Η κατάσταση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σήμερα - Στοιχεία για τις αποχωρήσεις/συνταξιοδοτήσεις
Ανακοίνωση της ΠΕΑΔ

«Η αλήθεια κάνει τον διάβολο να κοκκινίζει» έχει πει ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Η αδυσώπητη εν προκειμένω αλήθεια των αριθμών που απεικονίζεται στο γράφημα που ακολουθεί, αποτυπώνει την «αιμορραγία» στη δημόσια εκπαίδευση όσον αφορά τις απώλειες σε εκπαιδευτικούς (αποχωρήσεις/συνταξιοδοτήσεις)* τη δεκαετία 2010-2020 που στιγματίστηκε από την προηγούμενη οικονομική κρίση! Μιλάμε για την «μαύρη τρύπα» της εκπαίδευσης!

Στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας -ειδικά στα Λύκεια που επωμίζονται το βάρος των πανελλαδικών εξετάσεων- οι δραματικές ελλείψεις, η αποστελέχωση, μετά από δέκα χρόνια παύσης των μόνιμων διορισμών έχει φέρει την κατάσταση στα όριά της!

Τη στιγμή μάλιστα που τόσο κατά την περίοδο της πρόσφατης πανδημίας και της καραντίνας που ακολούθησε, αλλά και ενόψει της βαθύτατης οικονομικής κρίσης που «πυροδοτήθηκε», η συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας προσβλέπει στη δημόσια εκπαίδευση ως Αγαθό.

Για να λειτουργήσει όμως αυτή, εκτός από τις απαραίτητες υποδομές, χρειάζεται το αντίστοιχο έμψυχο δυναμικό, αφού η μαθησιακή/παιδαγωγική διαδικασία δεν αποτελεί μια τεχνοκρατική διεκπεραίωση, αλλά πάνω απ’όλα προϋποθέτει μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς που οικοδομείται μέσω της σταθερότητας.

Αναγκαίος επίσης είναι ένας προγραμματισμός, που θα οργανώνεται, θα εξελίσσεται και θα τροποποιείται ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες (σύνθεση μαθητικού πληθυσμού, κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις κ.τ.λ.)

Ποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις μπορεί να ικανοποιηθεί όταν εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτών εκπαιδευτικών μετακινούνται κάθε χρόνο δίκην εσωτερικών μεταναστευτικών ροών ανά την επικράτεια, αλλάζοντας κάθε χρόνο σχολική μονάδα ή και βαθμίδα (γυμνάσια/λύκεια), ενώ ταυτόχρονα δίνουν κάθε χρόνο τη μάχη της εύρεσης στέγης και της επιβίωσης των ίδιων και των οικογένειών τους;

Το απαράδεκτο καθεστώς της πολυετούς χρήσης δεκάδων χιλιάδων ελαστικά εργαζόμενων στην εκπαίδευση δεν απαξιώνει μόνο την προσφορά έμπειρων, καταρτισμένων στο ευαίσθητο αυτό δημόσιο αγαθό ανθρώπων, αλλά αποτελεί ταυτόχρονα κατασπατάληση ενός ανθρώπινου δυναμικού το οποίο στην περιβόητη ελεύθερη αγορά που αποθεώνουν κάποιοι, θα γινόταν ανάρπαστο!

Για το λόγο αυτό οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί που προγραμματίστηκαν για τα δύο επόμενα σχολικά έτη δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό, εντούτοις άκρως απαραίτητοι! ΟΛΜΕ και ΠΕΑΔ πρέπει να απαιτήσουμε οι διορισμοί στη β/θμια να προκύψουν επί των πραγματικών κενών! Οι αριθμοί των προσλήψεων αναπληρωτών είναι αδιάψευστοι μάρτυρες!

Η Π.Ε.Α.Δ. όπως έκανε πάντα από τη στιγμή της ίδρυσής της θα συνεχίσει να αγωνίζεται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, τεκμηριωμένο λόγο για τη δικαίωση όχι μόνο όσων υπηρετούμε χρόνια τώρα στα δημόσια γυμνάσια και λύκεια της χώρας, αλλά για την προάσπιση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης στο σύνολό του, αφού αυτό αποτελεί αναπαλλοτρίωτο συνταγματικό δικαίωμα του Λαού μας!

*τα στοιχεία έχουν αντληθεί από τους αιρετούς σε α/θμια και β/θμια.

pead syntaxiodotiseis

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Πανελλήνιες: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2020
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ
Ο κορυφαίος υποψήφιος του 2ου Επιστημονικού Πεδίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, συγκέντρωσε 19.640 μόρια - Πώς τα κατάφερε και ποιοι είναι οι...
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ