Οι δραματικές εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αναδείξει πόσο συνδεδεμένος είναι ο σύγχρονος κόσμος και πόσο αναγκαία είναι η συνεργασία και ο συντονισμός σε παγκόσμιο επίπεδο για την αντιμετώπιση απειλών σαν αυτή που βιώνουμε.
Το συνταγματικό δικαίωμα της πληροφόρησης και της καθολικής συμμετοχής στην κοινωνία της πληροφορίας γίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς συνδέεται όλο και περισσότερο με την άσκηση άλλων δικαιωμάτων όπως της πρόσβαση στην γνώση, την ενημέρωση, την εκπαίδευση, την εργασία, σε κάθε είδους υπηρεσίες δημόσιες και ιδιωτικές, καθώς και τη συμμετοχή στην κοινωνική και πολιτική ζωή. Αναδεικνύεται η ανάγκη να εξασφαλιστεί σε όλους τους πολίτες η πρόσβαση στον ψηφιακό κόσμο.
Η πρώτη προσπάθεια εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, στα δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων, ανέδειξε τα προβλήματα που υπάρχουν. Την ανετοιμότητα και αδυναμία των υποδομών που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο - ΠΣΔ) να ανταποκριθούν στο φόρτο της αναγκαίας, εκ των πραγμάτων, τηλεκπαίδευσης, ακόμα και για ένα σχετικά μικρό αριθμό χρηστών. Η κατάσταση αυτή δυσχαιρένει την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος σύγχρονης (ή ίσως και ασύγχρονης) τηλεκπαίδευσης.
Επισημαίνεται η αδυναμία πολλών μαθητών να συμμετέχουν, δεδομένου ότι οι οικογένειές τους δεν μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις μια τηλεδιάσκεψης (σύγχρονη επικοινωνία στο πλαίσιο μιας ψηφιακής τάξης) είτε λόγω αργής σύνδεσης στο Internet, είτε λόγω έλλειψης εξοπλισμού όπως υπολογιστή/έξυπνο τηλέφωνο, εκτυπωτή/σαρωτή κλπ. Επιπλέον, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη δεδομένη ανάγκη κάποιων γονέων να εργάζονται από το σπίτι, όπως και την ενδεχόμενη ύπαρξη αδελφών στον ίδιο χώρο που επίσης χρειάζεται να συμμετέχουν σε διαφορετικά «τηλεμαθήματα».
Οι Πληροφορικοί της εκπαίδευσης “επιστρατεύονται” για να προωθήσουν την τηλε-εκπαίδευση και να υποστηρίξουν όλους τους συναδέλφους τους ώστε να μπορέσουν κι εκείνοι να πραγματοποιήσουν «τηλεμαθήματα» στο αντικείμενό τους.. Παρά την υπερπροσπάθεια που καταβάλλεται τις τελευταίες μέρες από τους πρώτους, είναι αδύνατο να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στην παρούσα κατάσταση, αναμένεται μια τεραστίου μεγέθους μετάβαση σε περιβάλλον τηλε-εκπαίδευσης, χωρίς τις απαιτούμενες υποδομές, εξοπλισμό και κυρίως κατάρτιση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. Γίνεται κατανοητή, εν τέλει και με τρόπο πιεστικό, η καταλυτική σημασία της πληροφορικής, που, όμως, παραμένει υποβαθμισμένη σε ένα μονόωρο μάθημα, με τους καθηγητές πληροφορικής να διδάσκουν μέχρι και σε 25 διαφορετικά τμήματα και 600 μαθητές την εβδομάδα, με απαξιωμένο ή/και ανύπαρκτο εξοπλισμό. Και είναι οι ίδιο άνθρωποι που τώρα επωμίζονται το πρόσθετο βάρος για την διασφάλιση των προϋποθέσεων για την πραγματοποίηση τηλεμαθημάτων σε ευρεία κλίμακα.
Παρά τις δυσκολίες αυτές, δηλώνουμε έτοιμοι να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στο ξεπέρασμα αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, με πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο να στηρίζουν και να σέβονται την ανθρώπινη ζωή και να εξασφαλίζουν τη δίκαιη, ισότιμη και δημοκρατική συμμετοχή όλων. Πρέπει, τέλος, να επισημάνουμε την ανάγκη επιστημονικού και υπεύθυνου σχεδιασμού, ιδίως σε ζητήματα τέτοιας κλίμακας που εμπλέκουν νέους ανθρώπους όπως οι μαθητές κι οι φοιτητές, και για το σκοπό αυτή η Ένωσή μας θα ανταποκριθεί σε κάθε πρόσκληση από την Πολιτεία ή τους κοινωνικούς φορείς για στήριξη των προσπαθειών που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Με τιμή,
Το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη