Πραγματοποιήθηκαν δύο τηλεδιασκέψεις νηπιαγωγών με θέμα« (Δεύτερη) Γλώσσα και προσχολική ηλικία / εκπαίδευση: μια αμιγώς επιστημονική προσέγγιση», η μία την Πέμπτη 07/05/20, στο Ρέθυμνο από συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου και η άλλη, την Τρίτη 5/5, στην Τρίτη Ενότητα Ηρακλείου από άλλη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου , με τις «ευλογίες» και του Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Κρήτης. Η πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς είχε Αρ. Πρωτ:Φ2/973-06-05-2020 και θέμα: «Πρόσκληση εκπαιδευτικών 2ης Ενότητας Ρεθύμνου Ηρακλείου σε τηλεδιάσκεψη». Για να ενισχύσουν και να προπαγανδίσουν μάλιστα το ζήτημα της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κάλεσαν ως ομιλήτρια την Αναπληρώτρια καθηγήτρια του Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης, κα Μαρίνα Τζακώστα.
H συγκεκριμένη πανεπιστημιακός δεν σεβάστηκε καν και παρέκαμψε την ομόφωνη απόφαση της συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Κοσμητόρων των Σχολών Επιστημών Αγωγής, η οποία καταδίκαζε ως αντιεκπαιδευτική, την εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο .
Αυτό συμβαίνει, σε μία χρονική στιγμή που το εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο δεν έχει ακόμη κατατεθεί στη βουλή. Με περισσή σπουδή οι συντονίστριες, δίχως καμία επιστημονική τεκμηρίωση και με το σύνολο των συνδικαλιστικών και ακαδημαϊκών φορέων να είναι αντίθετοι σε αυτό το σχέδιο που ενορχηστρώνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, προχώρησε σε αυτήν την επιμορφωτική τηλεδιάσκεψη δίχως μάλιστα να επιτρέψει σε συναδέλφισσες / συναδέλφους, που διαφωνούσαν να τοποθετούν και να εκφράσουν την άποψή τους. Εκμεταλλευόμενη το θεσμικό της ρόλο, προπαγανδίζει την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, τη στιγμή που το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία δεν έχει ακόμη κατατεθεί και ψηφιστεί από την ελληνική βουλή !
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία και η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών σε συνάντηση που είχαν, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση που επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.
Το Υπουργείο Παιδείας καταπατά ουσιαστικά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων.
Καταγγέλλουμε την ενέργεια αυτή ως προσβολή στον κλάδο των εκπαιδευτικών, ως επίθεση στην προσχολική εκπαίδευση και τις νηπιαγωγούς, ως μια ακραία υποταγή στην νέο - συντηρητική πολιτική του Υπουργείου και των συμφερόντων που εξυπηρετεί.
Είναι προσβολή για τον κλάδο των νηπιαγωγών η υποτίμηση της επιστημοσύνης τους, οι θέσεις αυτές που κινούνται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του ΑΠΣ και η πλήρης παράβλεψη των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών των νηπίων 4-6 ετών. Οι εποχές της χειραγώγησης ανήκουν στο παρελθόν και δεν θα επιτρέψουμε να επιστρέψουν!!
Η απάντηση μας είναι αγώνας για τη σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης με επιστημονικές θέσεις και τεκμηριωμένες διεκδικήσεις για το νηπιαγωγείο που αξίζει να έχουμε...ένας αγώνας που δεν αφορά μικροομάδες και προσωπικά συμφέροντα αλλά την ανάπτυξη αυτής της συλλογικότητας που μπορεί να εμπνεύσει και να συσπειρώσει τους συναδέλφους για ένα πραγματικό δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα υπηρετεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Καλούμε όλους και όλες να μπούμε στην πρώτη γραμμή να μη περάσει, αυτό το νομοσχέδιο, οργανωμένα, συλλογικά και αποφασιστικά!
Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο της διάλυσης της εκπαίδευσης!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη