ekpaideusi sxoleio
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για το πιθανό άνοιγμα νηπιαγωγείων και δημοτικών - Κάλεσμα στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις της Πέμπτης

ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΘΑΝΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μπροστά στις αναμενόμενες κυβερνητικές εξαγγελίες για το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας  επιχειρούν να πείσουν την κοινή γνώμη πως όλα τα προβλήματα είναι λυμένα. Επιστρατεύουν διάφορα ΜΜΕ με στόχο να μεταφέρουν το βάρος της συζήτησης στο δίλημμα “εάν είναι απαραίτητο το άνοιγμα των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων”, ώστε να αποφύγουν την τοποθέτηση στο ουσιαστικό ερώτημα “για τους όρους και τις προϋποθέσεις” με τους οποίους πρέπει  να ανοίξουν τα σχολεία. Είναι προφανής ο στόχος τους, αφού η κουβέντα περί «όρων ανοίγματος των σχολείων» σημαίνει κρατική ευθύνη, για να καλυφθούν οι ελλείψεις πρωτίστως στον τομέα της υγιεινής και της καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε την Τρίτη, 19/5, στην ενημέρωση του εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας κ. Τσιόδρα στην “ανισοτιμία στην εκπαίδευση για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία και για χαμένη γνώση”. Ποιος άλλος όμως, αν όχι η κυβέρνηση, έχει την ευθύνη που όλο αυτό το διάστημα δεν πάρθηκε κανένα μέτρο, για να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία; Πριν μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας “πανηγύριζε” για την επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων για ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Προτίμησαν να δίνουν πακτωλό χρημάτων στα ΜΜΕ, για να διαφημίζουν το έργο του Υπουργείου Παιδείας (που τώρα παραδέχονται ότι δε λειτούργησε όπως έπρεπε) παρά να εφοδιάσουν τους μαθητές τουλάχιστον με ένα tablet και γρήγορο internet. Τώρα, που επίκειται η ώρα του ανοίγματος των σχολείων, θυμήθηκαν ότι υπάρχουν ανισότητες!! Απύθμενη υποκρισία!!

Επιπλέον η αναφορά του κ. Τσιόδρα πως «ό,τι και αν εισηγηθεί η Επιστημονική Επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι (…) με γνώμονα τι είναι καλύτερο για το παιδί τους»δείχνει την πρόθεση της Κυβέρνησης να προτάξει την «ατομική ευθύνη» ακόμα και για την επιστροφή των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Είναι πρόκληση να επαφίεται η απόφαση στους γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία, αν αυτά ανοίξουν, ψαλιδίζοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια της υποχρεωτικότητας στην εκπαίδευση!

Ως επιστήμονες παιδαγωγοί επισημαίνουμε ότι αυτές οι καινοφανείς αντιλήψεις ανοίγουν εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για το δημόσιο σχολείο!

Στις νέες πλέον συνθήκες, μετά τις απαγορεύσεις, το πραγματικό ζητούμενο δεν είναι απλά ο χρόνος που θα ανοίξουν τα σχολεία. Αυτό αντικειμενικά κάποια στιγμή θα γίνει. Το κύριο είναι η Κυβέρνηση εδώ και τώρα να σταματήσει να κρύβεται και να πάρει άμεσα μέτρα, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με τέτοιον τρόπο, που δε θα απειλείται η υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Όσες αποστάσεις ασφαλείας τηρηθούν, όσες μάσκες και αν φορέσουν τα σχολεία χρειάζονται εδώ και τώρα:

  • Προσλήψεις σε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, που θα καλύπτει τις τεράστιες ανάγκες της Πρωτοβάθμιας.
  • Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, χωρίς να μετακυλήσει και αυτό το κόστος στους γονείς.
  • Να μονιμοποιηθούν και όχι να απολυθούν οι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ώστε να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία.
  • Να παρθούν ειδικά μέτρα για τη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο, με ασφάλεια και όρους υγιεινής, χωρίς να μετακυλίεται το βάρος στους γονείς. 
  • Να ληφθούν άμεσα μέτρα ενίσχυσης των κτηριακών υποδομών και εγκαταστάσεων, ώστε να μπορούν να τηρηθούν στην πράξη τα μέτρα υγιεινής και πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού.
  • Να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη στήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι να μένουν έξω από κάθε σχεδιασμό, όπως έγινε με τη Δευτεροβάθμια.

            Δυστυχώς, για όλα τα παραπάνω δε βλέπουμε καμία συγκεκριμένη δέσμευση. Αυτό μας κάνει να ανησυχούμε ακόμα περισσότερο.  Η Κυβέρνηση λοιπόν να πάψει να παίζει με την υγεία και τη μόρφωση. Να πάρει πίσω το απαράδεκτο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και την κατάπτυστη τροπολογία για την on – lineαναμετάδοση μαθημάτων και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων.

Συνεχίζουμε πιο μαζικά, πιο μαχητικά να βρισκόμαστε στον δρόμο!

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 26 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

ΜΕ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα