειάζονται μέτρα υγιεινής και ασφάλειας προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία: Μάσκες, αντισηπτικά, απολύμανση χώρων, απορρυπαντικά και προσωπικό καθαριότητας (που δεν έχει αναλάβει ακόμη έργο σε όλα τα σχολεία την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές ) και βεβαίως μαζικά τεστ σε τακτική βάση. Και αν τα αιτήματα αυτά μπορεί να φαίνονταν σε κάποιους συντεχνιακά προ πανδημίας, είναι πλέον σαφές και κατανοητό σε όλους πως είναι τα μόνα ενδεδειγμένα τόσο παιδαγωγικά όσο και επιδημιολογικά.
Σε όλους εκτός του Υπουργείου. Το οποίο προτιμάει τη φθηνότερη λύση που είναι η μάσκα, και την προτιμάει ακριβώς γι αυτό! Και μάλιστα χωρίς να το κρύβει αφού δια στόματος υπουργού απέρριψε τη λύση των λιγότερων παιδιών ανά τμήμα ως ακριβή. Δηλαδή εξετάζει τόσο το ζήτημα της υγείας μας και της υγείας των παιδιών μας, όσο και το ζήτημα της εκπαίδευσης με αμιγώς οικονομικά κριτήρια. Και φροντίζει με την ευκαιρία να πριμοδοτεί και την ιδιωτική πρωτοβουλία που έρχεται να καλύψει τις ανάγκες αυτού του σχεδιασμού, και βέβαια όχι πάντα αμισθί. Επίσης προωθεί τις καινοφανείς τρίμηνες συμβάσεις εκπαιδευτικών ενώ δε λείπουν και οι φωνές για εθελοντική (!) προσφορά εκπαιδευτικών προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν όταν αρχίσουν να αυξάνονται τα κρούσματα, επιχειρώντας να κουρελιάσει εντελώς κάθε έννοια εργασιακής σχέσης και δικαιώματος.
Αγαπητέ γονέα. Σε όλη αυτή την κατάσταση ελλοχεύουν δύο κίνδυνοι.
Ο ένας είναι ο Υγειονομικός. Η μάσκα από μόνη της δεν είναι επαρκής προστασία. Η μάσκα δεν είναι παπούτσια,απλώς να ελέγχουμε εάν ένα παιδί τα φοράει ή όχι. Για να είναι αποτελεσματική χρειάζεται να φοριέται με συγκεκριμένο τρόπο, να μην έρχεται σε επαφή με τα ενδεχομένως μολυσμένα χέρια του χρήστη και να αλλάζει κάθε τόσο εάν υγρανθεί. Ο εκπαιδευτικός προφανώς δε μπορεί να ελέγχει 15-20 έως και 27 παιδιά ανά τμήμα για τον ορθό , άρα και αποτελεσματικό, τρόπο χρήσης της και παράλληλα να εξετάζει, να παραδίδει μάθημα, να λύνει απορίες, να ελέγχει τους μαθητές για πιθανά συμπτώματα και να απομακρύνει όσους τα παρουσιάζουν σε ειδικό χώρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και την υγιεινή στην τάξη.
Ο δεύτερος κίνδυνος είναι η διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ μας. Αυτή η διαδικασία θα μας καταστήσει αστυφύλακες στα μάτια των παιδιών που θα τα κυνηγάμε να εφαρμόσουν τα πρωτόκολλα, και μόνιμα διαπληκτιζόμενους με όλους τους γονείς είτε υποστηρίζουν τη χρήση της μάσκας είτε είναι αντίθετοι. Αντί για δάσκαλοι θα καταλήξουμε ελεγκτές. Και βεβαίως οι εκπαιδευτικοί θα γίνουν ο εύκολος στόχος όποτε ο, λόγω προβληματικού σχεδιασμού αναποτελεσματικός, σχεδιασμός δεν θα έχει αποτέλεσμα. Κι έτσι αντί να λειτουργήσουμε όλοι μαζί από κοινού για να γίνει το σχολείο χώρος δημιουργικός και η μαθησιακή διαδικασία ουσιαστική , θα καταλήξουμε εχθροί και συγκρουόμενοι.
Αγαπητέ γονέα.
Τα σχολεία ανοίγουν σε λίγες ημέρες . Τα θέλουμε ανοικτά για όλους τους μαθητές, με κανόνες υγιεινής, με ασφάλεια και με ουσιαστικό μαθησιακό και παιδαγωγικό ρόλο .
Για τούτο ζητάμε:
Ολιγομελή τμήματα τώρα με μέγιστο αριθμό τα 15 άτομα.
Διορισμοί εκπαιδευτικού προσωπικού, εξασφάλιση των απαραίτητων πρόσθετων χώρων όπου αυτοί χρειαστούν.
Διανομή υγειονομικού υλικού (αντισηπτικά, μάσκες), απολυμάνσεις και προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία .
Ρεαλιστικό πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων στα σχολεία.
8/9/2020
Ε.Λ.Μ.Ε. Ικαρίας - Φούρνων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη