Thumbnail
Οι θέσεις της ΠΕΦ για τα μαθήματα της Ιστορίας και των Λατινικών

 Το μάθημα της Ιστορίας —σύμφωνα με την πάγια θέση της Επιστημονικής μας Ένωσης—, μάθημα μείζονος εκπαιδευτικής σημασίας, πρέπει να αναβαθμιστεί και να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου αποκλειστικά από τον κλάδο ΠΕ02, Φιλολόγων, και —ιδανικά— από τους πτυχιούχους των τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας, των μοναδικών τμημάτων που στο πρόγραμμα σπουδών τους περιλαμβάνονται μαθήματα από την Προϊστορία έως τον μεταπολεμικό κόσμο. Κάθε συζήτηση για πρώτη ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε άλλη ειδικότητα υπαγορεύεται από συντεχνιακή λογική και δεν εκπορεύεται από επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια.

 Η ΠΕΦ εκφράζει επίσης τη λύπη της για την πρωτοφανή μεροληπτική τοποθέτηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο σε πρόσφατο ψήφισμά του ζητά από το Υπουργείο να συζητήσει αποκλειστικά με τους εκπροσώπους των Κοινωνικών Επιστημών προβάλλοντας μάλιστα συντεχνιακές θέσεις ως θέσεις της Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών! Ενδεικτικά αναφερόμαστε στην απόφαση σύμφωνα με την οποία η ΟΛΜΕ, μεταξύ άλλων, ζητεί από το Υπουργείο Παιδείας «Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 – 2022».

Είναι η πρώτη φορά που η ΟΛΜΕ παρεμβαίνει υπέρ ενός κλάδου, και μάλιστα υιοθετώντας το σύνολο των αιτημάτων του, γεγονός που προκαλεί εύλογα ερωτήματα.

Η ΠΕΦ ουδέποτε αντιδίκησε με άλλον κλάδο και ουδέποτε αντιμετώπισε τα θέματα της παιδείας υπό το πρίσμα συντεχνιακής λογικής.

Εύλογα λοιπόν ζητεί από όλους τους φορείς να θέτουν ως προτεραιότητα την επιστημονική και παιδαγωγική σημασία των γνωστικών αντικειμένων και να τηρήσουν ευλαβικά τη βασική αρχή της αμεροληψίας

Η παραβίασή της, εξάλλου, υπονομεύει την υπέρτατη αρχή της συναδελφικής αλληλεγγύης.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΦ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»