Thumbnail
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας συγκεκριμενοποιεί τα μέτρα για τα σχολεία του νησιού, προκειμένου η επιστροφή αυτή να γίνει με ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τις γενικότερες προϋποθέσεις επιστροφής στα σχολεία και τις πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν στα σχολεία, προκειμένου η επιστροφή αυτή να γίνει με ασφάλεια για όλους, η ΕΛΜΕ συγκεκριμενοποιεί τα μέτρα αυτά  για τα σχολεία στην Κέρκυρα:

  1. Διαφορετικός αριθμός μαθητών ανά τμήμα.

Επειδή τα περισσότερα σχολεία στην Κέρκυρα είναι παλιά και ακατάλληλα για σχολικά κτίρια κι επειδή ο αριθμός των μαθητών στα περισσότερα τμήματα είναι μεγάλος και οι αίθουσες μικρές (ειδικά μέσα στην πόλη της Κέρκυρας), θα πρέπει ο αριθμός μαθητών που θα προσέρχονται ανά τμήμα να υπακούει στον κανόνα του 1,5 μέτρου, ανεξάρτητα αν αυτό σημαίνει ότι το τμήμα θα πρέπει να σπάσει σε 3 και 4 υποτμήματα κι όχι μόνο σε δύο. Στο μέτρο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η απόσταση 2,5 m που θα πρέπει να υπάρχει από τον εκπαιδευτικό. Άρα το κάθε σχολείο θα πρέπει να βγάλει εξατομικευμένο διάγραμμα για κάθε τμήμα ξεχωριστά.

Για παράδειγμα σε αίθουσες  36 m2 , στις οποίες μέχρι τώρα έκαναν μάθημα 20 μαθητές, με τις νέες συνθήκες δεν μπορούν να είναι πάνω από 5. Άρα αυτά τα τμήματα θα πρέπει να «σπάσουν» στα τέσσερα προκειμένου να τηρείται ο κανόνας του 1,5 m.

 Στην Κέρκυρα υπάρχουν σχολικά κτίρια ακατάλληλα σε «φυσιολογικές» συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας (4ο ΓΕΛ, Γυμνάσιο Φαιάκων και πολλά άλλα).

Επίσης, υπάρχουν σχολικά συγκροτήματα που λειτουργούν πρωί-βράδυ (υπάρχουν 1 Εσπερινό ΕΠΑΛ και ένα εσπερινό ΓΕΛ και Γυμνάσιο στην Κέρκυρα, όλα συστεγαζόμενα με πρωινά όπως και ένα απογευματινό ΙΕΚ). Ο χώρος δεν θα προλαβαίνει να καθαρίζεται σωστά αφού οι βραδινοί φεύγουν μετά τις 22:00 (και πιο αργά) και οι πρωινοί έρχονται στην ουσία μετά από 9 ώρες! 

Ειδική μέριμνα πρέπει να υπάρξει για τα συστεγαζόμενα σχολεία, αφού εκεί ο αριθμός των μαθητών θα είναι ακόμα μεγαλύτερος. Για παράδειγμα στο 1ο και 2ο ΓΕΛ, όπου ο συνολικός αριθμός μαθητών είναι 680, οι μισοί μαθητές είναι 340, ενώ ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών είναι περίπου 65. Ανάλογη κατάσταση ισχύει και για τα υπόλοιπα συστεγαζόμενα σχολεία του νησιού (π.χ. 3ο-4ο Γυμνάσιο, 1ο ΕΠΑΛ-5ο ΓΕΛ κλπ.)

  1. Αριθμός εκπαιδευτικών στο σχολείο

Να υπάρχει τέτοιος αριθμός εκπαιδευτικών στο σχολείο, ώστε να ικανοποιείται ο κανόνας του 1,5 m στο γραφείο των καθηγητών και στις τουαλέτες, αφού ο συγχρωτισμός δεν αφορά μόνο τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Για παράδειγμα σε ένα γραφείο 80 m2 χωράνε 11-12 εκπαιδευτικοί, όταν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου κάθε μέρα είναι περίπου 30 εκπαιδευτικοί.

  1. Συνεχής καθαρισμός και απολύμανση των χώρων υγιεινής του σχολείου. Ο αριθμός των μαθητών που θα προσέρχεται στο σχολείο να είναι συνάρτηση του αριθμού των τουαλετών και των νιπτήρων που υπάρχουν στο σχολείο, όπως και του αύλειου χώρου. Δεν είναι δυνατόν σε κανονικές συνθήκες να αντιστοιχεί 1 τουαλέτα για 50 μαθητές, πόσο μάλλον σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης. Όπως και δεν είναι δυνατόν να στριμώχνονται οι μαθητές στις μικρές αυλές των σχολείων κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
  1. Αντισηπτικά – μάσκες – γάντια

Έξω από κάθε τμήμα και από το γραφείο των εκπαιδευτικών να υπάρχει επαρκής ποσότητα αντισηπτικού, ώστε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να το χρησιμοποιούν μπαίνοντας και βγαίνοντας από την τάξη. Να υπάρχουν μάσκες και γάντια σε επαρκή ποσότητα (μια και ο δήμος δεν έχει καν ασχοληθεί με το θέμα αυτό), ώστε να τα χρησιμοποιούν όσοι και όσες τα ζητάνε. Όλα αυτά να παρέχονται δωρεάν, χωρίς καμία επιβάρυνση των σχολείων που ούτως ή άλλως δεν έχουν επαρκή κονδύλια για τις βασικές τους ανάγκες. Να μην πειραχτούν τα λειτουργικά κονδύλια των σχολείων και να ζητήσουν οι Δήμοι έκτακτη χρηματοδότηση για το άνοιγμά τους.

  1. Κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα ή έχουν στην οικογένειά τους ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να μην επιστρέψει στο σχολείο. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους αναπληρωτές συναδέλφους. Να ισχύσει για όλους τους αναπληρωτές και η άδεια ειδικού σκοπού, χωρίς μείωση της κανονικής τους άδειας και χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Οι συνάδελφοι με υποκείμενα νοσήματα να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια, ακόμα και αν δεν περιγράφεται σαφώς στις εγκυκλίους το νόσημα που αντιμετωπίζουν. Για το σκοπό αυτό, να προσκομίσουν (μέσω του σχολείου τους) ιατρική γνωμάτευση (βλέπε εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020) και να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λήψη της ειδικής άδειας, ώστε να γίνεται παρέμβαση της ΕΛΜΕ. Κανένας μόνος του!
  1. Κανένας εκπαιδευτικός άνω των 60 να μην επιστρέψει στο σχολείο.
  1. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο και μονιμοποίηση των υπαρχόντων, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.). Η μεγάλη πλειοψηφία των καθαριστριών είναι με τετράωρες συμβάσεις , πράγμα που καθιστά απαγορευτικό το συνεχές καθάρισμα των σχολείων και καθιστά απαγορευτικό ακόμα και αυτό το «2 φορές την ημέρα» του Υπουργείου . Μέτρα ατομικής προστασίας για όλο το προσωπικό καθαριότητας, που να παρέχεται δωρεάν από το Δήμο, γιατί μέχρι τώρα δεν τους έχει παράσχει κανένα μέτρο προστασίας.
  1. Απολύμανση όλων των σχολείων πριν την έναρξη αυτών.
  1. Μεταφορές μαθητών

Οι μετακινήσεις των μαθητών με τα λεωφορεία να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις υγιεινής  των μαθητών. Αύξηση των δρομολογίων, ώστε να εξυπηρετούνται λιγότεροι μαθητές ανά λεωφορείο. Αποκλειστικά σχολικά δρομολόγια κι όχι μικτά με άλλους επιβάτες.

  1. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τη μετάβαση των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Με δεδομένο ότι  ειδικά στα περιφερειακά σχολεία οι εκπαιδευτικοί μετακινούνται από και προς αυτά ομαδικά ( γκρουπάκια, 4 σε κάθε αυτοκίνητο)   να υπάρξει μέριμνα για την ασφαλή μετάβαση των εκπαιδευτικών στο σχολείο .
  1. Να υπάρξει μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε δύο ή και περισσότερα σχολεία. Με τις οδηγίες για το σπάσιμο των τμημάτων είναι μαθηματικά βέβαιο ότι πολλοί εκπαιδευτικοί αδυνατούν αντικειμενικά να καλύψουν το σύνολο των ωρών τους, αν μετακινούνται σε πάνω από 1 σχολείο. Θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις, που θα είναι αδύνατον να ρυθμιστούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων (εδώ υπήρχε πρόβλημα πριν την πανδημία). Το πιο κρίσιμο σημείο όμως είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο! Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.
  1. Να δοθεί επαρκής χρόνος στους εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν στους τόπους εργασίας τους, προκειμένου να μην υπάρξει συνωστισμός, τόσο στα ΜΜΜ, όσο και στα σχολεία την πρώτη μέρα λειτουργίας τους. Να ανοίξουν τα σχολεία στις 6/5 με το υπάρχον προσωπικό και να δοθεί περιθώριο στους εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μπορούν με ψυχραιμία και σχέδιο να καθορίσουν και να τα καταμερίσουν τις απαραίτητες εργασίες. Η ΕΛΜΕ προειδοποιεί ότι δεν ανεχτεί οποιαδήποτε παράλογη πίεση ασκηθεί προς συναδέλφους.
  1. Σε καμία περίπτωση να μην παραβιαστεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, είτε στο σχολείο, είτε στην τηλεκπαίδευση είτε στο συνδυασμό τους για τους μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
  1. Σε καμία περίπτωση να μην υπάρχει βιντεοσκόπηση του μαθήματος μέσα στην τάξη, καθώς παραβιάζονται τα  προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών, των εκπαιδευτικών, οι δημοκρατικές και παιδαγωγικές ελευθερίες.
    Η ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ καλούν τους συναδέλφους να αγνοήσουν το (έτσι και αλλιώς) ανεφάρμοστο μέτρο και τους καλύπτουν συνδικαλιστικά.
  1. Οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, για την προετοιμασία των σχολείων και για οποιοδήποτε άλλο ζήτημα να γίνονται σε ανοιχτό χώρο, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.

Αυτές οι προϋποθέσεις είναι αιτήματα χρόνων της εκπαιδευτικής κοινότητας και οφείλει η  κυβέρνηση, έστω και τώρα, να τα διασφαλίσει στους μαθητές, στις οικογένειές τους και στους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Υπενθυμίζουμε πως αυτά τα προαπαιτούμενα δεν είναι μόνο για την παρούσα συγκυρία αλλά και για το μέλλον, αφού η υγειονομική κρίση  θα διαρκέσει. 

Την ατομική τους ευθύνη την ανέλαβαν σε όλο το προηγούμενο διάστημα  οι πολίτες, οι εργαζόμενοι, οι μαθητές. Να αναλάβει και η κυβέρνηση την ευθύνη της, παρέχοντας την υγειονομική προστασία  όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Η προαιρετικότητα  στα μέσα ατομικής προστασίας αποτελεί  μη ανάληψη ευθύνης από το κράτος.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να σταθμίσουν τα δεδομένα σε κάθε σχολείο, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Π.χ. να ΜΗΝ χρησιμοποιηθούν ΚΑΘΟΛΟΥ τάξεις που κρίνονται ακατάλληλες, ή να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αυτό κρίνει ο Σύλλογος, προκειμένου να τηρείται η οδηγία του 1,5 μέτρου.

Η ΕΛΜΕ θα στηρίξει με όλα τα μέσα τις αποφάσεις των συναδέλφων.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε την ΟΛΜΕ να αναλάβει την ευθύνη της και να προχωρήσει σε Γ.Σ, ώστε να διαμορφωθεί ενιαία στάση του κλάδου σε περίπτωση που δεν διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι  για την ασφάλεια των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών.   Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να ενημερώσουν άμεσα την ΕΛΜΕ για οποιαδήποτε περίπτωση τίθεται ζήτημα ασφάλειας.

Μέσα στην εβδομάδα το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα καλέσει Γ.Σ. (σε ανοιχτό χώρο) προκειμένου να συζητηθούν από κοντά τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και να διαμορφωθεί κοινή στάση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα γυρίσει όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει τα προβλήματα που υπάρχουν και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας.

 

ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας