Η ΕΛΜΕ Χίου για τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων-ΓΕΛ
Ανακοίνωση

Τα νέα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των ΓΕΛ που ανακοίνωσε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δε στηρίζονται στις αναδυόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες και στη δημιουργία ενός  σχολείου φιλικού προς τους μαθητές, αλλά υπηρετούν λογιστικές προσεγγίσεις, λογικές διαχείρισης του προσωπικού και συντηρητικές αντιλήψεις.

Από τη μία παρατηρείται αύξηση διδακτικών ωρών σε ειδικότητες που πλεονάζουν και από την άλλη μείωση διδακτικών ωρών σε ειδικότητες που καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από αναπληρωτές, μια ενέργεια που το επόμενο σχολικό έτος θα στείλει ένα σημαντικό αριθμό συναδέλφων στην ανεργία ή στην περιπλάνηση σε πολλές σχολικές μονάδες.

Με την κατάργηση των μαθημάτων επιλογής στην Α’ και Γ’ Λυκείου, καθώς και των ερευνητικών εργασιών (project)  στην Α’ και Β’ Λυκείου, επιδιώκεται ο περιορισμός των βαθμών ελευθερίας των σχολικών μονάδων  ως προς τη δημιουργία τμημάτων στη βάση των αναγκών των μαθητών και η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα νέα προγράμματα εξοβελίζουν την οικιακή οικονομία από τα Γυμνάσια τις κοινωνικές επιστήμες από τα ΓΕΛ, μειώνουν ξανά τις ώρες των θετικών μαθημάτων (Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας), καταργούν τη δυνατότητα των μαθημάτων επιλογής στη Γ’ Λυκείου όπου οι μαθητές μπορούσαν να διδαχθούν Β’ Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) ή Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο που είναι και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (!) και δε δίνει καν τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν ως εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία αντί των Λατινικών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας δείχνει να φοβάται την εικαστική και κοινωνικοπολιτική καλλιέργεια του μαθητή στη λυκειακή βαθμίδα.

Η κατάργηση των ερευνητικών εργασιών από τα ΓΕΛ , όπως και παλιότερα της Ευέλικτης Ζώνης από τα Γυμνάσια οδηγεί σε ένα σχολείο απρόσωπο και απρόσιτο στο μαθητή, ένα σχολείο που στερεί τη δυνατότητα της δημιουργικής και ελεύθερης έκφρασης, της βιωματικής  ανακαλυπτικής και συνεργατικής μάθησης,  που επιτυγχάνονταν μέσα από την ανάπτυξη κλίματος ενεργούς συμμετοχής και αλληλοϋποστήριξης των μαθητών μέσα από τις ομάδες εργασίας που υπήρχαν. Υποβαθμίζει το ρόλο του εκπαιδευτικού καθώς τον καλεί να εφαρμόσει έτοιμα εκπαιδευτικά εργαλεία, στερώντας του το δικαίωμα να πειραματιστεί πάνω σε νέες μαθησιακές και διδακτικές πρακτικές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Υπουργείο Παιδείας: Νέες οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου 2025-2026
Δείτε παρακάτω τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου
Υπουργείο Παιδείας: Νέες οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου 2025-2026
kathigitis mathimatika pinakas kimolia mathites taxi sxoleio
Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία: Αυτό είναι το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ
Το σχολείο δεν χρειάζεται δύο ταχύτητες· χρειάζεται έναν κοινό, ανθρώπινο ρυθμό που να χωράει όλα τα παιδιά. Η μείωση ύλης μπορεί να μας πάει εκεί —...
Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία: Αυτό είναι το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ
oiele-1440x564_c.jpg
Σάλος στα Αρσάκεια: Διευθυντής διορίζεται παρά τα πειθαρχικά – Αντιδράσεις από ΟΙΕΛΕ
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) καταγγέλλει τον ορισμό Διευθυντή σε σχολική μονάδα της Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι σε δημόσιο σχολείο ο...
Σάλος στα Αρσάκεια: Διευθυντής διορίζεται παρά τα πειθαρχικά – Αντιδράσεις από ΟΙΕΛΕ