kameres
O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής είναι ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία

Το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα να μην κατατεθεί!

Την Παρασκευής 15/5, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπ. Απόφαση για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την τάξη, και την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως για το διάστημα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά, αγνοώντας τις αντιδράσεις και την κραυγή αγωνίας γονιών και εκπαιδευτικών για τον κίνδυνο διάλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μετατροπή της σε «ριάλιτι».

Η Υ.Α. εξειδικεύει την εφαρμογή της (ν)τροπολογίας για το σχολικό έτος 2019-2020, ενώ οι διατάξεις για παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός», όπως περιγράφονται στην τροπολογία, παραμένουν φυσικά, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»! Όπως χαρακτηριστικά αναφέραμε σε προηγούμενη μας ανακοίνωση: «Για σκεφτείτε, σε απομακρυσμένα μέρη ή σε νησιά, σε κενά τα οποία προκύπτουν στη διάρκεια της χρονιάς για λόγους υγείας ή εγκυμοσύνης, τόσα κενά που εδώ και μια δεκαετία έχουμε αναδείξει ως εκρηκτικά ενώ χιλιάδες είναι αυτά που τελικά εν καλύπτονται ποτέ, δεν θα μπορούν άραγε να χαρακτηριστούν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία ως «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός;». Σύντομα δεν θα χρειάζονται όλοι οι αναπληρωτές αρχικά και οι μόνιμοι αργότερα, αφού θα μπορούν να αντικατασταθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά  ότι πρόκειται για ένα οργανωμένο σχέδιο όπου όλα τα κομμάτια του παζλ συνδέονται (πολυνομοσχέδιο και τροπολογία) και επιδιώκουν την επιβολή του πιο σκληρού μοντέλου σχολείου της αγοράς, του ανταγωνισμού, των περικοπών, της κατηγοριοποίησης και της απόρριψης   και της παρακολούθησης.

Η Κεραμέως επιδιώκει με το δόγμα του Σοκ να παραλύσει το εκπαιδευτικό κίνημα και να επιβάλει τα αντιεκπαιδευτικά της σχέδια. Είναι παραμύθι η δήθεν υποχώρηση της υπουργού ότι «παίρνει πίσω τις κάμερες» που διατυμπάνιζαν τα ΜΜΕ σε πλήρη σύμπνοια/συνεννόηση με την Υπουργό.

Με βάση τις διατάξεις της Υπ. Απόφασης:

  • Συντάχθηκε για να εξασφαλίσει την εκπαίδευση «σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία». Το υπουργείο χρησιμοποιεί ως άλλοθι τους μαθητές που αδυνατούν λόγω της πανδημίας να πάνε στο σχολείο, για να καθιερώσει την αναμετάδοση, τον έλεγχο και την παρακολούθηση στην τάξη, ενώ σκόπιμα αποκρύπτει τη διάθεση «κατ΄οίκον» διδασκαλίας, όπως προβλέπεται για τέτοιες περιπτώσεις.
  • «Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας». Η ρύθμιση απλά επιβεβαιώνει ότι οι συντάκτες της δεν έχουν καμία σχέση με την ζωντανή διδασκαλία και τη λειτουργία της τάξης. Αντιμετωπίζουν τη διδασκαλία ως διάλεξη σε πανεπιστήμιο σε σώμα ενηλίκων!!! Δηλαδή οι μαθητές δε θα σηκώνονται στο πίνακα; Η κίνηση μέσα στην τάξη μπαίνει σε απαγόρευση;
  • Το υπουργείο προκειμένου να εφαρμόσει τις πολιτικές του, «ξεχνάει» ότι η διαδικασία της μάθησης ΔΕΝ είναι παράδοση καθ’ έδρας, ούτε μπορεί να αντικατασταθεί από μια οθόνη υπολογιστή σε οποιονδήποτε χώρο, αλλά μια διαδικασία που βασίζεται στη συνεχή επικοινωνία δασκάλου-μαθητή και στην μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Είναι σαφής οι προθέσεις τους: «Οραματίζονται» ένα σχολείο που δεν θα είναι χώρος κοινωνικοποίησης, κοινωνικής μάθησης, δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, κοινής χάραξης στόχων, και μια μάθηση που δεν θα είναι μια διαδικασία ανοιχτή που δημιουργείται από όλους τους συμμετέχοντες.
  • Στην τροπολολία δε χωράνε τα μαθητικά «λάθη», οι πειραματισμοί, οι αυθορμητισμοί, τα ατομικά δικαιώματα. Τα «ρομποτάκια ακούνητα» οφείλουν να υποτάσσονται και να συμμορφώνονται κάθε δευτερόλεπτο με τις επιταγές της αυταρχικής πανοπτικής εξουσίας, δεν υπάρχουν προσωπικότητες, διαφορετικά χαρακτηριστικά, ατομικές ελευθερίες, ιδιαιτερότητες. Μάλιστα διαμορφώνεται ένα άκρως αυταρχικό πλαίσιο, όπου ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να πατάει mute όποτε θέλει - σε όποιο παιδί θέλει ενώ δίνεται η δυνατότητα αποβολής (!!!) σε όποιο παιδί θέλει!
  • Ποιος έχει την ευθύνη αν η κάμερα πιάσει μια εικόνα ή ένα ήχο από κάποιο παιδί; Σύμφωνα με την Υπ. Απόφαση ο εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη για την καταγραφή και την μετάδοση. Το Υπ.Παιδείας ξέρει ότι υπάρχουν ισχυρά συνταγματικά και νομικά κολλήματα στο θέμα και ρίχνει όλη την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, ο οποίος θα είναι υπόλογος απέναντι σε οποιαδήποτε καταγγελία ή ακόμα και μήνυση γονέα για οποιαδήποτε καταγραφή θεωρεί ότι εκθέτει  κάποιο παιδί. Υπόλογος θα είναι και στην ίδια την υπηρεσία η οποία θα εγκαλέσει τον εκπαιδευτικό σε κάθε περίπτωση έγγραφης καταγγελίας κάνοντας τον «Πόντιο Πιλάτο» και τον άτεγκτο φρουρό της νομιμότητας.
  • Με την υπουργική απόφαση, επίσης, διατυπώνεται και επίσημα η παραχώρηση όλων των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην εταιρεία Cisco Hellas Α.Ε. Η πρόβλεψη ότι αυτά θα διαγραφούν αμέσως μετά τη λήξη των μέτρων είναι κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει το Υπ. Παιδείας, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια πολυεθνική εταιρεία με έδρα στις ΗΠΑ.
  • «Τα μεταδεδομένα που τυχόν παράγονται (χρόνος και διάρκεια μαθήματος, αριθμός συμμετεχόντων) από την ανωτέρω επεξεργασία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς.». Κι εδώ ανοίγει ξεκάθαρα ο δρόμος για ένα πλαίσιο ελέγχου και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Για αυτό και τα στοιχεία συνδέσεων διατηρούνται για “στατιστικούς σκοπούς”.

Το υπουργείο γνωρίζει ότι μπορεί να υποστηρίξει τα σχολεία και τους μαθητές με ουσιαστικές διαδικασίες επιλέγοντας την κατ’ οίκον διδασκαλία για τις ευπαθείς ομάδες. Όμως, αντί γι’ αυτό επιλέγει 5λεπτα,  – 10λεπτα «διδασκαλίας», αυτά που ο εκπαιδευτικός θα πρέπει υποχρεωτικό να παραδίδει χωρίς να αλληλεπιδρά και που δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 20 λεπτά ανά διδακτική ώρα!!! Εκπαίδευση κομμένη, στριμωγμένη σε μια κάμερα και ελλειματική όπως χρόνια τώρα επιλέγει να κάνει με τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κόβοντας Τμήματα Ένταξεις, παράλληλες στηρίξεις, σχολικούς νοσηλευτές, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και κατ’ οίκον διδασκαλίες. Τα κροκοδείλια δάκρυα για αυτά τα παιδιά δεν μας πείθουν. Για ακόμη μια φορά αρνούνται να δώσουν χρήματα για το δημόσιο σχολείο όπως τους τελευταίους μήνες αρνήθηκαν να δώσουν χρήματα για το δημόσιο σύστημα υγείας μετατρέποντας μας σε φυλακισμένους με κατ’ οίκον περιορισμό.

Η υπουργός βλέποντας τις αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κινήματος δήλωσε πως το πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί δεν θα περιλαμβάνει τα άρθρα για τον αριθμό των μαθητών στο δημοτικό, και τα σχετικά άρθρα για τα ΕΠΑΛ και την επιλογή μαθητών στα πρότυπα-πειραματικά. Αυτή είναι η πρώτη μας νίκη! Συνεχίζουμε τον αγώνα για απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, για την κατάργηση της τροπολογίας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει πάρει θέση!

Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία! Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.

Με βάση την απόφαση της Γ.Σ. υπογραμμίζουμε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική.

-Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.

-Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή μετάδοση και να διακόψουν τώρα τη συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση και καλύπτουμε γι’ αυτό συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης μας! 

-Αποφασίζουμε απεργία - αποχή, σε κάθε περίπτωση πιέσεων ή υποχρεωτικότητας της σύγχρονης εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση.  

Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να κηρύξουν απεργία-αποχή σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν ενδεικτικά πρακτικά μη εφαρμογής της τροπολογίας:

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ

«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. κατά τη συνεδρίαση του αποφάσισε να μην εφαρμόσει την υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020 που εξειδικεύει για το σχολικό έτος 2019-20 την τροπολογία άρθρο 63 του ν.4686/2020 με την οποία έχουμε συνολική αντίθεση και απαιτούμε την κατάργησή της.  Η ΥΑ αφορά την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία με τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη και την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως .

Αυτή η Υπουργική Απόφαση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Η διδασκαλία προϋποθέτει προσωπική επαφή, ψυχική επικοινωνία, κλίμα εμπιστοσύνης και ελευθερίας. Ζητούμενο κάθε φορά η δημοκρατική αλληλεπίδραση και η συνεργασία της ομάδας. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα! Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε! Καμιά κάμερα σε καμιά τάξη, καμία συνέχιση της εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία!  Ο Σύλλογος Διδασκόντων με το άνοιγμα των σχολείων οργανώνει το διδακτικό του έργο όπως ακριβώς έκανε πριν την αναστολή λειτουργίας του σχολείου.

Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!