Α΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΜΕΤΩΠΗ ΕΠΙΘΕΣΗ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πέμπτη 30 Απρίλη παράσταση διαμαρτυρίας σε Σύρο, Μύκονο, Άνδρο, Μήλο
Η Κυβέρνηση της ΝΔ ύστερα από την αποδόμηση και τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας, αφού εγκατέλειψε στη μοίρα τους να νοσοκομεία και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αφού επιχείρησε να βάλει σε γύψο τη συνδικαλιστική δράση , προχωράει τώρα στη διαβούλευση και πολύ σύντομα στην ψήφιση ενός αντιδραστικού, αντιεκπαιδευτικού, αντιλαϊκού και νομοσχεδίου για την εκπαίδευση. Η περίοδος που επιλέγει μάλιστα η κυβέρνηση της ΝΔ να περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο (κλειστά σχολεία, καραντίνα, αδυναμία πραγματοποίησης γενικών συνελεύσεων, άρνηση διαλόγου με την ομοσπονδία και τα σωματεία) είναι ενδεικτική του πώς αντιλαμβάνεται η ίδια η κυβέρνηση τον διάλογο με το συνδικάτο και τους εκπαιδευτικούς.
Ωστόσο οι κινητοποιήσεις που έγιναν σε όλη τη χώρα την προηγούμενη Παρασκευή αποδεικνύουν ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό την επικινδυνότητα και την αντιδραστικότητα που περιλαμβάνονται στο νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, την ολομέτωπη επίθεση που γίνεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το παρόν νομοσχέδιο λοιπόν :
- Βάζει ηλικιακό όριο - “κόφτη” στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, κλείνοντας τον δρόμο σε χιλιάδες μαθητές για να συνεχίσουν τις σπουδές τις επιλογής τους και αναγκάζοντας τους να φοιτήσουν σε ιδιωτικές σχολές τεχνικής εκπαίδευσης, γεγονός που πολύ σύντομα θα έχει ως αποτέλεσμα να κλείσουν και να καταργηθούν τομείς και ειδικότητες σε πολλά ΕΠΑΛ και να απομακρυνθούν από αυτά χιλιάδες μαθητές.
- Γενικά στη Β/θμια εκπαίδευση επιχειρείται μια αναδιάρθρωση της δομής και του περιεχομένου σπουδών.Το νέο νομοσχέδιο αυξάνει τις εξετάσεις σε Γυμνάσια και Λυκεία, εντατικοποιεί και ταξικοποιεί τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο και εισάγει τις “μίνι” πανελλαδικές εξετάσεις για κάθε τάξη. Το Λύκειο μετατρέπεται πλέον σε μια “εξεταστική αρένα” με τεράστιο ανταγωνισμό, μέσα στον οποίο οι λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους θα πρέπει κυριολεκτικά να “ματώσουν” για να έχουν τύχη, αν τελικά έχουν..
- Μειώνει τους αριθμούς των εισακτών στα ΑΕΙ, αντί να τους αυξήσει λόγω των ειδικών συνθηκών που βιώνει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, μέσω της καθιέρωσης της Τράπεζας Θεμάτων και του “Εθνικού Απολυτηρίου” . Καθιερώνει σχολές προπτυχιακού επιπέδου στα Πανεπιστήμια με δίδακτρα!
- Αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία στους 26 αντί να τον μειώσει, λόγω και των ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία στη χώρα και παράλληλα αυξάνει τον ελάχιστον αριθμό μαθητών ανά τάξη. Το αποτέλεσμα θα είναι σε λίγο καιρό να μην υπάρχουν τάξεις δημοτικού με λιγότερους από 25 μαθητές, γεγονός βέβαια που θα φέρει και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και πολύ χειρότερες συνθήκες μάθησης.
- Αυξάνει τις ποινές αποκλεισμού των αναπληρωτών που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται στα 2 έτη, γεγονός που λειτουργεί τιμωρητικά και εξοντωτικά για τους συναδέλφους, αντί να υπάρχει πρόβλεψη για τη μονιμοποίησή τους και την αξιοπρεπή διαβίωσή τους στα μέρα που προσλαμβάνονται για να εργαστούν. Συνεχίζεται άλλωστε η απαξίωση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών που ξεκίνησε από την καθιέρωση του προσοντολογίου με τον νόμο-Γαβρόγλου και την κυβέρνηση Σύριζα που οδήγησε άλλωστε και φέτος χιλιάδες συναδέλφους αναπληρωτές σε παραίτηση και μη ανάληψη υπηρεσίας.
- Οι νέες θεματικές και τα “εργαστήρια δεξιοτήτων” που εισάγονται από το νηπιαγωγείο αλλοιώνουν την πραγματική γνώση και τη πληροφορία και δεξιότητα. Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και τα προνήπια δεν έχον κατακτήσει ακόμα τη ητρική γλώσσα δείχνει την επικίνδυνη αλλαγή και αλλοίωση στη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, τη στιγμή μάλιστα που δεν έχουν ληφθεί μέτρα για καθιέρωση της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη την Ελλάδα και η απαραίτητη πρόσληψη προσωπικού.
- Αντικαθίσταται και υποβαθμίζεται το μάθημα της κοινωνιολογίας, καθώς αφαιρείται απο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και καθιερώνει τον θεσμό του εκπαιδευτικού “εμπιστοσύνης”, την ώρα που δεν γίνεται καμία αναφορά για την στελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο γενικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, γραμματειακή υποστήριξη κλπ).
- Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
- Αυξάνει τον αριθμό των προτύπων σχολείων σε βάρος των πειραματικών, ενώ ενισχύει και διευρύνει το ρόλο τους, σύμφωνα με την ιδεοληψία της ΝΔ περί «αρίστων» – αρκεί να μην πρόκειται για «τα δικά της παιδιά». Αυτό οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί.
- Οι διατάξεις του νέου νομοσχεδίου για την αντιεκπαιδευτκή αξιολόγηση είναι ενδεικτικοί για το πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση της ΝΔ το νέο σχολείο. Θεσπίζει ξανά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εσωτερική και εξωτερική, με άξονες, σχέδια, προγραμματισμούς και αποτιμήσεις , ετοιμάζοντας ένα σχολείο “κάτεργο” γραφειοκρατίας, ελέγχου και λογοδοσίας. Η αξιολόγηση είναι ένα μέτρο άρσης εργασιακών και δημοκρατικών κατακτήσεων του κλάδου, δεν αντιμετωπίζει σε καμιά περίπτωση τις πραγματικές του δημόσιου σχολείου και των λαικών οικογενειών για ουσιαστική μόρφωση και δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων του σχολείου και του έργου των εκπαιδευτικών. Αντίθετα κατηγοριοποιεί τα σχολεία, τα “αποστειρώνει” και ενοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, μαθητές και οικογένειές τους για ο,τιδήποτε δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία ενώ παράλληλα αθωόνονται σε κάθε περίπτωση οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων, αυτές που πολλά χρονια τώρα αξιολογούνται ουσιαστικά “κάτω απο τη βάση”. Αυτό άλλωστε είναι η γενικότερη στρατηγική που εφαρμόζεται από τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση στις εκπαιδευτικές πολιτικές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, απέναντι σε όλα αυτά δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αντιδράσουμε και να διεκδικήσουμε συλλογικά, μαζικά και μαχητικά απόσυρση του “αντιεκπαιδευτικού” νομοσχεδίου της Κεραμέως. Έχουμε τη δύναμη, την εμπειρία και τη θέληση να ακυρώσουμε στην πράξη την ψήφιση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που απειλούν το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά μας, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τις δυνατότητες της σημερινής λαϊκής οικογένειας να μορφώσει και να σπουδάσει τα παιδιά της.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Να πάρει πίσω η κυβέρνηση το αντιλαϊκό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
Όχι στο «Νέο Λύκειο» της επίτασης των ταξικών φραγμών στη γνώση, του εξεταστικού μαραθωνίου, της αποδόμησης των εργασιακών, δημοκρατικών, συλλογικών κατακτήσεων.
ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-Διαβάθμιση-Απόλυση.
Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους.
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ όλων των αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
Καμία μείωση μισθών-Κάτω το μισθολόγιο της πείνας.
Κάλυψη ΤΩΡΑ όλων των αναγκών της Απολύμανσης, Αντισηψίας και Υγειονομικής Προστασίας στα σχολεία.
Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών του ΕΣΥ για την προστασία της υγείας του λαού. Επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας.
Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες-Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.
Η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων , στα πλαίσια των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που προκήρυξε η ΟΛΜΕ για την Πέμπτη 30 Απρίλη καλεί σε συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλα τα νησιά .
Στη Σύρο η παράσταση διαμαρτυρίας θα γίνει μπροστά στο Κτίριο της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη 13:00 μ.μ.
Στη Μύκονο, στη Μήλο και στην Άνδρο επίσης στη 13:00 μ.μ στα κτίρια του Δημαρχείου του κάθε νησιού.
Επίσης καλούμε την ΟΛΜΕ να προκηρύξει Γενικές των ΕΛΜΕ της χώρας 11 έως 15 Μάη και γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ 16 Μάη, για απεργιακές κινητοποιήσεις. Ταυτόχρονα έχουμε καλέσει σε όλες τις κινητοποιήσεις για την υγεία, τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαώματα με τα σωματεία και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.
Συμμετέχουμε μαζί με όλα τα συνδικάτα στον εορτασμό της εργατικής Πρωτομαγιάς.
Ενωμένοι και αποφασισμένοι θα τα καταφέρουμε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη