Ο χάρτης της Πρωτοβάθμιας Βοιωτίας πριν και μετά το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Ανακοίνωση των Εκπαιδευτικών Εν Δράσει

Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει – ή οφείλει να γνωρίζει- ότι υπάρχει σε διαβούλευση ένα εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο. Αντιεκπαιδευτικό θα το χαρακτηρίζαμε ακόμη κι αν εξετάζαμε ένα και μόνο χαρακτηριστικό του που αφορά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.

Από 22 που ήταν ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη του δημοτικού (με νομοθετημένη προοπτική κάθε σχολική χρονιά να ίσχυε αυτή η συνθήκη για μία επιπλέον τάξη) σήμερα πάει να γίνει 24 με δυνατότητα προσαύξησης στα 26 παιδιά.

Επιπλέον, σε όλα τα 7/θέσια και πάνω σχολεία δεν επιτρέπεται να υπάρχει τμήμα με λιγότερους από 20  μαθητές (από 12 που ίσχυε) και σε κάθε 2/θέσιο νηπιαγωγείο όχι κάτω από 16 νήπια-προνήπια (από 14 που ίσχυε).

Μελετήσαμε το σχετικό άρθρο 49 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου και κάναμε μία «προσομοίωση»  για του τι μέλλει γενέσθαι  την επόμενη σχολική χρονιά αλλά και σε ανάπτυξη 6ετίας στα σχολεία της Βοιωτίας με βάση τον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών για το σχολικό έτος 2020-21, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν στείλει στη Διεύθυνση Π.Ε. Βοιωτίας οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι  τον Ιούνιο του 2019.

  • Δεν λαμβάνονται υπόψη τα προσφυγόπουλα που φοιτούν στις ΔΥΕΠ αφού λειτουργούν σε αυτόνομα τμήματα απογευματινές ώρες.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

  1. Κάθε τμήμα θα έχει τον δικό του δάσκαλο/α.
  2. Κάθε τμήμα της Α΄ και Β΄ τάξης θα έχει μία επιπλέον ώρα Αγγλικά και μία ώρα λιγότερη Μελέτη Περιβάλλοντος.
  3. Αν σε κάποια σχολεία δεν λειτουργούν Ολοήμερα Τμήματα και Πρωινή Ζώνη οι δάσκαλοι ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε άλλο σχολείο (πιθανότατα σε Ολοήμερο).
  4. Θα μειωθούν οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Μουσική-Εικαστικά-Θεατρική Αγωγή) αφού θα τις καλύπτουν οι δάσκαλοι/ες με ώρες που θα τους περισσεύουν.
  5. Επειδή η Βοιωτία έχει πολλά κενά δασκάλων δε θα μετακινηθεί μόνιμος δάσκαλος σε άλλον νομό κάτι που δεν είναι αυτονόητο για άλλα ΠΥΣΠΕ.
  6. Θα υπάρξει μεγάλη πίεση στους διευθυντές των σχολικών μονάδων να ξεπερνούν τους 24 μαθητές ανά τμήμα προκειμένου να μην μετακινούνται μαθητές της γειτονιάς σε άλλο σχολείο.
  7. Μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει 2ο κύμα καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων στα χωριά μιας και θα μειωθεί- αναλογικά- η λειτουργικότητά τους.

ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 6 ΧΡΟΝΙΑ

Κάνοντας μία «προσομοίωση» της φετινής χρονιάς με βάση το υπό ψήφιση νομοσχέδιο και μη λαμβάνοντας υπόψη μας την κατακόρυφη μείωση του μαθητικού δυναμικού βγάζουμε τα εξής συμπεράσματα:

Θα μειωθούν τα τμήματα κατά 50 ( με επιείκεια λειτουργώντας) με ισάριθμη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών δασκάλων.

Μείωση από 3-6 θέσεις εκπαιδευτικών για κάθε ειδικότητα μιας και 50 τμήματα λιγότερα σημαίνουν αθροιστικά λιγότερες ώρες Μουσικής, Πληροφορικής, Γυμναστικής, Θεατρικής Αγωγής, Γαλλογερμανικών, Εικαστικών. Ακόμη και οι ώρες των Αγγλικών θα μειωθούν συνολικά παρά την αύξηση της διδασκαλίας των Αγγλικών από 1 σε 2 ώρες εβδομαδιαίως στις Α΄ και Β’  τάξεις.

ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Θεωρούμε ότι δεν αλλάξουν τα δεδομένα για τις τάξεις Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ και ότι το σχολικό έτος 2020-21 οι 32, λόγου χάρη, μαθητές θα χωριστούν σε 2 τμήματα των 16 μαθητών και δε θα χρειαστεί να μετακινηθούν  σε όμορα σχολεία. Επίσης, στα χωριά που λειτουργεί ένα μόνο σχολείο θα συνεχίσουν να λειτουργούν τμήματα ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό μαθητών, χωρίς μετακίνηση ή συγχώνευση τμημάτων.

  • Για λόγους σύγκρισης θεωρούμε ότι ο αριθμός των μαθητών της Α΄ τάξης- από όπου θα ξεκινήσουν οι αλλαγές- είναι ίσος και τις 2 χρονιές.

Εξετάζουμε μόνο τις περιπτώσεις σε μεγάλα χωριά και σε περιοχές με περισσότερες από 2 σχολικές μονάδες:

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄

ΤΜΗΜΑΤΑ 2019-20

ΤΜΗΜΑΤΑ 2020-21

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΛΙΒΑΔΕΙΑ

212

16

11

-5

ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ

33

2

2

0

ΠΑΡ.ΔΙΣΤΟΜΟΥ

25

2

1

-1

ΑΛΙΑΡΤΟΣ

43

3

2

-1

ΒΑΓΙΑ

15

1

1

0

ΘΗΒΑ

238

15

12

-3

ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ

65

3

3

0

ΟΙΝΟΦΥΤΑ

44

3

2

-1

ΣΥΝΟΛΟ

675

45

34

-11

 

Συνολική μείωση 11 τμημάτων Α΄ τάξης από τον Σεπτέμβρη , με μείωση 11 πιστώσεων δασκάλων αναπληρωτών.

Αναλογικά, αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι δάσκαλοι των Α΄ και Β΄ τάξεων θα διδάξουν 1 επιπλέον ώρα τα διδακτικά αντικείμενα της Μουσικής, Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής θα γίνουν 2-4 προσλήψεις λιγότερες ανά ειδικότητα.

ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Δεν θα ρισκάρουμε να αναπτύξουμε τον «νηπιαγωγικό χάρτη» για τα επόμενα χρόνια μιας και η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και η παραμικρή αλλαγή στον αριθμό των μαθητών μπορεί να αλλοιώσει τα συμπεράσματα.

Απλά, χρησιμοποιώντας και εδώ τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν φέτος στα νηπιαγωγεία θα κάνουμε προβολή με τον ίδιο αριθμό παιδιών στην επόμενη σχολική χρονιά.

Θεωρούμε ότι στα χωριά θα λειτουργεί νηπιαγωγείο ακόμη και με 5 παιδιά, αν και αυτό δεν είναι πλέον αυτονόητο με βάση το πνεύμα και το γράμμα του υπό ψήφιση νομοσχεδίου.

Οι «χαμένες» θέσεις νηπιαγωγών για τον επόμενο Σεπτέμβρη φτάνουν τις 19. Τα τμήματα με 23,24 και 25 νήπια από 2 γίνονται 1 και σε 2/θέσια νηπιαγωγεία με εγγεγραμμένους 29 και 30 μαθητές θα υπάρξει μετακίνηση μέχρι το «μαγικό» 24 ( με πίεση γονέων,3μελούς κ.λ.π. μπορεί η Προϊσταμένη να το κάνει μέχρι και 26)

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ

ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ … ΥΓΕΙΑ

Προφανώς, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν υπολογίζουν

ούτε στο ελάχιστο την υγειονομική κρίση που ήρθε για να μείνει,

ούτε την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών,

ούτε την κτιριακή υποδομή,

ούτε την υποχρηματοδότηση των σχολείων,

ούτε την ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας,

 ούτε τις μαθησιακές δυσκολίες,

ούτε τους μαθητές από άλλες χώρες,

ούτε …, ούτε …

Για τους παραπάνω λόγους και για πολλούς-πολλούς ακόμα που κρύβονται κάτω από ωραία και μεγάλα λόγια σε κάθε άρθρο του νομοσχεδίου πρέπει να απαιτήσουμε να αποσυρθεί και να γίνει διάλογος από μηδενική βάση όταν- με το καλό- βγούμε από την καραντίνα. Η επόμενη μέρα έρχεται, θα είναι ζοφερή και θα πρέπει να είμαστε ενωμένοι για να την αντιμετωπίσουμε χωρίς να υποθηκεύσουμε την ποιότητα της καθημερινότητάς μας και το μέλλον των σχολείων και της εκπαίδευσης. 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΠΙΝΑΚΕΣ: Αυτά είναι τα σεμινάρια που δίνουν μόρια και έχουν ανοικτές αιτήσεις
 

 

σχετικά άρθρα

Νέα Ζηλανδία: Επέστρεψε ο ιός έπειτα από 102 μέρες-Εθνικό lockdown στα γηροκομεία
Νέα Ζηλανδία: Επέστρεψε ο ιός έπειτα από 102 μέρες-Εθνικό lockdown στα γηροκομεία
Τα γηροκομεία σε όλη τη Νότια Ζηλανδία τέθηκαν υπό περιορισμό σήμερα, μετά την επανεμφάνιση του κορονοϊού στη χώρα έπειτα από 102 ημέρες, ανακοίνωσε...
Νέα Ζηλανδία: Επέστρεψε ο ιός έπειτα από 102 μέρες-Εθνικό lockdown στα γηροκομεία